2020-08-07, 22:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det står jo rett ut.

Det er det han påstår ja. At han laget skissen før han fikk se videoene. Og at han ikke fikk se videoene før de ble offentliggjort.

Like etter pressekonferansen der forsvinningen ble kjent i januar 2019.

Det er jo naturlig at overvåkningsvideoene ble hentet ut ganske tidlig i saken, kanskje allerede samme dag, og at det ville være naturlig å vise de for han like tidlig, nettopp for å se om han drar kjensel på noen av de som vises.

At han selv ikke fikk se videoene før de ble publisert i media virker utrolig rart, siden han da fremdeles både var pårørende og eventuelt vitne, å vise videoene til han på et tidlig stadie i etterforskningen ville vært utrolig viktig.

Edit: Det står jo også at han selv sier han dro kjensel på mannen når han så overvåkningsvideoen

"TV 2 er kjent med innholdet i et notat han har skrevet, som omhandler Futurum-mennene.

Der skriver Hagen at han umiddelbart uttrykte at han hadde sett den ene mannen tidligere da han så bildene på TV. Han mente å gjenkjenne måten den ene mannen gikk på."

Jeg tror ikke man skal tolke "TV" som at han så de på NRK, TV2 eller VG, men at han så de på en skjerm, en TV-skjerm.
Senast redigerad av Niffy 2020-08-07 kl. 22:33.
Citera
2020-08-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er jo naturlig at overvåkningsvideoene ble hentet ut ganske tidlig i saken, kanskje allerede samme dag, og at det ville være naturlig å vise de for han like tidlig, nettopp for å se om han drar kjensel på noen av de som vises.

At han selv ikke fikk se videoene før de ble publisert i media virker utrolig rart, siden han da fremdeles både var pårørende og eventuelt vitne, å vise videoene til han på et tidlig stadie i etterforskningen ville vært utrolig viktig.

Det står i artikkelen:

Citat:
TV 2 er kjent med innholdet i et notat han har skrevet, som omhandler Futurum-mennene.

Der skriver Hagen at han umiddelbart uttrykte at han hadde sett den ene mannen tidligere da han så bildene på TV.

Det tyder på at TH ikke har sett videoen før den kom på TV.
Citera
2020-08-07, 22:35
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Det står i artikkelen:

Det tyder på at TH ikke har sett videoen før den kom på TV.

TV-skjerm, tror jeg det menes.
Citera
2020-08-07, 22:38
Medlem
Citat:

Edit: Det står jo også at han selv sier han dro kjensel på mannen når han så overvåkningsvideoen

"TV 2 er kjent med innholdet i et notat han har skrevet, som omhandler Futurum-mennene.

Der skriver Hagen at han umiddelbart uttrykte at han hadde sett den ene mannen tidligere da han så bildene på TV. Han mente å gjenkjenne måten den ene mannen gikk på."

Jeg tror ikke man skal tolke "TV" som at han så de på NRK, TV2 eller VG, men at han så de på en skjerm, en TV-skjerm.

Jeg oppfatter det ikke slik nei.

Jeg tror TH var overivrig med å fortelle om mystiske menn utenfor Futurum. Og han kunne selvfølgelig bekrefte at han ikke visste hvem den eller de var.

Så politiet så jo at den eller de mennene TH beskrev fantes på videoen. Men de drøyde med å vise han videoen. Jeg tror ikke han så den før den ble offentliggjort. Jeg ville også ha gjort det slik. Så lenge han sa at mennene var ukjente for han.

Edit

Det er jo veldig avslørende at han maste om disse mennene mye og lenge før han fikk se videoen.

Han visste at politiet hadde opptak av de. Men det kunne han ikke fortelle til politiet.
Senast redigerad av kornblomst 2020-08-07 kl. 22:41. Anledning: Edit
Citera
2020-08-07, 22:38
Medlem
Citat:
TV-skjerm, tror jeg det menes.

Da tolker vi det forskjellig.
Citera
2020-08-07, 22:42
Medlem
Enneagrams avatar
Menneskesinnet er et spennende landskap. Det kan være vakkert, spennende, kontrastfylt og skremmende. Etter å ha jobbet som terapeut i førti år, har jeg vært vitne til mye av dette. Mer og mer har jeg forstått at vi er dypt peget av kultur, tidsepoker, arv og miljø. Det blir altfor enkelt å si at noen er gode, noen er onde. Dypest sett ønsker vi alle å bli forstått og elsket. Men mange vil aldri få dette grunnleggende behovet dekket. Hverken som barn eller voksne. Har tenkt på hvordan dette kan ha vært for TH og AE. Kanskje de fant hverandre i ung alder og følte at den andre var det de savnet i livene sine. Men når vi er unge, har vi ikke alltid et avklaret forhold til våre følelser og savn. I mange tilfeller er valgene dårlige. Senere forstår vi kanskje hvorfor vi valgte som vi gjorde, men for noen kan det bli katastrofalt.
Citera
2020-08-07, 22:46
Medlem
Niffys avatar
Siden han har vist seg å være veldig opptatt af Futurum-mennene så tenker jeg helt klart at det er noe muffens med dem.

Enten, at han hektet seg på de som en heldig tilfeldighet (prøvde å gjøre de mer interessante enn de var, når han ble forelagt overvåkningsbildene), eller, som flere har vært inne på, at han leide de inn nettopp for å gå foran der og se mistenkelige ut.

Jeg har dog gått litt bort fra alternativ nr. 2 (at de er leid inn), nettopp fordi det kompliserer bare saken og involverer så mange personer at det nær sagt ville vært umulig å holde lokk på det.

Noe avhengig av hvor sterkt dette påståtte alibiet hans er så tror jeg han må ha hatt medhjelpere, men om så skulle være tilfelle så tror jeg det ikke kan være mer enn 1, eller i meste laget 2, og at det må være noen nærstående som han har stålkontroll på.
Citera
2020-08-07, 22:48
Medlem
Citat:
Siden han har vist seg å være veldig opptatt af Futurum-mennene så tenker jeg helt klart at det er noe muffens med dem.

Enten, at han hektet seg på de som en heldig tilfeldighet (prøvde å gjøre de mer interessante enn de var, når han ble forelagt overvåkningsbildene), eller, som flere har vært inne på, at han leide de inn nettopp for å gå foran der og se mistenkelige ut.

Jeg har dog gått litt bort fra alternativ nr. 2 (at de er leid inn), nettopp fordi det kompliserer bare saken og involverer så mange personer at det nær sagt ville vært umulig å holde lokk på det.

Noe avhengig av hvor sterkt dette påståtte alibiet hans er så tror jeg han må ha hatt medhjelpere, men om så skulle være tilfelle så tror jeg det ikke kan være mer enn 1, eller i meste laget 2, og at det må være noen nærstående som han har stålkontroll på.

Det var bare den ene han påstår å ha sett før, så den andre kan nok utelukkes.
Citera
2020-08-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Menneskesinnet er et spennende landskap. Det kan være vakkert, spennende, kontrastfylt og skremmende. Etter å ha jobbet som terapeut i førti år, har jeg vært vitne til mye av dette. Mer og mer har jeg forstått at vi er dypt peget av kultur, tidsepoker, arv og miljø. Det blir altfor enkelt å si at noen er gode, noen er onde. Dypest sett ønsker vi alle å bli forstått og elsket. Men mange vil aldri få dette grunnleggende behovet dekket. Hverken som barn eller voksne. Har tenkt på hvordan dette kan ha vært for TH og AE. Kanskje de fant hverandre i ung alder og følte at den andre var det de savnet i livene sine. Men når vi er unge, har vi ikke alltid et avklaret forhold til våre følelser og savn. I mange tilfeller er valgene dårlige. Senere forstår vi kanskje hvorfor vi valgte som vi gjorde, men for noen kan det bli katastrofalt.
Skal man forstå TH, må man forstå en 11 år gammel gutt.
Citera
2020-08-07, 22:53
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Skal man forstå TH, må man forstå en 11 år gammel gutt.

Som hadde mistet moren sin, hadde 12 søsken, og vokste opp i etterkrigstiden i relativt dårlige kår.

Det gjør noe med hvordan man blir formet som person.
Citera
2020-08-07, 23:34
Medlem
Noen med tilgang på morgendagens artikkel ?

Politiet finner ikke fingeravtrykk på konvolutten til trusselbrevet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/na3o05/les-dagens-vg-her

Det føyer seg inn i rekken av indisier mot TH
Citera
2020-08-07, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Noen med tilgang på morgendagens artikkel ?

Politiet finner ikke fingeravtrykk på konvolutten til trusselbrevet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/na3o05/les-dagens-vg-her

Det føyer seg inn i rekken av indisier mot TH
Oj. Man må vel ta på en konvolutt for å få til å åpne den. Her har noe glippet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in