Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Mycket möjligt att det kan vara så.
Jag försvarar det absolut inte, jag tycker det snarare är patetiskt om det är anledningen till att man är så försvagade i år. Även om jag tror att det är mer till det än bara det publiklösa men jag tror många i Bajen är humörspelare som blir avsevärt mycket sämre utan inramningen.
Tycker du sätter fingret på något där.
Det är en viss typ av spelare som kan höja sitt lag och en viss typ av spelare som kan vara grymma i medvind.
Djurdic var ju äcklig och löjlig och en jävla parentes till människa, men visst fan höjde han spelare runt sig och kunde steppa upp när det krävdes.
Utan honom känns det som att ni blir så mycket mer beroende av att saker ska klaffa. Kacaniclic/Tankovic/Bojanic/Paulinho är verkligen inga spelare man håller i när det blåser.
Precis som för oss i DIF där Buya lämnar ett brutalt hål efter sig. Han höjde sig när det behövdes som mest, när vi fastnade mot Falkenberg då sprang han ifrån alla och gjorde mål själv.
Ulvestad och Berg/Une är fortfarande så, det är därför vi hakar på i toppen. För att vår centrallinje förutom anfallet är jävligt tajt. Utan offensiv spets kommer vi inte haka på i långa loppet dock, man kan inte komma top 3 med Haris som offensiv spets år 2020, tyvärr.
Lite deppigt att Ludwigsson inte spelar i DIF istället, tycker han hade passat helt perfekt hos oss. Plus han är ju inte jugge så varför ska han spela i bajen?