2020-08-07, 09:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Varför startar han inte? Har folk så jävla svårt att förstå att utnyttja 5 byten? Starta honom och låt honom spela så länge han känner att han orkar, få ut så många minuter som möjligt av det bästa laget. Det är lika viktigt eller t o m viktigare att få en bra start på en match, det här med att spara det bästa till sist ifall det behövs är dumt.

Tja, man vill ju inte ha ett byte man VET att man måste göra även om man har fem byten.
Hade vi varit i ledningen eller rentav haft oavgjort hade han inte fått spela så mycket som det ändå blev så det beslutet säger jag inget om.

Däremot får man ju ett psykiskt sammanbrott av att Da Graca kommer in, vad i helvete har han för hållhake på Poya? Må vara att Bjärs hade nån känning men då hade vi alltså Tolinsson på bänken dessutom och även om han har lite ungdomsmisstag finns där iaf hopp om framtiden. Dessutom kan ju Titi spela mittback, vi hade även kunnat slänga in Titi på mitten och flyttat ner Erling, men nej då kommer Da Graca in.

Inte nog med det, dessutom Affane. Vad i helvete? Truppens båda sämsta spelare får bäda komma in när vi ska forcera för en seger.

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
IFK Göteborg bränner ju tok för många lägen som vanligt men försvarsspelet ser verkligen illa ut för dem. Jakob Johansson ser inte särskilt bra ut heller. Kanske ser bättre ut som mittfältare, men får lite throw backs till hans första år i ifk.

Kanske hade varit bättre att lägga de pengarna på en anfallare istället.

Jakob är tydligen inte tillräckligt fit för mitten än och han och Bjärsa har ju fungerat mycket väl ihop när dessa spelat innan. Sedan är det självklart så att JJ inte är på topp än men man vet ju att når han den nivån är det en spelare som är alldeles för bra för den här serien.

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Att följa Blåvitt i årets allsvenska är som att se en skräckfilm, man har ingen aning hur den slutar, man sitter på helspänn hela tiden och ibland undrar man inte om det finns en ond ande bland dom goda med tanke på hur mycket vi bränner, straffar, frilägen, öppna mål och fan vet vad.

Aiseh och Sargon är väl 2 jätte exempel på det.

Aiseh är för övrigt jäkligt lik Wilma Anderssons mördare, obs: endast utseendemässigt, inget annat.

Skräckfilmer är ju löjliga, det är ju alltid förutsägbart. När vi spelar i allsvenskan denna säsong vet man snarare att det alltid går åt helvete.

Lite väl låg liknelse för Aiesh där...

CK kunde fått trycka in den där chansen han hade men jisses vad viktigt att vi iaf fick in 2-2 så vi slapp ligga på kval även om vi väl hamnar där snart ändå...
Citera
2020-08-07, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tja, man vill ju inte ha ett byte man VET att man måste göra även om man har fem byten.
Hade vi varit i ledningen eller rentav haft oavgjort hade han inte fått spela så mycket som det ändå blev så det beslutet säger jag inget om.

Däremot får man ju ett psykiskt sammanbrott av att Da Graca kommer in, vad i helvete har han för hållhake på Poya? Må vara att Bjärs hade nån känning men då hade vi alltså Tolinsson på bänken dessutom och även om han har lite ungdomsmisstag finns där iaf hopp om framtiden. Dessutom kan ju Titi spela mittback, vi hade även kunnat slänga in Titi på mitten och flyttat ner Erling, men nej då kommer Da Graca in.

Inte nog med det, dessutom Affane. Vad i helvete? Truppens båda sämsta spelare får bäda komma in när vi ska forcera för en seger.

Jakob är tydligen inte tillräckligt fit för mitten än och han och Bjärsa har ju fungerat mycket väl ihop när dessa spelat innan. Sedan är det självklart så att JJ inte är på topp än men man vet ju att når han den nivån är det en spelare som är alldeles för bra för den här serien.

Skräckfilmer är ju löjliga, det är ju alltid förutsägbart. När vi spelar i allsvenskan denna säsong vet man snarare att det alltid går åt helvete.

Lite väl låg liknelse för Aiesh där...

CK kunde fått trycka in den där chansen han hade men jisses vad viktigt att vi iaf fick in 2-2 så vi slapp ligga på kval även om vi väl hamnar där snart ändå...

Jag tycker faktiskt det är ok att ha ett byte man måste göra. I värsta fall kan man ju göra ett byte i halvtid som inte belastar antalet byten. Då har han ändå fått 45 minuter i benen och förhoppningsvis gjort ett mål eller två och gett laget en ledning att spela på.

Det är så jävla rättvist att även ni får en spelare med hållhake på tränaren. Tänk hur många år vi tvingades stå ut med Wahlström. Och när han slutar så dyker Yasin upp nästan direkt.
Citera
2020-08-07, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Da Graca är bättre än Tolinsson, det är hållhaken, sedan har såklart Tolinsson framtiden för sig, han är 17 år, men att slänga in en sämre spelare när vi skall forcera för kvittering/ledning finns det fan ingen logik i. Inte direkt så att han gör bort sig heller.

Forceringen är inte där vi fallerar igår dock, den var helt ok och sätter JJ nicken vinner vi, men vi skall inte behöva forcera för en kvittering eller ett ledningsmål, så att diskutera Affanes och Da Gracas vara eller icke vara blir ju ett rejält felfokus, kanske framförallt när Affane är inne och stökar vilket leder till kvitteringen och det är Erling Jr som gör målet, då han är tung och jobbig när han får vara inne och kriga i straffområdet som anfallare, hade inte hänt med Erling Jr som mittback.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-08-07 kl. 11:07.
Citera
2020-08-07, 12:49
Medlem
Ovcharkas avatar
Har ingen koll på andra offensiva spelare, men såg dyka upp i rutan igår. Aiesh snittar 0,5 skapad målchans per match.

Med tanke på ofta man får höra att han har ett övertag mot sin ytterback/på sin kant, så är ju det horribla siffror.

Lastgamla Radetinac stod för en assist senast och skapade straff. Och det är bara aktioner som lett till mål. Målchanserna lär vara fler.

Vet inte vad andra har i procent vad gäller skapade målchanser, men 0,5/90 min låter onekligen lite för en spelartyp som Aiesh.

Man var lite grinig över att DIF inte plockade honom, men efter att ha sett honom dribbla sig över kortlinjen gång efter gång till ingen nytta så är man rätt nöjd att det blev som det blev.

En symbol för hela Göteborg. Dribbla, passa, håll i boll - men gör inga mål. Poya är ju fantastiskt dålig. Kan ju inte påstå att Göteborg har växlat upp, att spelet tar nästa steg osv.
Citera
2020-08-07, 13:10
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Glöm inte Sebastian...

Jo, som sagt man tyckte ju ändå laget såg rätt ok ut på pappret, det som framförallt saknades enligt mig var en riktigt bra typ #10. Nu blev det ju han BP gubben, som förvisso ser ganska lovande ut. Sedan är det väl ingen som räknat med att Sigthorsson aldrig är redo för att spela.

Jag tänkte typ... vilket iaf ser ganska hyfsat ut på förhand.

Goitom/Sigthorsson
Bahoui - NY
Ofori - Adu - Larsson
Otieno - Mets - Pertan - ??

Jag tycker han är för jävla tröttsam, mycket tricks kan jag tänka mig, det är en provokatör även som journalist.

Jag tycker många experter är skit, men ja det är inte alltid så lätt. Finns en del som är rena bluffarna.
Grin Sebbe var ju självskriven..

ja han gillar att kasta ut utmanande frågor/påståenden.

ja mkt dra i armar, puttas o armbågar i nacken, inte en lugn stund fick man..
Citera
2020-08-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Igboananike borde ju vara klasser bättre. Frågan är vad som fan har hänt där?

Kennedy fick ju starta någon gång, men det gick ju åt skogen, han imponerade inte alls, möjligt att han är bättre än Saeid, men inte mycket.
Citera
2020-08-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joe1221
Kennedy fick ju starta någon gång, men det gick ju åt skogen, han imponerade inte alls, möjligt att han är bättre än Saeid, men inte mycket.

Det är nog svårt att påstå att Kennedy inte är bättre än Saeid, Persson, Roche etc. som fått spela centralt i år. Men man försöker ju sätta en kultur av hårt jobb och då funkar det inte att glida runt som att man är lite för bra för det här. Nu säger jag inte att Kennedy varit extremt illojal eller något sånt, bara inte så påkopplad han behöver för att övertyga. För mig är det helt okej att Rydström agerar mot spelar som inte ger järnet på träning, nånstans tror jag ändå det ger fler poäng i slutändan också. En väldigt bra signal mot dom yngre spelarna som man har nytta av på sikt.
Citera
2020-08-07, 15:12
Medlem
simonvps avatar
Projicerar den förtvivlan jag känner över det fiasko Bajen levererat genom att angripa aiks spelare.

Vad är det för målvakt aik värvat? 1-0 igår känns ju inte otagbart, och tycker han har ett flertalet ingripanden som varit tveksamma i år. Han är väl inte ens särskilt bra med fötterna heller? Han har bara ett jävla tillslag, sen är det inte så mycket mer.

Gällande Bajen är det bara att tacka för sig i år. Detta lag varken vill eller kan lyfta i tabellen, och jag vet verkligen inte varför det är så. En gedigen seger mot ÖSK följs upp med inte bara ett utan två oacceptabla poängtapp. Grejar de segrar i de matcherna är de ju med i toppen, men det går verkligen inte. Skulle man så ens gå rent resten av säsongen skulle jag ändå vara missnöjd.
Citera
2020-08-07, 15:27
Avslutad
Fan vad nöjd man varit hela dagen idag. Så jävla skönt att äntligen få slå Norrköping. I år har vi dödat två spöken. Vi hade inte slagit AIK sedan 2011 och Norrköping 2012. Jag fattar inte varför det var tvunget att bli så spännande till slut igår bara. Men skitsamma, äntligen vinst och nu räknar jag med samma utveckling som vi fick när vi dödade Kalmarspöket. Där vi helt plötsligt började få väldigt lätt för Kalmar.
Citera
2020-08-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det är nog svårt att påstå att Kennedy inte är bättre än Saeid, Persson, Roche etc. som fått spela centralt i år. Men man försöker ju sätta en kultur av hårt jobb och då funkar det inte att glida runt som att man är lite för bra för det här. Nu säger jag inte att Kennedy varit extremt illojal eller något sånt, bara inte så påkopplad han behöver för att övertyga. För mig är det helt okej att Rydström agerar mot spelar som inte ger järnet på träning, nånstans tror jag ändå det ger fler poäng i slutändan också. En väldigt bra signal mot dom yngre spelarna som man har nytta av på sikt.

Drömmen hade varit om Moses kunde komma tillbaka. Han kan vara riktigt farlig, speciellt kombinerat med Björnström, Sugita och Vecchia.
Citera
2020-08-07, 20:34
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Övertro på truppen? Anser du Bajens spel i år spegla den trupp vi besitter?

Som sagt har vi hittills hunnit bli utspelade av gnaget, Sirius och Blåvitt på vår hemmaplan samt Mjällby på bortaplan.

Förra året avslutade vi säsongens andra halva som seriens bästa lag där vi gjorde affären kort med i stort sett alla topplag. Enda skillnaden i truppen är att Niko lämnat men ersatts av Ludwigson och Allsvenskans meste målskytt på 2000-talet Paulinho. Hur kan man inte häpnas över det enorma bristen på spel vi har i år?
En bra period, en dålig period. Vi får väl se hur ni hanterar kommande matcher för att få fram sanningen om hur fantastisk den truppen egentligen är. Jag tror sanningen ligger någonstans mittemellan. Att värva en brasse precis på bäst före-datumet är inte alltid ett bra drag. Att ge överdrivet beröm till en Fifa-lirare kan även det få fel effekt. Att tränaren beter sig omdömeslöst är inte heller optimalt för förtroendet i gruppen.

Tror ändå att du och alla styrande har överskattat truppen en hel del.
Citera
2020-08-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
En bra period, en dålig period. Vi får väl se hur ni hanterar kommande matcher för att få fram sanningen om hur fantastisk den truppen egentligen är. Jag tror sanningen ligger någonstans mittemellan. Att värva en brasse precis på bäst före-datumet är inte alltid ett bra drag. Att ge överdrivet beröm till en Fifa-lirare kan även det få fel effekt. Att tränaren beter sig omdömeslöst är inte heller optimalt för förtroendet i gruppen.

Tror ändå att du och alla styrande har överskattat truppen en hel del.
Bojanic, Sandberg, Paulinho, Mujo (även om han lämnat nu), Rodic, Abbe Khalili, Kačaniklić. Det är inga dåliga namn offensivt men ändå har vi bara gjort 14 mål på 13 matcher och skapar inte heller så mycket mer målchanser än så.

Nog kan vi ha varit i överkant med effektiviteten förra året när vi gjorde mål i löjlig takt men nog tycker jag sannerligen vi bör ligga närmare den målproduktionen än den miserabla vi står för i år.

Tror inte vi är överskattade. Tror definitivt att misären till störst del beror på avsaknaden av publik och en usel uppladdning iom pandemin. Vi smällde ju in 11 bollar på tre matcher i cupen innan säsongen sköts upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in