2020-08-05, 22:28
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu var det ju också ganska många som höll sina barn hemma. Frånvaron har varit hög under vårterminen. Känner en del grundskolelärare. Även hos dem finns en oro. Speciellt bland äldre lärare.
Skulle gissa att oron är betydligt mindre nu med tanke på all kunskap vi fått samt att smittspridningen bevisligen sjunkit kraftigt.
Citera
2020-08-05, 22:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Jag tror inte det är över, jag tror inte det kommer försvinna, jag skrev t.o.m. i ett inlägg tidigare till dig att jag tror det kommer öka något i höst.

Däremot tycker jag inte det finns något som i nuläget talar för att dina domedagsprofetior kommer slå in.

Bättre rutiner på äldreboenden har nog påverkat dödstalen men inte IVA-statistik eftersom få personer som bor på äldreboende klarar av en IVA-behandling

Öka något i höst? Hur många tror du kommer dö?
Citera
2020-08-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Du va inte i Norge va?

Smittevernråd for reise og innreisekarantene ved ankomst til Norge
https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/?term=&h=1

kartan: Områder som er omfattet av karantene ved innreise til Norge fra 1. august 2020. Rød farge = høyt smittepress og karantene kreves ved innreise til Norge.

Gotland är rött numera.

Vem fan bilar genom europa och tar en sväng genom Norge?
Citera
2020-08-05, 22:32
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Du va inte i Norge va?

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/?term=&h=1

kartan: Områder som er omfattet av karantene ved innreise til Norge fra 1. august 2020. Rød farge = høyt smittepress og karantene kreves ved innreise til Norge.

Gotland är rött numera.

Vem åker till norge på semester?

Sverige danmark tyskland frankrike spanien italien.
Citera
2020-08-05, 22:38
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Du va inte i Norge va?

https://www.fhi.no/nettpub/coronavir...rus/?term=&h=1

Gotland är rött numera.

Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Vem åker till norge på semester?

Sverige danmark tyskland frankrike spanien italien.

Ingen från Stockholm eller Göteborg iallafall.

Det va en bra karta!

Norrmännen har ju bättre kommunikation om smittspridningen i Sverige än FHM!

Citera
2020-08-05, 22:39
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Nu var det ju också ganska många som höll sina barn hemma. Frånvaron har varit hög under vårterminen. Känner en del grundskolelärare. Även hos dem finns en oro. Speciellt bland äldre lärare.
Har två barn i mellanstadiet och visst var det få i skolan före och runt påsk, men ju närmare juni de kom desto normalare blev allt.
Citera
2020-08-05, 22:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Mitt i prick ..

Men det är väldigt få som ser det.

Tack! Har du sett Henrik Jönsson och Stefan Sauk på youtube? Framförallt Sauk är inne lite på samma sak. Man fattar skådespelet men merparten gör det nog inte. Folk tänker inte tillräckligt kritiskt utan köper bara allt crap de blir matade med. Fler behöver vidga sina sinnen.
Citera
2020-08-05, 22:44
Medlem
Citat:
Men världens samlade expertis är ju på min sida. Så även WHO. Har det helt undgått dig? Det är ju Sverige som sticker ut. Ta bara den infekterade munskyddsfrågan.

Att begränsningar av folksamlingar är meningslöst? Visa en källa på det är du snäll..
Citera
2020-08-05, 22:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Hur vet du det?

Får rapporter från vårdpersonal.
Citera
2020-08-05, 22:46
Medlem
Citat:
Öka något i höst? Hur många tror du kommer dö?

Helt omöjligt att svara på, men om jag måste gissa så tror jag att vi i värsta fall kanske får 2000 personer till innan årsskiftet, men troligtvis betydligt lägre, under 750. Det går heller inte utesluta att det tom blir mkt lägre än så.
Citera
2020-08-05, 22:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Skulle gissa att oron är betydligt mindre nu med tanke på all kunskap vi fått samt att smittspridningen bevisligen sjunkit kraftigt.

Ja. Det har jag svårt att svara på. Är nog väldigt individuellt skulle jag tro. Vore intressant med en enkät.
Citera
2020-08-05, 22:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Har två barn i mellanstadiet och visst var det få i skolan före och runt påsk, men ju närmare juni de kom desto normalare blev allt.

Det stämmer med de rapporter jag fått från lärare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in