2020-08-06, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har en saklig diskusjon med kornblomst. Synes det er interessant å høre synspunkt fra ulike personer med ulik innfallsvinkel
Det er en forbedring. Fortsett med det
Men det er usaklig å dra inn en annen brukers antall innlegg, når du selv har dobbelt så mange/dag.
Citera
2020-08-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Skjønner.

Men tanke på at du har postet 2600 innlegg på dette forumet, så er du kanskje enig i at TH måtte ha hatt en medhjelper? - med tanke på at du har satt deg godt inn i saken. Hvordan kunne TH kommunisere gjennom krypto-meldinger mens han var under hemmelig overvåkning, samt klare å gjemme et lik den dagen, osv. At han kunne klare alt dette alene er nesten umulig. Enig?

Med tanke på at TH var en person som måtte ha full kontroll. Hvis du skulle gjette. Hvem var mest sannsynlig hans medhjelper?

Jeg trodde at TH hadde gjort hele forbrytelsen alene. At AEH ble drept og skjult i løpet av natten. At det er livsbevis- og alibisamtalen som er blitt jukset med. At medhjelpere har blitt forledet eller lurt eller presset til å lyve om telefonaktiviteten på morgenen forsvinningsdagen. At RU hjalp til med krypto-opplegget uten å forstå at det skulle brukes til å fingere en kidnapping.
Citera
2020-08-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Hvis historien om pistolen er sann, er det for alvorlig til å fortelle videre, eller å "sladre" om. Slike hemmeligheter må være tunge å vite om, og å bære med seg.

Jeg vet ikke hva jeg selv ville ha gjort med en så alvorlig hemmelighet. Jeg vet ikke om jeg ville tørre å fortelle det til noen. Jeg ville selvfølgelig føle frykt overfor TH.

Hvis det er sant at AEH hadde eller har hatt alkoholproblemer, kan det være at hun har lettet sitt hjerte i fylla. For å si det sånn. Fortalt om stygge episoder fra samlivet med TH. Kanskje pistolen og ektepakten var en av de. Da burde kanskje flere vite om det. Det kan jo hende at ett eller flere vitner har fortalt at AEH har sagt dette til politiet. Det vet vi jo ikke.

Synes at det er greit at episoden er nevnt på forumet. Om flere har hørt AEH fortelle dette, synes jeg de skal varsle politiet. Om de er redde for å bli tvunget til å vitne i en straffesak, kan de melde fra anonymt. Og håpe at det iallfall finnes ett mennesker som tør å vitne om det i retten.

Hvis TH har drept AEH så tror jeg ikke motivet er mulig å forstå for meg. Eller de fleste alminnelige sunne og friske mennesker.

Det er bare mulig å forklare hva som kan tenkes å være motivet. At TH ikke ville tåle at AEH skulle ha et bedre og lykkeligere liv uten ham. Og med hans penger. Som nevnt tidligere.

Jeg tror at fra THs perspektiv var familien ødelagt for lenge siden. TH har muligens følelsesmessige skader som gjør at han føler seg utestengt fra fellesskapet rundt AEH, barna og barnebarna. Han var kanskje sjalu på nærheten mellom AEH, barn og barnebarn, og som han opplevde at han ikke fikk ordentlig innpass i.

I så fall ville det ikke være AEHs skyld, eller barnas og barnebarnas skyld, men mangler ved TH selv. Kan hende han bebreidet AEH for sine egne mangler og feil.

Det blir bare gjetninger. Det er ekstremt vanskelig å se for seg hva som skjer inni personer som er i stand til å drepe på denne kaldblodige måten.

Edit:
Jeg tror TH mener han hadde en rett til å drepe AEH. Fordi AEH bla-bla-bla-bla, det var så mye feil med henne og hun gjorde så mye dumt, at TH ikke hadde noe annet valg. At han ser det slik selv.

Selv om han kanskje aldri vil fortelle noen om det. Så mener han å ha en slags rasjonelle lignende grunner for at han måtte drepe henne. Han så ingen annen løsning.

Den rene galskap selvfølgelig.

Hagen-forsvarer Holden melder nå at han anmelder politiet. For et show.
Citera
2020-08-06, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76

AE hadde vel noen venninner som sikkert vet mye om forholdene hun levde under og hvordan hun selv var. Hvis det blir rettssak så vil det sikkert komme fram hva hun betrodde til de venninnene som hun stolte på og da vil vi sikkert forstå mye mere ...
Citera
2020-08-06, 18:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg trodde at TH hadde gjort hele forbrytelsen alene. At AEH ble drept og skjult i løpet av natten. At det er livsbevis- og alibisamtalen som er blitt jukset med. At medhjelpere har blitt forledet eller lurt eller presset til å lyve om telefonaktiviteten på morgenen forsvinningsdagen. At RU hjalp til med krypto-opplegget uten å forstå at det skulle brukes til å fingere en kidnapping.
Poengterer antall poster kun med tanke på at du må ha satt deg godt inn i saken - ikke negativt ment.
RU mener jeg er et sentralt tema. Jeg tror også at RU kun var en brikke i et spill.
Det har kommet frem at sønnen hadde kontakt med RU på Facebook (info fra forumet), samt at TH ble kontaktet av RU. RU ønsket å få med TH på invistering av bitcoinfabrikk.

Jeg tror som sagt ikke at de voksne barna er med på dette, det samme som du mener.

Hvem andre tror du kunne ha satt opp møtet mellom TH og RU?
Citera
2020-08-06, 18:35
Medlem
Citat:

nrk.no i dag
Hagen-forsvarer anmelder politiet
"Tom Hagens forsvarer, Svein Holden, sier til NRK at han har bedt Spesialenheten om å etterforske politiet. Holden mener Tom Hagen er forhåndsdømt og at taushetsbelagte opplysninger kommer ut gjennom lekkasjer fra politiet."
Svein Holden må jobbe for lønna si, ser jeg.

Dette er mediestrategien til Team Tom. Å påstå forhåndsdømming. Å påstå lekkasjer fra politiet.

Mens realiteten er at mediene har vært svært hensynsfulle og tilbakeholdne.

Realiteten er at "lekkasjene" som påstås å stamme fra politiet, kommer fra Team Tom og TH selv.

Det er ikke bare kidnappingen og kryptokravene som er fingerte. Også denne anmeldelsen av politiet er en bløff, en villedning, en avsporing av saken.

Et forsøk på å tvinge fokus over på mediene og politiet. Og vekk fra TH selv. Snart må han spasere inn fengselsporten igjen. Og denne gangen blir han der. Lenge.
Citera
2020-08-06, 18:36
Medlem
Som noen nevner, jeg tror ikke TH ser på dette som såkalte normale folk gjør. Jeg anser meg selv som innafor normalbegrepet, jeg hadde snudd himmel og helv3tte dersom jeg var milliardær og en av mine nærmeste forsvant. TH er mest opptatt av å ikke signere vitneavhørene sine og å få S4 tilbake. Jeg hadde ikke satt mine ben i det huset igjen og jeg hadde hjulpet politiet alt jeg kunne, dersom jeg var uskyldig. Han brukte mistenkelig lang tid på å betale ut løsepenger, ca samtidig som politet endret hypotese.
Han har kanskje følt seg utenfor "kjernefamilien" fordi han har prioritert jobb. Hadde AE bil når barna vokste opp? Hvordan fikk hun barna til og fra fritidsaktiviteter? Var hun prisgitt han hvis hun skulle handle dagligvarer?
Det er så mye jeg ikke forstår ved denne saken, men jeg har vært borti mennesker som tenker helt annerledes om drap og grunner til drap så ingenting forbauser meg. TH fremstår ikke akkurat som årets familiemann og slike folk er gjerne litt mindre A4 enn resten. Penger, profitt, status.
Citera
2020-08-06, 18:46
Medlem
Niffys avatar
AEH hadde førerkort i hvertfall, siden bekjente er blitt sitert på at de satt på med henne til arrangementer, akkurat hva slags arrangementer husker jeg ikke.

Men egen bil har hun i hvert fall ikke hatt i det siste, og om hun noensinne har hatt egen bil kun til sin egen disposisjon er også uklart.

Kanskje bor de så nære alt hun trenger at egen bil ikke var nødvendig, men ut i fra min egen erfaring og mening så er man jo utrolig hemmet uten tilgang på bil, samme hvor sentralt man bor.

Edit: Og det er jo ikke akkurat slik at denne familien måtte velge bort å ha to biler av økonomiske årsaker.
Senast redigerad av Niffy 2020-08-06 kl. 18:49.
Citera
2020-08-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
AEH hadde førerkort i hvertfall, siden bekjente er blitt sitert på at de satt på med henne til arrangementer, akkurat hva slags arrangementer husker jeg ikke.

Men egen bil har hun i hvert fall ikke hatt i det siste, og om hun noensinne har hatt egen bil kun til sin egen disposisjon er også uklart.

Kanskje bor de så nære alt hun trenger at egen bil ikke var nødvendig, men ut i fra min egen erfaring og mening så er man jo utrolig hemmet uten tilgang på bil, samme hvor sentralt man bor.

Edit: Og det er jo ikke akkurat slik at denne familien måtte velge bort å ha to biler av økonomiske årsaker.
Jeg tenker at de kan ha vært veldig gode til å planlegge og til å samarbeide om å dele på bilen. TH vekslet på å gå og kjøre til jobb. Kanskje de hadde hver sin bil tidligere, men at de ikke hadde behov for to biler de senere årene?

Etter det VG kjenner til veksler Hagen på å gå og kjøre til Futurum.

https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
En annen nabo på 83 år forteller til VG på telefon at hun ble kontaktet av politiet for en stund siden.
– De spurte om jeg hadde sett noe unormalt, men det hadde jeg ikke. Det er bare to hus mellom oss, sier hun.
Hun forteller at hun kjenner familien, og at hun har omgang med den forsvunne naboen.
– Jeg satt på med henne (Anne-Elisabeth Falkevik Hagen red.anm.) til seniordans en uke eller to før hun forsvant. Jeg har hatt det helt forferdelig. Jeg synes det er veldig vanskelig, og begriper ikke at dette har skjedd, sier hun.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OnKg2E/naboer-fikk-munnkurv-dette-skulle-legges-lokk-paa-selv-ektefeller-imellom
Citera
2020-08-06, 19:00
Medlem
Niffys avatar
Når har noensinne to selvstendige personer ikke behov for hver sin bil?
Citera
2020-08-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Når har noensinne to selvstendige personer ikke behov for hver sin bil?

TH har kontroll på bilene. Hvordan var det med sønnens bil igjen? Ble han fratatt sin?
Citera
2020-08-06, 19:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
TH har kontroll på bilene. Hvordan var det med sønnens bil igjen? Ble han fratatt sin?

TH brukte den visst i en periode etter forsvinningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in