2020-08-07, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Svårt nej, men tror knappast de bryr sig om vad kunderna tycker om de ska lägga av. Då hade de bara fått hundra mejl tillbakaskickade med frågor om "hur man får pengarna tillbaka" etc.
För att en säljare lägger av betyder det ju inte att tjänsten slutar fungera.... 🙃

Deras abonnemang ligger ju på leverantörens server.
2020-08-07, 04:30
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
För att en säljare lägger av betyder det ju inte att tjänsten slutar fungera.... 🙃

Deras abonnemang ligger ju på leverantörens server.
Det påstod jag heller aldrig. Vissa vill dock kunna ha kontakt med "support" då de betalar för att nyttja en tjänst till fullo. Skulle några kanaler ej fungera så kommer kunden försöka kontakta sin säljare.
2020-08-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Det påstod jag heller aldrig. Vissa vill dock kunna ha kontakt med "support" då de betalar för att nyttja en tjänst till fullo. Skulle några kanaler ej fungera så kommer kunden försöka kontakta sin säljare.

Det tillhör nog riskerna man får ta i den här branschen. Folk kan ju bli sjuka o tvingas lägga av etc.
Som Insta skrev så funkar ändå tjänsten. Man kan nog inte begära allt för en hundring lite drygt utslaget på ett år. Många verkar tro att support ska va tillgängligt 24/7 också. En fråga då, när ska man få sova ?
2020-08-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Har din säljare alltid varit svår att få svar av?
Man märker väl rätt snabbt på tonen och hans sätt att svara på om det känns bra?

Har du tecknat ett långt abonnemang hos han då?

Dröjer svaren och man har svårt att få svar så väljer man ju inte en sån säljare.

UFC/MMA galorna brukar väl dröja max 48 timmar innan dom läggs upp.

Orkar du inte vänta så får du ju spela in galan eller sitta upp och kolla live.. 😉😁

Jo men först svarade de jättebra. Tecknade först 3 mån. Sen blev det 12 månader. Och de tog bort sin Mail.
Nja varit med om att det tagit en vecka för ufc fight night att komma ut.
Vissa tar 4-5 dagar.
2020-08-09, 09:01
Medlem
Har märkt på slutet att vissa FHD kanaler ibland har upplösning 1024x576 istället för det normala 1920x1090... beror detta på att den riktiga FHD kanalen för tillfället ligger nere och att den med lägre agerar backup?

Senare under en dag när jag tittar på samma kanal kan riktiga upplösningen vara tillbaka helt plötsligt...

mvh
2020-08-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Har märkt på slutet att vissa FHD kanaler ibland har upplösning 1024x576 istället för det normala 1920x1090... beror detta på att den riktiga FHD kanalen för tillfället ligger nere och att den med lägre agerar backup?

Senare under en dag när jag tittar på samma kanal kan riktiga upplösningen vara tillbaka helt plötsligt...

mvh

Stämmer
2020-08-10, 03:40
Medlem
Hallå!

Helt newbie på det här med IPTV men det verkar intressant om jag skulle kunna få ner kostnaderna. Jag betalar idag drygt 4000kr om året för typ 16 kanaler vilket känns onödigt dyrt då jag inte tittar så mycket.

Ursäktar de dumma frågorna här men får ni in de vanliga svenska kanalerna (SVT1, TV4, TV3, Kanal5 osv)? Och använder ni alla en smart TV eller är det smartbox med Android ni kör på? Funderade på att köpa en sån där Xiaomi Mi box och sen testa med någon leverantör. Vore ju fantastiskt om man kunde få in de vanliga svenska kanalerna och inte bara massvis av utländska.
2020-08-10, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Hallå!

Helt newbie på det här med IPTV men det verkar intressant om jag skulle kunna få ner kostnaderna. Jag betalar idag drygt 4000kr om året för typ 16 kanaler vilket känns onödigt dyrt då jag inte tittar så mycket.

Ursäktar de dumma frågorna här men får ni in de vanliga svenska kanalerna (SVT1, TV4, TV3, Kanal5 osv)? Och använder ni alla en smart TV eller är det smartbox med Android ni kör på? Funderade på att köpa en sån där Xiaomi Mi box och sen testa med någon leverantör. Vore ju fantastiskt om man kunde få in de vanliga svenska kanalerna och inte bara massvis av utländska.

Med rätt abonnemang så får du in alla svenska kanaler som finns.
Det bästa du kan använda att spela upp IPTV med är en box som är gjord för just IPTV.
De två populäraste boxarna är:

Formuler Z8
Tvip 605
2020-08-10, 05:30
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Hallå!

Du får in hela svenska kanallistan. Både Viasat och C-more kanalerna om du är ute efter sport. Plus alla andra länders kanaler. Beroende på vilken marknad du köper ifrån.
2020-08-10, 10:14
Medlem
ImBurnings avatar
Citat:
Hallå!

Jag använder Apple-TV.
2020-08-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImBurning
Jag använder Apple-TV.

Ladda ner IplayTV på din box=)
2020-08-13, 21:03
Medlem
Haloumis avatar
Hur var det, hade Tivimate någon sökfunktion? Typ när man vill se en specifik serie men vet inte vilken "kanalplats" den ligger på i listan. Så man slipper scrolla nedåt i 10 minuter i serielistan menar jag. Kör just nu en annan app och minns inte om den funktionen finns på Tivimate. Textsöka i VOD alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in