2020-08-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Värderar du pengar så högt så borde du sälja allt leva i en ö 1 år och lära dig värdesätta saker i livet som inte handlar om pengar. Är sorgligt hur missvisande människor har blivit.

Varför kräver du inte solidaritet av fetton som trycker i sig mat tills det har uppnått BMI 40 och diabetes och därmed riskerar att överbelasta vården under dessa Corona-tider?

Konstigt nog heter det då istället "kroppspositivism" och "individens rätt att bestämma själv".
Citera
2020-08-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Intressant att 50% av vårdpersonalen som bär på antikroppar inte haft några som helst symtom.

Man förstår hur smittan dragit fram som en löpeld på äldreboenden. Det är helt uppenbart att FHM riktlinjer och rekommendationer om att "stanna hemma när man känner sig sjuk" inte på något vis är tillräckligt. Det behövs fysiska barriärer i form av munskydd på såväl personal som vårdtagare i alla former av vårdkontakter.

Anmärkningsvärt är att FHM fortfarande inte ser anledning att ändra sina rekommemdationer då FHM anser att läget är "oklart".

Kan ingen sätta stopp för vansinnet???!

Det är svårt att stoppa ett virus. Du ser det när du tittar på andra länder som har försökt. Smittan ökar istället.

Kanske behöver människan helt enkelt att acceptera livets gång?
Citera
2020-08-07, 11:48
Medlem
Experter på virus är eniga virus är like clockworks, har en tid sen ebbar dom ut och blir mindre farliga, där menar dom att vi är nu, så var även med svininfluensan, ebbade bara bort.
Citera
2020-08-07, 11:49
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Kalla mig okänslig, men om det står mellan 100 st multisjuka gamlingar vs min ekonomi resten av livet är det ett ganska lätt val för mig... Då känns det mer rimligt att isolera riskgrupperna tills ett vaccin kommer.

Och om det (mer realistiskt) står mellan försämrad ekonomi för dig en period eller döden för 25 multisjuka gamlingar, 10 i övrigt friska pensionärer och 3 arbetande, överviktiga 55-åringar?
Fortfarande lika enkelt för dig?
Citera
2020-08-07, 11:50
Medlem
Ska ni resa? Följ då Norge för reserekommendationer. I VG kan man se en hel del om hur utvecklingen ser ut i olika länder, även på regional nivå i Norden, så man undviker att åka någonstans där smittan är på väg uppåt och risk för lockdowns är överhängande.

Den svenska regeringens resråd är politiska och därför opålitliga och går inte att lägga till grund för bedömning om smittorisken. Men de påverkar försäkringsläget, så om Ann Linde vill straffa något land (exvis Finland) och avråda från resa så kan man inte räkna med ersättning från försäkringen om man blir sjuk.

https://www.vg.no/spesial/2020/corona/reise/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera
2020-08-07, 11:51
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Bra ekonomi är en förutsättning för att köpa hus, bilda familj osv. Ska hela livet pausas i 10+ år för att ge folk som redan ligger på dödsbädden några månader till? Alla är inte bekväma med att som något white trash kläcka ur sig 3 ungar medans både föräldrarna går på bidrag och akassa boende i någon hyresrätt i ett ghetto...

Vilka förutfattade meningar du har. Här har du en man som har familj och gör det för han har fastnat i livet just för att pengar inte är allt.

https://youtu.be/leHb2hdCLqo
Citera
2020-08-07, 11:52
Medlem
Citat:
Intressant att 50% av vårdpersonalen som bär på antikroppar inte haft några som helst symtom.

Man förstår hur smittan dragit fram som en löpeld på äldreboenden. Det är helt uppenbart att FHM riktlinjer och rekommendationer om att "stanna hemma när man känner sig sjuk" inte på något vis är tillräckligt. Det behövs fysiska barriärer i form av munskydd på såväl personal som vårdtagare i alla former av vårdkontakter.

Anmärkningsvärt är att FHM fortfarande inte ser anledning att ändra sina rekommemdationer då FHM anser att läget är "oklart".

Skyddsutrustning borde vara A och O på alla äldreboenden samt hemtjänst efter all erfarenhet man har nu.
Samt även ändra riktlinjer att om en i familjen är sjuk ska ALLA stanna hemma.
Sist men inte minst, munskydd generellt, den artikeln på Aftonbladet igår borde vara en ögonöppnare för den frihet munskydd skulle kunna innebära för de äldre.
Citera
2020-08-07, 11:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Bla bla bla...

Du satte tio tusen på att det inte skulle komma något vaccin innan årsskiftet.

Hur skall du betala om det sker?
Den dagen, den sorgen!

Och jag tror att jag inte behöver anstränga mig för att finna ut det.
Citera
2020-08-07, 11:54
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swampdog
Experter på virus är eniga virus är like clockworks, har en tid sen ebbar dom ut och blir mindre farliga, där menar dom att vi är nu, så var även med svininfluensan, ebbade bara bort.
270,000 nya smittade per dag och ökande, 6,000 döda per dag och ökande.

"De ebbar ut och blir mindre farliga, där menar dom att vi är nu"

Åkej...
Citera
2020-08-07, 11:55
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför kräver du inte solidaritet av fetton som trycker i sig mat tills det har uppnått BMI 40 och diabetes och därmed riskerar att överbelasta vården under dessa Corona-tider?

Konstigt nog heter det då istället "kroppspositivism" och "individens rätt att bestämma själv".

Jag är i livet där jag vet vart jag har mig själv har inte alltid varit så utan varit mycket hat och varit väldigt vilsen. Istället för att lägga energi på hur orättvist allt är och hur det är alla andras fel mår man bättre av att fokusera på sig själv och sina kära. Jag tycker bara synd om människor som prioterar pengar för allt annat. Då strävar man efter något som aldrig kommer göra en lycklig
Citera
2020-08-07, 11:56
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Den dagen, den sorgen!

Och jag tror att jag inte behöver anstränga mig för att finna ut det.
Men det tror JAG att vi andra kommer behöva anstränga oss för att finna ut.
Citera
2020-08-07, 11:57
Medlem
Citat:

Personal inom vården, inkl äldreomsorgen, bär nu visir och munnskydd. Vad mer begär du egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in