2020-08-06, 16:51
Medlem
Hon gjorde ett rätt blåst intryck i ett Kultur Expressen-samtal med Magnus Utvik.

När Utvik påtalade vänsterns svek mot folken i Östeuropa så var hennes svar i princip "men högern då?".

Detta tillsammans med hennes trash-bimbo-utseende gjorde hela situationen rätt deprimerande.
Citera
2020-08-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuttiFrutti
Hon har väl gjort många ”skönhetsoperationer”.

Det är intressant såtillvida att det skiljer sig markant från hur vänsterskribenter vanligen ser ut och klär sig. Men då det är en kvinnas rätt att klä sig hur hon vill har hon väl inte fått någon kritik kring detta från de egna leden?

Är det en slags kropps-aktivism hon bedriver i det tysta?

Ja hon brukade se ut såhär https://www.youtube.com/watch?v=scOlrYokdJM&t=83s

Verkar ha fixat tänder, kinder, bröst och näsa. En självsäker människa är hon alltså inte.

Jag tror hon njuter av att provocera. Hon tycker om att se ut som en typisk bimbo porrstjärna och samtidigt prata om marxism.

Har hon alltid varit så hysterisk i debatter? Jag håller med mycket om det hon säger när det gäller transfrågan men lyssnade på en diskussion mellan henne och Erik Rosén och Ekis höll bara på och avbryta och skrika "men du är man du kan inte fatta!!" så jag började istället sympatisera med Rosén trots att jag egentligen tycker han är korkad. Samma med när hon postade om Louis Farrakhan på Instagram så mötte hon all kritik med "ni svenska män är dumma" och raderade kommentarer. Hon känns lite psycho.

Alltså hon tar upp mycket av det som absolut makes no sense alls med transfrågan men hennes utgångspunkt verkar vara att hon hatar män och transkvinnor = män och därmed alltid farliga för kvinnor. Det är ju intressant att hon valt att se ut som ett klassiskt sexobjekt straighta mäns fantasi a la Pamela Anderson och ändå hatar män. Hon vill anses sexig av män men samtidigt tycker hon de är rovdjur. Ursäktar hon det med att hon är slav under patriarkatet? Vore intressant att höra hur hon resonerar kring sina operationer och sin look. Nej omöjlig att ta seriöst är hon nuförtiden.
Citera
2020-08-11, 15:46
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Hon gjorde ett rätt blåst intryck i ett Kultur Expressen-samtal med Magnus Utvik.

När Utvik påtalade vänsterns svek mot folken i Östeuropa så var hennes svar i princip "men högern då?".

Detta tillsammans med hennes trash-bimbo-utseende gjorde hela situationen rätt deprimerande.

Ja, hon är ingen djuplodande eller eftertänksam person direkt, förmodligen lite småkorkad och aningen för hysterisk. Hon bygger en plattform genom att vara provokativ (utseendegrejen är en del av det hela) som debattörer och krönikörer med begränsad talang gärna gör.
Citera
2021-03-27, 08:47
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Hon pratade nyss i tv4s Nyhetsmorgon. Jag är ingen feminist, tycker sådant är korkat i det rätt så jämnlika Sverige.
Men Kajsa verkar var rätt vettig i sin syn på könsbyte på barn och ungdomar.
Citera
2021-04-13, 17:47
Medlem
Känns som att många fultolkar henne i feminist- och transfrågor. Hon är ju emot traditionella könsroller egentligen och det är ju sant att många transaktivister snarare förstärker traditionella könsroller. Pojke som leker med dockor måste vara flicka osv. Dock blir det komiskt när hon själv har gjort flera skönhetsingrepp och ser ut som en typisk blond bimbo. Ett ideal skapat av män som radikalfeminister som hon skulle säga. När hon får frågor om sina ingrepp säger hon bara att det är "privat". Däremot är det fel när transkvinnor vill operera sig "kvinnligare" och skaffa sillisar? När jag jämför gamla bilder på Ekis ser det ut som att hon fixat brösten, kindbenen, tänderna och näsan.
Citera
2021-04-13, 18:33
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Jag tycker hon är snygg och rent objektivt är hon snyggare än de flesta kvinnor i hennes kretsar. Hade lätt släpat runt på en kvinna med det utseendet.
Citera
2021-04-13, 18:43
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Jag tycker hon är snygg och rent objektivt är hon snyggare än de flesta kvinnor i hennes kretsar. Hade lätt släpat runt på en kvinna med det utseendet.

Det kan man absolut inte ta ifrån henne, hon är riktigt kvinnlig och het, blickarna dras lätt till henne.
Citera
2021-04-13, 20:16
Medlem
aquaman1s avatar
Synd att hon måste hata transpersoner för att deras existens går emot hennes antivetenskapliga tro att kön bara är en ”social konstruktion”.
Citera
2021-04-13, 20:48
Medlem
Känns som att Ekis fastnat i nåt slags clickbait-fälla. Ok hon har lyckats provocera en gång. Då vill hon på det igen. Hon är marxistisk proffsfeminist, men hon vet att kritik av kapitalismen och nyliberalismen är inga kioskvältare. Eller det nya prekariatets och undersköterskornas villkor, det är gråa ämnen.
Men! lappar hon till transrörelsen blir det ett ståhej. Och sen kan man börja snacka om intolerans och cancel-kultur och så blir hon en yttrandefrihetsapostel.
Jag är själv inte vänster och inte överdrivet intresserad av transfrågor, tror visst att det kan finnas aspekter av det som bör diskuteras, t.ex åldersgräns för könsbytesoperationer. Tror dock inte att Kajsa Ekis är rätt person att göra det. Att beskriva transrörelsen som ett stort hot mot kvinnor för att den är könsrollsnormativ - nja.
Bimbo-imagen är väl något slags ironi, tänker jag. Ett sätt att säga: ni tycker att intellektuella kvinnor är gråa möss. Trista näbbstövlar, fula kläder, inget smink och aldrig högklackat. Vad säger ni nu då!
Lite som Katrin Marcal eller Ann Heberlein, kvinnor i offentligheten som vill ta sig rätten att vara sexiga. Det är väl ok.
Citera
2021-04-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Känns som att Ekis fastnat i nåt slags clickbait-fälla. Ok hon har lyckats provocera en gång. Då vill hon på det igen. Hon är marxistisk proffsfeminist, men hon vet att kritik av kapitalismen och nyliberalismen är inga kioskvältare. Eller det nya prekariatets och undersköterskornas villkor, det är gråa ämnen.
Men! lappar hon till transrörelsen blir det ett ståhej. Och sen kan man börja snacka om intolerans och cancel-kultur och så blir hon en yttrandefrihetsapostel.
Jag är själv inte vänster och inte överdrivet intresserad av transfrågor, tror visst att det kan finnas aspekter av det som bör diskuteras, t.ex åldersgräns för könsbytesoperationer. Tror dock inte att Kajsa Ekis är rätt person att göra det. Att beskriva transrörelsen som ett stort hot mot kvinnor för att den är könsrollsnormativ - nja.
Bimbo-imagen är väl något slags ironi, tänker jag. Ett sätt att säga: ni tycker att intellektuella kvinnor är gråa möss. Trista näbbstövlar, fula kläder, inget smink och aldrig högklackat. Vad säger ni nu då!
Lite som Katrin Marcal eller Ann Heberlein, kvinnor i offentligheten som vill ta sig rätten att vara sexiga. Det är väl ok.

Men det är väl ändå att ta det lite väl långt om hon har valt att lägga sig under kniven för att förbättra sitt utseende?
Citera
2021-04-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Men det är väl ändå att ta det lite väl långt om hon har valt att lägga sig under kniven för att förbättra sitt utseende?

Vet inte vad jag tycker om det egentligen. Privatsak eller inte?
En liberal feminist kan väl bejaka flärd och skönhet utan att bry sig om ifall andra kvinnor mår dåligt av utseendehetsen. Lider en kvinna av kroppshat kan hon då operera den så att den blir snygg (om hon har råd alltså).
OK, en marxistisk vänsterfeminist kan troligen inte resonera så om vill värna om hela det kvinnliga kollektivet och inte bara sig själv. Det är lite som att en marxistisk snubbe inte kan köpa en Rolls Royce och gifta sig med en 22-årig bimbo bara för att han känner för det.
Då är frågan om gränsen går redan vid urringat, sminkat och högklackat, som det gjorde på 70-talet då en feminist garanterat inte kunde se ut som t.ex Kielos eller Ekis. Eller om det går först vid kirurgi (vet alltså inte om Ekis opererat sig? hypotetiskt talat alltså).
En privatsak? Men är inte det privata politiskt? Får en vänsterfeminist lägga in silikon i brösten? Blondera sig? Går gränsen redan vid att pluta med läpparna och klippa med ögonfransarna?

Ekis trovärdighet i transfrågan känns svajig. Det komiska är att på vissa av de nya bilderna ser hon ut som en transvestit. Den här bilden i SvD t.ex. Hade kunnat svära på att det var en man.

https://www.svd.se/kajsa-ekis-ekman-...erna-ar-lurade

Å andra sidan, om transor får operera sig, inte bara könsoperationer utan vem vet, kanske t.o.m skönhetsoperationer, varför skulle inte Ekis få det?
Frågan är väl inte helt självklar.
Men jag tycker Ekis dabbat sig för mycket äv. på andra sätt för att vara en riktigt intressant skribent. Bl.a när hon försökte förneka förekomsten av antisemitism inom vänstern.
Senast redigerad av Woodwardbernstein 2021-04-13 kl. 21:58.
Citera
2021-04-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask

Gillar man den billigt bimbofierade stilen, så... hon har lagt så mycket pengar på skönhetsoperationer att hon ser plastigt konstgjord ut. Tänk om kinderna spricker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in