Citat:
En rekommendation är inget tvång, och bakgrunden är delvis juridisk. Om staten inget gör blir de ansvariga för alla döda för att ha låtit bli att vidta åtgärder, och om de tvingar folk att stanna hemma som i UK, USA och andra länder tvingas staten stå för notan. Ett klassiskt damned if u do, damned if u don't dilemma. Era egna lagar dömer er, inte jag. Sen var det nån som berättade för mig i ett inlägg som raderades att rätten till liv handlar om att staten inte ska döda dissidenter eller är i deras vård, typ kriminella, och begå folkmord. Lysande! Kriminella har fler rättigheter än vanliga skattebetalande medborgare. Men jag ska tala om en hemlighet för dig. Mänskliga rättigheter ska garanteras till alla som befinner sig under Sveriges jurisdiktion, dvs alla som vårdas på sjukhus och äldreboenden. Är då inte att tillåta högre dödstal folkmord? Svårt att förklara för hycklare som tolkar lagen till sin egen fördel. Ja och i Sverige har de rekommenderat att hålla avstånd, stanna hemma när man är sjuk och att tvätta händerna. Och lite annat som hemarbete och Max 50 personer i samlingar.
Så om du vill åtala nån så måste du veta mer exakt vad de har underlåtit att göra.
Är det straffbart att inte införa obligatoriskt munskydd så borde det vara det i alla länder. Över 600 döda som i Danmark är verkligen inte heller småpotatis.
Så om du vill åtala nån så måste du veta mer exakt vad de har underlåtit att göra.
Är det straffbart att inte införa obligatoriskt munskydd så borde det vara det i alla länder. Över 600 döda som i Danmark är verkligen inte heller småpotatis.
Jag tror det är lönlöst att åtala, för "experter" kommer att ifrågasätta om deras kollegor verkligen kan dömas för nånting de inte visste om , vilken som var den bästa strategin, och hur många liv hade kunnat räddas om de gjort allt obligatoriskt. Men alla är övertygande om att det hade räddat liv. Hur många spelar ingen roll. De borde fatta bättre, dessa så kallade experter.