2020-08-06, 10:13
Medlem
Pancevs avatar
Jag tror det ska mycket till för att Jeppe J ska skicka Billborn i år. Men han o säkerligen ett par till är oerhört besvikna på resultat o spel med tanke på vad de investerat i truppen. Sker det ingen större förändring under året o det ser ut att sluta med en plats 6-9 så blir det jobbigt. Luktar ju stora förändringar i truppen då o det kommer blöda både i kassa, kontinuitet, förtroende för Jeppe o ev ny spelidé.

Hela planeringen o satsningen faller ju platt o det kan bli en tung omstart, så de behöver få det att flyta igen. Billborn måste hitta rätt o ngr spelare måste visa att de ngt att bygga vidare med.

men rent faktamässigt sett så borde han ryka om det inte blir vinst i derbyt o det blir dåliga resultat därefter mot Norrping, Ellos o Sirius.
Citera
2020-08-06, 10:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Men man kan ju lugnt säga att Toivonen har tagit över Rosenbergs roll på många sätt. Precis som MFF:arna ville...

Visst är det så. Rosenberg är nog det största svin jag sett på en svensk plan. Och Toivonen är samma andas barn, så MFF:arna jublar så klart. Båda otroligt nyttiga fotbollsspelare dock, framför allt Toivonen som gjorde det riktigt bra i landslaget också, och eftersom det betyder mycket för mig så vill jag helst inte såga honom utan försöker hitta bortförklaringar till hans beteende. Men det går liksom inte ... Han är ett svin, helt enkelt.
Citera
2020-08-06, 10:43
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ibland, det var bättre när man fick dela gata med Starfelt, med Bojan i krokarna så får vi väl flytta, vill inte riskera att springa in i honom efter att han dömt en blåvitt match.

Mycket what ifs där, jag tror vi vinner, men nu har jag väl jinxat det. Piss och skit!

Din jäkla huligan

Jo, mycket om där men Falken satt och det känns ju ändå inte orimligt att Kalmar vinner ikväll, vinner inte vi då ligger vi på kvalplats, torskar vi ligger vi på nedflyttningsplats.
Jag vågar inte längre tro på segrar, bättre att vara pessimist från start och bli positivt överraskad. Förr var jag alltid optimist för att iaf får ha roligt innan men alla besvikelser har ändrat mig där.

Ikväll vet man iaf att folk i diverse forum etc kommer skrika "Varför startar Sargon när CK finns på bänken", att den sistnämnde inte är redo för 90 kommer inte spela nån roll...
Laget känns ändå rätt givet faktiskt. Jag tror Jakob fortsätter som mittback framför Calisir och att Bjärsa är tillbaka.
Surt såklart att Giorgi inte är redo än.
Citera
2020-08-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Din jäkla huligan

Jo, mycket om där men Falken satt och det känns ju ändå inte orimligt att Kalmar vinner ikväll, vinner inte vi då ligger vi på kvalplats, torskar vi ligger vi på nedflyttningsplats.
Jag vågar inte längre tro på segrar, bättre att vara pessimist från start och bli positivt överraskad. Förr var jag alltid optimist för att iaf får ha roligt innan men alla besvikelser har ändrat mig där.

Ikväll vet man iaf att folk i diverse forum etc kommer skrika "Varför startar Sargon när CK finns på bänken", att den sistnämnde inte är redo för 90 kommer inte spela nån roll...
Laget känns ändå rätt givet faktiskt. Jag tror Jakob fortsätter som mittback framför Calisir och att Bjärsa är tillbaka.
Surt såklart att Giorgi inte är redo än.

Det gäller att sätta ett stabilt försvar, det har läckt för mycket i år. Det skall bli intressant att se hur vi ställer upp, kanske dags att vila Jakob.

Ja skulle vi torska så blir det inte kul, å andra sidan skulle resultaten gå med oss idag så kan vi ligga 9a ikväll. Jag vet inte hur det såg ut mot ÖFK men dom sålde väl sin startgubbe i anfallet, hoppas ersättaren är kass.

Inget känns givet på förhand i år, och då menar jag inte bara våra matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Men man kan ju lugnt säga att Toivonen har tagit över Rosenbergs roll på många sätt. Precis som MFF:arna ville...

Han har väl egentligen alltid varit sådan här, dvs "elak", några gånger i sin karriär har det ju varit mer overta påhopp och efterslängar som domarna helt enkelt inte kunnat missa.

En bra fotbollsspelare dock som kommer göra mycket nytta för MFF.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-08-06 kl. 11:05.
Citera
2020-08-06, 11:22
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det gäller att sätta ett stabilt försvar, det har läckt för mycket i år. Det skall bli intressant att se hur vi ställer upp, kanske dags att vila Jakob.

Ja skulle vi torska så blir det inte kul, å andra sidan skulle resultaten gå med oss idag så kan vi ligga 9a ikväll. Jag vet inte hur det såg ut mot ÖFK men dom sålde väl sin startgubbe i anfallet, hoppas ersättaren är kass.

Inget känns givet på förhand i år, och då menar jag inte bara våra matcher.

Jag hoppar verkligen inte vi vilar Jakob ikväll. Visst, om det är så att risken är uppenbar att han går sönder av överbelastning annars men ikväll ska vi köra med det bästa vi har just nu och då blir det Bjärs-Jakob i mittlåset.

Riktigt viktigt ikväll kort och gott, känns galet att man ska behöva oroa sig för ÖFK hemma...
Citera
2020-08-06, 12:37
Medlem
Citat:
Jag hoppar verkligen inte vi vilar Jakob ikväll. Visst, om det är så att risken är uppenbar att han går sönder av överbelastning annars men ikväll ska vi köra med det bästa vi har just nu och då blir det Bjärs-Jakob i mittlåset.

Riktigt viktigt ikväll kort och gott, känns galet att man ska behöva oroa sig för ÖFK hemma...

Nej är han fräsch är det ju lika bra att köra, kanske kan vila honom mot ÖSK då på plasten. Så småningom tror jag Poya vill ha honom på mittfältet det är ju hans naturliga position.

Calisir är kapten i dagens match, men det har ju inte hindrat Poya från att spela andra gubbar tidigare, Sebban och Vibe var ju kaptener förra året efter att SebO flyttade och dom fick ju sitta på bänken en del.

Jag gissar på att CK kommer spela idag, men inte från start men Poya vill nog få igång honom.
Citera
2020-08-06, 13:57
Medlem
Tror att Malmö tar det i år, dom är starka. Norrköping med, men inte helt hundra på att dom håller samma nivå säsongen ut. Hoppas såklart på Dif, men frågan är om man är tillräckligt stabila.
Citera
2020-08-06, 14:05
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Visst är det så. Rosenberg är nog det största svin jag sett på en svensk plan. Och Toivonen är samma andas barn, så MFF:arna jublar så klart. Båda otroligt nyttiga fotbollsspelare dock, framför allt Toivonen som gjorde det riktigt bra i landslaget också, och eftersom det betyder mycket för mig så vill jag helst inte såga honom utan försöker hitta bortförklaringar till hans beteende. Men det går liksom inte ... Han är ett svin, helt enkelt.

Som man njuter av att läsa sådant här. Sitter här med ett praktstånd och bara insuper serieledningen.

Tack för glöden, bögen.
Citera
2020-08-06, 14:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Som man njuter av att läsa sådant här. Sitter här med ett praktstånd och bara insuper serieledningen.

Varsågod Som sagt, jag förstår att ni älskar Toivonen. På så sätt blir inte saknaden efter Rosenberg lika stor, nu när ni fått den perfekta ersättaren, en gnällig ögontjänare som mer än gärna sätter dobbarna eller armbågarna i en motståndare och ser sig själv som offret. Och som sagt, han är en högklassig spelare också så det är helt klart ett nyförvärv av rang. Kan vara skillnaden mellan guld och silver.
Citat:
Tack för glöden, bögen.

Fast där har du fel. Den som sa't han va't. Jag är säker på att du skulle suga av Rosenberg utan att tveka om du fick chansen (fast han är för snygg för dig, så det kan du glömma. Du får fortsätta pröjsa om du ska få nåt).
Citera
2020-08-06, 14:26
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Varsågod Som sagt, jag förstår att ni älskar Toivonen. På så sätt blir inte saknaden efter Rosenberg lika stor, nu när ni fått den perfekta ersättaren, en gnällig ögontjänare som mer än gärna sätter dobbarna eller armbågarna i en motståndare och ser sig själv som offret. Och som sagt, han är en högklassig spelare också så det är helt klart ett nyförvärv av rang. Kan vara skillnaden mellan guld och silver.

Fast där har du fel. Den som sa't han va't. Jag är säker på att du skulle suga av Rosenberg utan att tveka om du fick chansen (fast han är för snygg för dig, så det kan du glömma. Du får fortsätta pröjsa om du ska få nåt).

Utan Rosenberg hade vi aldrig varit där vi är idag så de är klart att man älskar den mannen. Toivonen har tagit över rollen men kommer aldrig kunna axla hela manteln. Jag förstår också varför övriga fans hatar dessa pågar. Jag är mycket imponerad av Toivonens inledning och påverkan på truppen och detta utan att vara i matchform.

Jag vill bara va rolig och rimma lite. Jag hade alla dagar sugit Rosenbergs kuk och han har fri pass till min fru om han skulle bli singel. Angående mitt utseende (Och personlighet) så hade du blivit minst bi-sexuell om vi träffats.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-08-06 kl. 14:28.
Citera
2020-08-06, 14:46
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Utan Rosenberg hade vi aldrig varit där vi är idag så de är klart att man älskar den mannen. Toivonen har tagit över rollen men kommer aldrig kunna axla hela manteln. Jag förstår också varför övriga fans hatar dessa pågar. Jag är mycket imponerad av Toivonens inledning och påverkan på truppen och detta utan att vara i matchform.

Jag vill bara va rolig och rimma lite. Jag hade alla dagar sugit Rosenbergs kuk och han har fri pass till min fru om han skulle bli singel. Angående mitt utseende (Och personlighet) så hade du blivit minst bi-sexuell om vi träffats.
Citera
2020-08-06, 16:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Säg inte det. Wolf dömer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in