2020-08-06, 23:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag kan inte påminna mig om att polisen i Sverige har hållit en rättegången via media på det här viset. Det är rent horribelt faktiskt. Här använder vi oss av rättssalar. Och jag hoppas att det förblir så.

Det håper jeg også, for denne "mediekrigen" er noe som er satt i gang av forsvaret.

Politiet har alle sine "ducks in a row", og er de som kommer til å vinne i retten.
Citera
2020-08-06, 23:12
Medlem
Rhingarikis avatar
Dere som har greie på det - hva er egentlig forskjellen på å gjøre ransaking og å ta beslag? Kan det deduseres utfra beslaget at politiet har funnet avgjørende beviser der?

Det blir spennende å se hva som kommer ut av nye rettsrunder nå - taper politiet er jeg redd det aldri blir noen rettskraftig dom.

Ellers tenker jeg mye på VE, det falske alibiet og leiebilen han ikke kan gjøre rede for som kjørte i retning Kvitfjell den 31.oktober. Det hadde vært veldig interessant å vite om det finnes elektroniske spor av kommunikasjon mellom TH og VE enten natt til 31. eller på dagtid 31.oktober. Noe sier meg at han har vært helt sentral, eller ryddemann. Media har vært helt tyst om etterforskningen av ham.
Citera
2020-08-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Her kommer du tilbake til det sentrale i saken, hvis ingen har noe å skjule, hvorfor er det da blitt lagt opp til en krig mellom famillien og politiet?

Se for deg yngste datter i avhør, som blir konfontrert med at politiet hadde hørt at «det ikke sto bra til hjemme», så svarer hun «ikke bra til hjemme? Det var nå bra der, når jeg var der!» (Det trenger ikke være første spørsmål om det som hun hadde svart på, og de ignorerte hennes svar, og spurte vider) Så finner hun ut at det er skrevet ned at hun hadde bekreftet at «det ikke sto bra til hjemme»

Det er ikke sikkert at dette var det eneste vrang tolkning politiet har gjort?

Er det ikke da naturlig at de ikke vil snakke med politiet? Om det ikke spiller en rolle hva de sier, for det blir vridd på så uansett?

Dette er noe som er etterprøvbart, og politiet har meg bekjent ikke benektet dette. Det er en ille feil fra politiets side. Var det ikke andre eksempler også?
Citera
2020-08-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Sorry, men det er dessverre ikke logikk du presenterer her.

At politiet har tatt beslag i boligen beviser absolutt ingenting.

Å ta beslag i boligen og å nekte TH adgang, er definitivt en skjerpelse fra ransakninger. Skjerpelsen må være begrunnet. Og da er det mest sannsynlig at politiet har gjort funn på eiendommen.
Citera
2020-08-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det er umulig å vite. Mediene beskytter kildene sine uansett, enten det er Team Tom, politiet eller andre kilder.

At politiet har tatt beslag i Sloraveien tyder på at de har gjort funn. Muligens rene beviser mot TH. Eller sterkere indisier enn tidligere. Funn som må undersøkes nærmere.

Kan hende at angrep på medier og politi nå er blitt det eneste mulige forsvar for TH. At alibiet er blitt gjennomhullet. At indisierekken er blitt overveldende. Det nærmer seg tiltale.
Jeg tror også de har gjort funn. Håper det, og at det ikke er villedende tips. Er det bare meg som er helt i villrede om hvordan og hvorfor de graver og holder på der de gjør nå? Hvordan i all verden ville det være mulig å enten gjemme vekk noe så nære uten at det ble sporet opp av hunder? Jeg fatter ved ikke. Mht syrebad, lar det seg virkelig gjøre så fort? Som for eks over natten? Totalt mysterium for meg.
Citera
2020-08-06, 23:15
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Tror du virkelig politiet er der for AEHs skyld? Jeg tror politiet er der for å terge TH.

Hvilken syk virkelighet lever du i?

Politiet prøver å oppklare hva som skjedde med AEH, ikke å ta TH for enhver pris.
Citera
2020-08-06, 23:19
Medlem
Citat:
Kritikken mot politiet i denne saken er så urimelig. Helt løsrevet fra realitetene i saken.

I en drapssak vil alltid alle indisier og beviser legges frem for offentligheten. Det hører rettsstaten til. Ingen skal kunne dømmes på hemmelige beviser. Dersom enkelte beviser blir unntatt fra offentligheten, er det hensyn til offer og etterlatte. Aldri av hensyn til drapsmannen.

Finnes det tekniske beviser skal tiltalte dømmes for drap. Da er det straffeutmåling og eventuelle formildende omstendigheter som skal vurderes. Men det er en annen historie.

Det inntrykket vi har fått av TH gjennom mediene, har han i stor grad skapt selv. Han har ikke engang holdt en offentlig appell til de angivelige kidnapperne. Her er en hel rekke mangler, både fra TH selv og familien.

Det går ikke an å skylde på hverken medier eller politiet for at allmennheten sitter igjen med et mindre tiltalende bilde av TH. Han har skapt det selv. Blant annet ved å iscenesette en storstilt bløff om at AEH var kidnappet for å skjule at han selv drepte henne.

Unnskyld meg.

Logikken her er altså slik at du sier at TH er skyld i sitt dårlige omdømme fordi han har drept sin kone.

Det vet du jo ikke.

Han har for øvrig i svært liten grad bidratt til sitt eget omdømme.

Han har, så vidt jeg vet, aldri uttalt seg offentlig. Jeg har for eksempel aldri hørt stemmen hans.

At han har et dårlig omdømme fordi han ikke har holdt en appell til kidnapperne, blir som om å si at han har et dårlig omdømme fordi han ikke flagget på 17. mai. Hvem fant på at han skulle holde appell til kidnapperne? Du?

Kritikken mot politiet et betimelig. De har snart holdt på i to år uten å oppklare saken, og mye tyder på at de har vist for liten interesse for andre mulige skyldige enn TH.
Citera
2020-08-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Jeg tror også de har gjort funn. Håper det, og at det ikke er villedende tips. Er det bare meg som er helt i villrede om hvordan og hvorfor de graver og holder på der de gjør nå? Hvordan i all verden ville det være mulig å enten gjemme vekk noe så nære uten at det ble sporet opp av hunder? Jeg fatter ved ikke. Mht syrebad, lar det seg virkelig gjøre så fort? Som for eks over natten? Totalt mysterium for meg.

Fra en annen drapssak, der det ikke ble brukt syre men det ble brukt natriumhydroksid:
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fra en drapssak der natriumhydroksid ble brukt til å løse opp lik. Det kan høres ut som om oppløsningsprosessen skjedde ganske raskt.

Selv forklarer Leonarda drapet slik:
«Jeg la alle ni bitene i en gryte og helte i syv kilo natriumhydroksid som jeg hadde kjøpt for å lage såpe. Jeg rørte i blandingen til bitene løste seg opp i en tykk, mørk masse som jeg helte i flere bøtter og tømte i en nærliggende septiktank.»

https://www.tv2.no/nyheter/11487973

(Noen nevnte at en oppløsningsprosess vil ta lang tid ved bruk av syre. Natriumhydroksid (Kaustisk soda), natronlut eller lut er en sterk base.)
Citera
2020-08-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Du greide altså ikke svare på spørsmålet mitt.

Jeg tenkte det du spurte om lå implisitt i mitt svar; politiet er ferdig med sine undersøkelser. De tar beslag i huset for å terge TH.
Citera
2020-08-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa

Nei, jeg vet heller ikke.

Men om TH har skjult levningene i nærområdet i Sloraveien, så tror jeg det er noe han har gjort før. Det trenger ikke å være så ille da. Det ville jo være det aller verste.

Men vi vet ikke hva politiet har funnet. Kanskje en skriver. Eller Sprox-sko. Gjenstander som kan knyttes til forbrytelsen.
Citera
2020-08-06, 23:22
Medlem
När det talas om att det läcker, vem tusan är det då som försett media med alla dessa privata bilder av paret Hagen? Verkar ju som taget ur familjealbumet.
Citera
2020-08-06, 23:22
Medlem
Citat:
Å ta beslag i boligen og å nekte TH adgang, er definitivt en skjerpelse fra ransakninger. Skjerpelsen må være begrunnet. Og da er det mest sannsynlig at politiet har gjort funn på eiendommen.

Politiet har ikke begrunnet dette. Det er derfor SH har bedt dem gå til retten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in