2020-08-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Inte ett utsatt område, Kolla listan så får du se.

Och nu kan det ju kallas för ett utsatt område ja, eftersom Mona Sahlin flyttat dit - typ ?
Mona Sahlin går fram som en slåttermaskin och ångvält och tömmer Skarpnäcks stackars pensionärsföreningar på deras konton.
Frågan är om vem som blir målvakt den här gången - Labbé är ju förbrukad, tydligen.
Medialt i alla fall.
Vem kan det bli den här gången tro ?
Den stackars "praktikanten" som satt på Anna Lindhs Minnesfond var nog tänkt att bli målvakt, men sanningen hann ifatt miljonsvindlarna.
Rätt som det är så sitter trollet Mona Sahlin i en massa styrelser igen, typ...
"Ta förskott ur kassan, det kan ju vem som helst göra"
-- Berömt citat och gammalt djungelordspråk ifrån Mona Sahlin. Tack för det Sossarna, haha !
Nej att ta förskott ur kassan, ja det kallas också för sitt vanliga och mer (ö)kända namn, dvs förskingring.
Hur fan kan hon ha fått sommarprata, rena jävla gåtan alltså ?
Har hon några hållhakar på SVT/SR -- kanske på Jan Helin ?

Snart går Mona Sahlin med i tex Bandidos eller Black Axe, sniffar lim, kör hoj, och väskrycker pensionärer, baxar khat, hasch och heroin, etc
Och åker in och ut på Hinseberg med jämna mellanrum...
Alltmedans det stickas offerkoftor så att stickorna glöder på Sveavägen 68

Nej ambassadör på Antarktis vore en lämplig slutdestination, typ...
- Den slutgiltiga lösningen, typ
Citera
2020-08-08, 14:44
Medlem
smoerreboms avatar
Enligt mina uppgifter bor hon i Enskededalen iaf.

Nån som kan mer hur KFM arbetar. Hon får ju nån slags inkomstgaranti/pension där hon ska redovisa sina andra inkomster i förväg för året som kommer men hon verkar ha satt i system att inte göra det vilket leder till att olika småuppdrag ger henne inkomster som inte utmäts och upptäcks först i efterhand vilket leder till att hon kan få undan dessa pengar. Jag fattar inte hur detta kan få fortgå helt enkelt.
Citera
2020-08-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Nån som kan mer hur KFM arbetar. Hon får ju nån slags inkomstgaranti/pension där hon ska redovisa sina andra inkomster i förväg för året som kommer men hon verkar ha satt i system att inte göra det vilket leder till att olika småuppdrag ger henne inkomster som inte utmäts och upptäcks först i efterhand vilket leder till att hon kan få undan dessa pengar. Jag fattar inte hur detta kan få fortgå helt enkelt.

Jag kan tänka mig att det är någon med bra koll på både lagen och hur KFM arbetar som tipsat henne om detta sätt att göra. Och jag skulle tro att det är antingen en nära vän, eller någon inom S, som *host* tycker synd *host* om Mona och vill hjälpa.

Personligen tycker jag att hon skall behandlas som vilken person som helst som är skyldig pengar, fast med den oundvikliga skillnaden att hon har satt sig själv i rampljuset. Och fortsätter sätta sig själv där ibland...
Citera
2020-08-08, 22:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
"Makt lös" heter Mona Sahlins memoarer som publiceras den 22 september."

Någonting säger mig att självrannsakan inte kommer vara något ämne som ägnas särskilt många rader.

https://www.msn.com/sv-se/news/other/mona-sahlin-summerar-sitt-politiska-liv/ar-BB17vdgf?ocid=spartan-ntp-feeds

Martyrskap, och hur hon blev sviken ?
Citera
2020-08-08, 23:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Martyrskap, och hur hon blev sviken ?

Vi har troligtvis inte sett det sista av Mona. Det sägs att hon är en av Bindefeldts personliga vänner o att hon fram till Covid frekvent syntes på VIP tillställningar.

Ge det bara lite tid.

Men naturligtvis så är hon bara offer för oturliga omständigheter, o har som du påpekar ofta om inte alltid blivit sviken. 🤮
Citera
2020-08-08, 23:05
Medlem
Allt som är dåligt för sossarna är bra för mänskligheten, och Mona är farlig för sossarna. Hon är en väldigt typisk sosse.
Citera
2020-08-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalAnalfabeten
Och nu kan det ju kallas för ett utsatt område ja, eftersom Mona Sahlin flyttat dit - typ ?
Mona Sahlin går fram som en slåttermaskin och ångvält och tömmer Skarpnäcks stackars pensionärsföreningar på deras konton.

Ett tag trodde jag du var seriös. Men nu vet jag bättre.

Enskededalen är inte Skarpnäck som ofta har gatunamn med anknytning till flyget eftersom
det har funnits ett flygfält där. Du kanske har sett Horisonten någon gång.

Det där med att byta från skyddad till oskyddad identitet underlättar förstås i vardagslag
men gör också att vissa uppgifter ånyo blir ganska offentliga.
Citera
2020-08-12, 12:32
Medlem
Magictrixs avatar
Jag tänker numera enbart på morsan i tv-serien Sons of Anarchy när jag ser henne. (Hon spelade tidigare rollen som mamma i Våra värsta år.)
Citera
2020-08-16, 18:40
Medlem
Citat:

Enskededalen är inte Skarpnäck som ofta har gatunamn med anknytning till flyget eftersom

Det där med att byta från skyddad till oskyddad identitet underlättar förstås i vardagslag

Seriös ??? - Jag har inte skrivit detta för att verka seriös. Jag har skrivit en del för att få någon här på FB att börja rota på allvar vad som har pågått, för det verkar ju minst sagt otroligt snurrigt alltihopa. Ungefär som ett fyllo och en spelmissbrukare fått en obegränsad budget att leka med.

Hur ska jag kunna vara seriös när jag och flera andra här på FB liksom inte vet så noga om vilken brottslighet Mona Sahlin (troligen) har gjort sig skyldig till ?
Hon har fällts för skattebrott, något som hon själv har erkänt. Och godkänt strafföreläggandet.
Om hon har betalt böterna det vet jag ju inte...
Mona Sahlin kan verkligen inte kallas för seriös med sitt ytterst konstiga förhållande till att kunna slösa upp andras skattebetalares pengar, utan att kunna redovisa dem.
Hur ska då kritiken mot henne kunna bli seriös ?
Jag är så gott som 100 % säker på att det finns en hel hundkyrkogård där hon har härjat fram.
Att det är större saker i bakgrunden alltså.
Varför skulle hon ananrs varit så enträgen med att ha Labbé som livvakt ?
Och varför då alla de andra konstigheterna ?

Och varför försvarade hon sig så envist vid Expressens intervju när hon borde vetat att det var helt lönlöst, att hon redan var rökt, bränd, grillad, pantad, kokt, stekt och såld. Är hon så korkad i verkligheten ?
Eller är den korkade uppsynen något som hon har tränat upp ?
En fasad alltså, typ...

År 2015 var snokandet i denna tråden betydligt ivrigare, men den avstannat pga att man har inte så mycket att gå på.
Och resan till Houston, Texas, USA - Kan det ha varit fler liknande resor ? Tex 20 resor eller 30 eller rentav 100 resor ?
Med tanke på att en förstaklasbiljett tur och retur Sverige Houston gick väl på cirka 65000-75000 kronor per person då, så skulle 100 sådana gå på 13 miljoner.
Något hon hade råd med eftersom hon som samordnare hade 62 miljoner i budget år 2014-2016.

Det är ni här på FB som har känningar inom diverse vanlig media att kunna snoka upp vad som har hänt...

Och varför valdes Labbé ut som målvakt att gömma undan pengar för KFM ??? - När alla vet att ekobrottslingar inte väljer sådana målvakter som det är lätt att associeras med.

Det är verklligen inget vanligt ärende det här faktiskt.

Ingen annan än jag skulle ha blivit lika mäkta förvånad som jag om det låg en rimlig och godtagbar förklaring till skeendet, och hela svindeln.

Kan det ha varit Labbé som lurade av Mona Sahlin bankdosan och gjorde överföringarna själv, och Mona Sahlin vill inte erkänna att hon blivit solochvårad, utan har dolt skammen ?
Vad fan har pågått egentligen ?

Och varför skriva intyget när hon borde insett att man får inte skriva något sådant ?
Därför att det kan ju missbrukas, tyvärr.
Mona Sahlin har ju sedan själv ingen kontroll över hur intyget används ? - Så Labbé kunde ha använt det till lite allt möjligt, helt utanför Mona Sahlins kontroll.
Det finns ytterligare ett tidigare intyg undertecknat av Mona Sahlin, också gällande Labbé, oklart vad som stod i det.
Om det bara var ett intyg hade det kunnat kallas för ett misstag, men nu är det ju minst två intyg ?
Kan ju rentav finnas flera, svårt att veta....

Så ni kära FB-grävare - här finns alltså en gravad hund här, öh förlåt en hel hundkyrkogård att gräva upp. Jag har tömt ut vad jag kunnat snoka fram ungefär hit till idag.
Om hon skulle nu ha tex försnillat mera pengar så kan det ha funnits eller finns någon annan målvakt. Och att de pengarna satsats i tex Assistans-bolag. Tex i första hand Malmings då.
De kände tydligen varandra innan pojken Malming dog i en bilolycka.
Citera
2020-08-16, 19:48
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Enskededalen är pga flytspackelskandalen stans närmaste ghetto.
Citera
2020-08-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Enligt mina uppgifter bor hon i Enskededalen iaf.

samma typ av upplägg som i malmö där bidragstagare, socialfall söker olika stipendier och får ut massor med pengar samtidigt som de går på bidrag. ingen avräkning på bidragen. detta är populärt i malmö och mycket vanligt. om hennes egna politiker tycke rilla om hennes för att hon ljuger och stjäl värre än dem själva så vet man att an ska undvika henne. man ska undvika latinamerikaner, fransmän och muslimer också för de kör samma stil och anser sig vara smarta.
Citera
2020-08-16, 20:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Inte ett utsatt område, Kolla listan så får du se.

Han skrev inte heller att det var ett utsatt område. Men att Skarpnäck är otroligt oattraktivt och problemtyngt är inte någon hemlighet. Skarpnäck är en produkt av allt det S arbetat för genom åren, passar Mona perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in