2020-08-07, 22:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx

Du vet inte ett smack om den finska skolan och inte heller bryr du dig. Så sluta gödsla tråden med infantila kommentarer.

Jag vet väldigt mycket om den finska skolan som i sin pedagosiska del är den svenska fullständigt överlägsen. Nu är det emellertid inte skolan som jag diskuterar. Jag diskuterar landerts förhållningssätt och det är fullkomligt klart att de inte har ett enhetligt förhållningssätt. Det går stick i stäv med det Finland vanligtvis brukar stå för. Här lägger man alltså över ansvaret på enskilda skolenheter. Alarmisterna i den här tråden är ju galna (jo rent generellt också) över att Sveriges regering har lagt över på FHM att vara styrande under pandemin. Här går Finland steget längre och lägger det på en ännu lägre nivå.

Sluta gödsla tråden med invektiv som bara beskriver vad du är.
Citera
2020-08-07, 22:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Utlandsresenärerna börjar komma tillbaka - smittade.

https://www.sydsvenskan.se/2020-08-04/nu-testas-vi-for-antikroppar-ar-det-positivt-att-vara
Jag är absolut inte förvånad, det kommer att trilla in horder av dårar de kommande veckorna.
Citera
2020-08-07, 22:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Om karma existerar hoppas jag vissa individer här blir svårt sjuka eller avlider i covid. Enligt dessa är de bara svaga som dör. De förtjänar det ju liksom.

Sjuk människosyn. Undrar om ni tänker likadant om er jävla morsa skulle ha cancer.
Jag hoppas absolut inte att de avlider men en rejäl släng av covid skulle vara rätt åt dem.
Citera
2020-08-07, 22:48
Medlem
neuron-drones avatar
När smittar covid egentligen? Inte på Ica, inte i lokaltrafiken, inte på bussen. Smittar inte inom familjen. Inte i skolan.

Kan eventuellt smitta om man sitter nära någon inomhus. Och kan smitta på jobbet.

Undra hur någon ens kunnat få smittan.
Citera
2020-08-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja och det är uppseendeväckande minst sagt för att inte tala om rent diktatoriskt beteende i ett sk. demokratiskt land.

Jag är så trött på detta så jag saknar ord.

Du får trösta dig med att du inte bor i Australien. Kolla in Melbourne idag! Helt overkligt.
Citera
2020-08-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Ett nytt virus hade likagärna kunnat vara riktigt elakt mot unga. De unga och kaxiga behöver nog förstå det. Att de haft sabla tur. Spanskan tog bebisar, barn, äldre och de unga och friska. De flesta sjukdomarna slår hårdare mot bebisar när de slår hårt mot de äldre. Det är bara tur att vi inte haft massdöd på bebisar.

Men iom hur detta virus slår så tror de unga och odödliga nu att ingen sjukdom kan döda dem, de är bara än mer fast i sina dåligt genomtänkta ideal. Nästa pandemi kanske tar dem, så de kanske aldrig får bli gamla.
Ni pessimister slutar aldrig att hoppas på nya hemskheter men ni har fel. De flesta virus är inte speciellt farliga för unga friska människor eller bebisar. Spanska sjukan är det många myter om en hel del är osanna. De som drabbades hårdast av den var också svaga sjuka och undernärda vilket det fanns väldigt många av på den tiden efter första världskriget,
Citera
2020-08-07, 22:50
Moderator
Chantres avatar
Enligt ryssarna är det småungar och gamlingar som bäst blir immuna mot Corona.

Citat:
Children of pre-school and primary school age and people over the age of 70 develop the maximum percentage of novel coronavirus antibodies, scientists from the St. Petersburg Pasteur Research Institute of Epidemiology and Microbiology found out during a large-scale research on COVID-19 herd immunity conducted in more than 20 Russian regions.
https://tass.com/society/1186823
Citera
2020-08-07, 22:51
Medlem
Citat:
Jag hoppas absolut inte att de avlider men en rejäl släng av covid skulle vara rätt åt dem.
Från början sas det att nya Corona var extremt smittsam, men verkar som om den smittar ungefär som de flesta influensor.
Citera
2020-08-07, 22:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swampdog
Ok, du förstår inte resonemanget från forskningen, fler smittade ja, vilket är början till slutet för viruset som efter en tid anpassar sig till människan och blir mindre farligt, vad blir vitsen senare i höst med att påvisa ett virus med ständig testning om vi börjar nå immunitet och dess negativa verkan är begränsad.

Tror inte du orkar med resonemanget, men länkar i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=DKh6kJ-RSMI

Du länkar till ett youtube-klipp som är 2 månader gammalt?!?!?!

Rubrik - the virus is on its way out -

Tycker du att personen i klippet hade rätt då denne för två månader påstod att det var i stort sett över? Herre gud vilken djävla idiot.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-08-07 kl. 23:12.
Citera
2020-08-07, 22:54
Medlem
Citat:
Varför då? För att vi haft och har mestadels rätt till skillnad mot er alarmister?
Citera
2020-08-07, 22:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Jag tycker att det är obehagligt att 17 av 21 personer smittades vid en utomhusfest?!?!?! Helt djävla galet.

källa svt.se

”En utomhusfest en sommarkväll med de närmaste, men oinbjuden kom också corona och 17 av 21 personer blev sjuka.
Antalet konstaterade fall av covid-19 i Dals Eds kommun fördubblades inom loppet av en vecka. Orsaken kan vara en födelsedagsfest i Ed i slutet av juli där nästan alla gäster insjuknade, något som Dalslänningen var först med att berätta.

Monsterraceprofilen Jan Svensson i Ed, fick feber ett par dagar efter firandet.

– Och sen när jag låg där och var sjuk så började det plinga i telefonen: ”Är det någon mer som är sjuk?”, säger han.

Sprids otroligt lätt
Jan berättar att de som var på festen hade träffat varandra till och från under semestern, så risken för smittspridning var inget som han reflekterad över.

– Det fanns liksom inte med i tanken, men nu förstår man ju hur lätt smittspridningen sker. Det är helt otroligt, säger han.

Några på festen hade tidigare varit på en restaurang i Tanums kommun och Jan tror att det är därifrån smittan plockats upp, då fler ur det sällskapet också fått covid-19. Själv är han är fortfarande tagen av infektionen och har dessutom fått sig en rejäl tankeställare.”
Citera
2020-08-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
C19 är ett ganska ofarligt virus så lugna ned dig. Detta kommer inte vara århundrandets pandemi. Möjligtvis århundrandets största vansinne.

Det var väl det Tegnell sa också. Den kommer inte ens komma hit. Tror vi har hört alldeles för mycket sådana expertutlåtanden. Tegnell är nog lite vansinnig - så långt kan jag hålla med dig. Men det är nog du som är dum om du tror du vet bättre än alla världens smittskyddare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in