2020-08-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hettemannen hadde hansker. Th sier rett ut til politiet at de kan finne hans fingeravtrykk på konvolutten. Mulig han ikke åpnet den fordi han visste om innholdet. Gikk vel raskt å kontakte politiet. Håpte vel at lekkasjer derfra kunne brukes til teorien om at aeh var drept av kidnapper. Snipp snapp.
Fetad: Nei. På brevet.
Tom Hagen skal også ha sagt at det var sannsynlig at hans fingeravtrykk ville kunne være på brevet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naqx0Q/opplysninger-til-vg-tom-hagen-hadde-med-seg-trusselbrevet
Citera
2020-08-08, 00:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Dette er forlengst omtalt i Nettavisen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-saken-derfor-mener-politiet-trusselbrevet-ikke-er-ekte/3423998977.html

"Det skal etter det Nettavisen får opplyst heller ikke være funnet andre fingeravtrykk enn Tom Hagens på brevet eller konvolutten det lå i ."

Dette er det som står i artikkelen du linker til.

Nå er det altså opplysninger om at Tom Hagens fingeravtrykk ikke finnes på konvolutten.

Det er noe helt annet.
Citera
2020-08-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, det må vi regne med.

Nå mangler fingeravtrykk på konvolutten, og skoavtrykk fra TH, om det ikke er han som har brukt Sprox-skoene da.

Og muligens har han spasert hjem midt i jobb-alibiet sitt. Var vel noe annet han hadde glemt sikkert.
Var det ikke fotavtrykk som manglet? Nå går jeg i surr. Hvis man går med vanlige tynne sokker inne, gir det vel en slags fotavtrykk?
Akkurat der føler jeg at vi ikke har fått nok info.
Men mht manglende fingeravtrykk på konvolutten, begynner jeg å lure på om det er så sterkt indisium at det grenser mot bevis. Holder det i en rettssak? Kan forsvarer begynne med å si at gjerningsmann / menn aldri la brevet i konvolutten, for eks. Eller at TH var så stresset at han glemte hvorvidt brevet lå i konvolutten eller ei. Her er det mye snadder for Holden å slafse i seg.
Citera
2020-08-08, 00:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Var det ikke fotavtrykk som manglet? Nå går jeg i surr. Hvis man går med vanlige tynne sokker inne, gir det vel en slags fotavtrykk?
Akkurat der føler jeg at vi ikke har fått nok info.
Men mht manglende fingeravtrykk på konvolutten, begynner jeg å lure på om det er så sterkt indisium at det grenser mot bevis. Holder det i en rettssak? Kan forsvarer begynne med å si at gjerningsmann / menn aldri la brevet i konvolutten, for eks. Eller at TH var så stresset at han glemte hvorvidt brevet lå i konvolutten eller ei. Her er det mye snadder for Holden å slafse i seg.

Jeg tenker på at konvolutt i seg selv egentlig er unødvendig, og jeg lurer på hvorfor noen valgte å ta den med i planen i det hele tatt.

En konvolutt er totalt overflødig, og som vi ser nå, bare enda en ting som det kan finnes, eller ikke finnes, spor på, og som kan være med på å felle den/de som står bak.
Citera
2020-08-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Nei. På brevet.
Tom Hagen skal også ha sagt at det var sannsynlig at hans fingeravtrykk ville kunne være på brevet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naqx0Q/opplysninger-til-vg-tom-hagen-hadde-med-seg-trusselbrevet
Nettopp
Citera
2020-08-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg tenker på at konvolutt i seg selv egentlig er unødvendig, og jeg lurer på hvorfor noen valgte å ta den med i planen i det hele tatt.

En konvolutt er totalt overflødig, og som vi ser nå, bare enda en ting som det kan finnes, eller ikke finnes, spor på, og som kan være med på å felle den/de som står bak.
Hvis det stemmer at det ikke er fingeravtrykk på konvolutten, og hvis det ikke er en språk eller skrivefeil i overskrift/sitat, så er det en megaglipp. Helt klart en stor greie.
Citera
2020-08-08, 00:22
Medlem
Citat:

Enig. Pedanteri. Velkjent?
Citera
2020-08-08, 00:22
Medlem
Citat:
Hvis det i tillegg finnes fingeravtrykk fra han på selve brevet, men ingen på konvolutten...

Ja, da har han et alvorlig forklaringsproblem.

Men frykt ikke!

Det kommer til å bli forklart grundig her, i neste eventyrstund, hvordan det kan tenkes at det er fingeravtrykk på brevet, men ikke på konvolutten, alt til TH's fordel, selvfølgelig.
Th forklarer vel at han i stresset tok med en konvolutt fra hjemmekontoret og kastet det andre i søppelbøtta som politiet ikke undersøkte. Alternativt en feil med undersøkelse av konvolutten eller at politiet eller en annen har fjernet avtrykkene for å ramme th.
Citera
2020-08-08, 00:23
Medlem
Eventuell forklaring på hvorfor det ikke var fingeravtrykk på konvolutten:

Etter å ha lett etter AE inne andre rom i huset, oppdaget han brevet i entreen og sporene på gjestetoalettet.
Kan det tenkes at da han kom mot entreen hadde han nettopp hadde tatt på seg vinterhansker fordi han hadde tenkt å gå ut og lete etter AE? Og at han hadde de vinterhanskene på da han berørte konvolutten og åpnet brevet? Og at han la fra seg konvolutten, tok av seg hanskene og leste brevet? Etter å ha lest brevet, kan han ha lagt brevet i konvolutten med hansker på fordi han kom til å tenke på at det ville være lurt å passe på å ikke påføre fingeravtrykk på konvolutten som kunne ødelegge GMs eventuelle fingeravtrykksmerker på konvolutten?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-08 kl. 00:26.
Citera
2020-08-08, 00:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Etter å ha lett etter AE inne andre rom i huset, oppdaget han brev i entreen og sporene på gjestetoalettet.
Kan det tenkes at da han kom mot entreen hadde han nettopp hadde tatt på seg vinterhansker fordi han hadde tenkt å gå ut og lete etter AE? Og at han hadde de vinterhanskene på da han berørte konvolutten og åpnet brevet? Og at han la fra seg konvolutten, tok av seg hanskene og leste brevet? Etter å ha lest brevet, kan han ha lagt brevet i konvolutten med hansker på fordi han kom til å tenke på at det ville være lurt å passe på å ikke påføre fingeravtrykk på konvolutten som kunne ødelegge GMs eventuelle fingeravtrykksmerker på konvolutten?

Yes, du leverer, som alltid!
Citera
2020-08-08, 00:27
Medlem
Citat:
Yes, du leverer, som alltid!
Ja. Det jeg skisserte er jo en mulig forklaring på manglende fingeravtrykk på konvolutten.
Det finnes sikkert også andre mulige forklaringer på dette.
Citera
2020-08-08, 00:30
Medlem
Citat:

Etter å ha lett etter AE inne andre rom i huset, oppdaget han brev i entreen og sporene på gjestetoalettet.
Helt klart en av de mange ting en god forsvarer ville si.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-08-08 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in