Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
På "matematisk vis" er det usannsynlig at Y (D2) ville sende SMS angående at hytteturen var avlyst samtidig som TH forklarte i avhør at hytteturen ikke var avlyst. Hva løsningen er vil jeg holde på litt lengre.
Men kan godt diskutere litt videre angående familien.
Jeg tror grunnen til at TH ble milliardær var at han jobbet mye, samt hadde full kontroll på familien. På denne måten kunne han fokuserer på karriere og gjøre innvisteringer i tøffe tider. Ektepakt i Hagen familie ble underskrevet ved juletider 1993 etter den "tøffe høsten".
Som sagt så ønsker jeg ikke å sette barna i dårlig lys. De gjorde slik deres far ønsket og ble nok til en hvis grad psykologisk manipulert til å tro at penger var det viktigste i livet. Slik TH sikkert hadde printet inn i dem fra de var små. Dette pga TH's vanskelige oppvekst i fattigslige kår der sparing var livsviktig, samt at han mistet sin mor i tidlig alder. TH vokste opp etter krigen. Disse årene var preget av hard jobbing for å bygge opp Norge igjen.
Den skadelidende opp i alt dette ble hans kone AEH
Fetad: Matematisk tilnærmelse er en god måte å løse slike «ligninger» på.
Nå har vi fått info om at hytteturen ikke var avlyst, bare utsatt til dagen etter. Betyr det noe for forståelsen av motstriden mellom sms, MB og TH?
«Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som følge av et planlagt møte i Lillehammer.»
Jeg er usikker på om det har noe å si, men innholdet i sms’n er ikke lett å forklare uansett teori.
SMS’n tror jeg bare var et ledd i alibiplanen, som kun skulle fortelle at AE var i live og hvor mobilen til D1 befant seg.
Det kan være en glipp at innholdet ble glemt av TH.
Edit: TH har vist seg å være glemsk om andre ting også, noe som trolig har med alder å gjøre. Derfor tror jeg det var viktig å ha med yngre lojale krefter under gjennomføringen.
https://www.tv2.no/a/11535844/