Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Det har ingen sagt men fakta är att de absolut flesta som dött i av på med under eller vid sidan av Corona har varit svårt sjuka eller och överviktiga. Precis som när influensan skördar liv årligen.
Lite fånigt att du kör karmaförbannelser på folk för att de säger sanningar, om ön obekvöma sådana.
Jag har en arbetskamrat som nyss fyllt 30 som fick corona i maj. Hans beskrivning av detta var bland de värsta jag hört - både bemötande från vården och sjukfomsförlopp. Än idag är han loj, lättirriterad och får svallningar/blodtrycksfall.
Detta är en man som tränat 4-5 dagar i veckan och med bra kost.
En annan, 38 år, fick det i slutet av mars. Hela familjen åkte på det (fru, 3 barn)
Frun åkte på dubbelsidig lunginflammation och nekades ambulansvård trots svårigheter att andas och äta. Åkte in själv 2 dagar senare. Maken fick ingen hjälp. Svaret var att om han ska ha vård ska han närainpå vara död. De krävs ambulansrush helt enkelt.
Dessutom sa de att "du vill inte vara här." han fick några löjliga gamla knep till godo för att klara sig själv. Var nära på att åka till ett annat län för hjälp.
Dödsångesten, febern, brist på lukt/smak, de brutala andningssvårigheterna på nätterna är något han inte önskar på någon. 8 veckor tog det innan han blev kry. Frugan har fått följdsjukdomar som de inte riktigt vet varför.
Kvinna, 51, ambulansförare, dog i sömnen. Inga sjukdomar, övervikt, rökning, ärftliga sjukdomar i släkten. Vid obduktion visade de sig vara covid som hade härjat omkring (jag är inte helt familiär med termerna) men dödsorsaken var covid19. Hon hade jobbat hela veckan utan symptom. Då var hon ändå, innerligt sjuk.
Kvinna lämnades även att dö på ålderdomshem då ambulanspersonal vägrade svara på ropet då hon var över 60 och det inte "prioriterades". Dog 2 dagar senare, tillsammans med 4 andra på hemmet..
Det räcker liksom med dessa jävla Allan Allan "det starka som överlever". Ni har sett för mycket på Vikings och tror ni är några jävla krigare när Ki snarare är ynkryggar som pissar på era medmänniskor med ert beteende.