Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Din jäkla huligan
Jo, mycket om där men Falken satt och det känns ju ändå inte orimligt att Kalmar vinner ikväll, vinner inte vi då ligger vi på kvalplats, torskar vi ligger vi på nedflyttningsplats.
Jag vågar inte längre tro på segrar, bättre att vara pessimist från start och bli positivt överraskad. Förr var jag alltid optimist för att iaf får ha roligt innan men alla besvikelser har ändrat mig där.
Ikväll vet man iaf att folk i diverse forum etc kommer skrika "Varför startar Sargon när CK finns på bänken", att den sistnämnde inte är redo för 90 kommer inte spela nån roll...
Laget känns ändå rätt givet faktiskt. Jag tror Jakob fortsätter som mittback framför Calisir och att Bjärsa är tillbaka.
Surt såklart att Giorgi inte är redo än.
Det gäller att sätta ett stabilt försvar, det har läckt för mycket i år. Det skall bli intressant att se hur vi ställer upp, kanske dags att vila Jakob.
Ja skulle vi torska så blir det inte kul, å andra sidan skulle resultaten gå med oss idag så kan vi ligga 9a ikväll. Jag vet inte hur det såg ut mot ÖFK men dom sålde väl sin startgubbe i anfallet, hoppas ersättaren är kass.
Inget känns givet på förhand i år, och då menar jag inte bara våra matcher.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Men man kan ju lugnt säga att Toivonen har tagit över Rosenbergs roll på många sätt. Precis som MFF:arna ville...
Han har väl egentligen alltid varit sådan här, dvs "elak", några gånger i sin karriär har det ju varit mer overta påhopp och efterslängar som domarna helt enkelt inte kunnat missa.
En bra fotbollsspelare dock som kommer göra mycket nytta för MFF.