2020-08-05, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Les hva lego skrev ang. familiedynamikken, der fikk hen fram gode poenger som er viktig å ta med når man vurderer familien.

Klageskrivet forteller mye om hvordan familiens indre liv var, det var viktigere å ta vare på faren og verdiene hans, enn å bekymre seg om «limet» eller «nullet»? som var «kidnappet» og drept eller i livsfare.

Når AEH først var borte, så er det klart at fokuset i klageskrivet handlet mest om å beskytte det som var igjen, altså pappa og verdiene. Ser ikke noe unormalt i det, selv om det burde hatt med mer om tapet/sorgen over mamma.

Noe av det som forundrer meg mest er at familien ikke en eneste gang har uttrykt bekymring for AEH gjennom media. Ikke engang Holden i hans oppfordringer til "motparten" kom med betryggende ord til en AEH om at hun måtte holde ut, og at alt ville ordne seg, f.eks.

At de ikke har gjort det, tyder på at de tidlig innså at AEH var død.
Resten handlet om å være lojale og beskytte pappa.
De vet jo også at de ligger tynt an arvemessig om de sier noe som kan få han dømt.
Citera
2020-08-05, 12:05
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Les hva lego skrev ang. familiedynamikken, der fikk hen fram gode poenger som er viktig å ta med når man vurderer familien.

Klageskrivet forteller mye om hvordan familiens indre liv var, det var viktigere å ta vare på faren og verdiene hans, enn å bekymre seg om «limet» eller «nullet»? som var «kidnappet» og drept eller i livsfare.
I klageskrivet bestående av rundt 2500 ord er barnas bekymring overfor deres mor beskrevet med ca 50 ord hvis jeg tar hard i
= ca 2 % av brevet (rundt regnet)

Resten av brevet går ut på å forsvare sin far gjennom å angripe politiet.

Som sagt mener jeg ikke å sette barna i dårlig lys, men de er tydeligvis vant til å ta parti med sin far. At de tar parti er sånn sett naturlig. Men de utdyper ikke stor bekymring for deres mor i selve brevet slik de starter brevet med. De virker mer bekymret for at deres far er mistenkt.

Dette beviser ingenting i seg selv, men interessant sett i en større sammenheng. Jeg mener barna er delvis manipulert, men at de aldri kunne ha drept sin egen mor.
Aldri!
Citera
2020-08-05, 12:06
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
På "matematisk vis" er det usannsynlig at Y (D2) ville sende SMS angående at hytteturen var avlyst samtidig som TH forklarte i avhør at hytteturen ikke var avlyst. Hva løsningen er vil jeg holde på litt lengre.

Men kan godt diskutere litt videre angående familien.
Jeg tror grunnen til at TH ble milliardær var at han jobbet mye, samt hadde full kontroll på familien. På denne måten kunne han fokuserer på karriere og gjøre innvisteringer i tøffe tider. Ektepakt i Hagen familie ble underskrevet ved juletider 1993 etter den "tøffe høsten".

Som sagt så ønsker jeg ikke å sette barna i dårlig lys. De gjorde slik deres far ønsket og ble nok til en hvis grad psykologisk manipulert til å tro at penger var det viktigste i livet. Slik TH sikkert hadde printet inn i dem fra de var små. Dette pga TH's vanskelige oppvekst i fattigslige kår der sparing var livsviktig, samt at han mistet sin mor i tidlig alder. TH vokste opp etter krigen. Disse årene var preget av hard jobbing for å bygge opp Norge igjen.

Den skadelidende opp i alt dette ble hans kone AEH

Det fetadeette tror jeg ikke er riktig. Tvert i mot har jeg fått høre at barna ikke er opptatt av penger. De er vant til å leve nøkternt. Barna er offer i denne saken.
Citera
2020-08-05, 12:10
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det fetadeette tror jeg ikke er riktig. Tvert i mot har jeg fått høre at barna ikke er opptatt av penger. De er vant til å leve nøkternt. Barna er offer i denne saken.
At barna er vant til å leve nøkternt viser akkurat hvordan de ble oppdratt. Jeg mener også at barna er skadelidende i denne saken og at de er uten skyld for noe som har hendt.

For å utdype det.
Jeg tror TH printet inn i familien at å tjene penger var noe av det viktigste. Å leve nøkternt var del av dette.
Derfor ble han milliardær
Han manipulerte blant annet sine barn til å tro at AEH ikke bidro til familien fordi hun ikke tjente så mye som han gjorde.
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-05 kl. 12:28.
Citera
2020-08-05, 12:35
Medlem
Citat:
Som sagt jeg tror ikke de tre barna var med på å drepe sin mamma.

Men det at datter ble grillet i avhør angående kallenavn viser at noe ulmer i familien. Det må være en grunn til at politiet ønsket å ta dette opp i avhør.

Er kallenavn med negativt fortegn det eneste man kan se på?

Nei

En grinete sønn i telefon som kun ønsker å snakke med sin mor i 92 sekunder, samt en datter som lett finner ny barnevakt kan vise AEH's posisjon i familien. Jeg ønsker ikke å sette barna i dårlig lys, men hvis AEH ble mobbet og sett ned på av sin ektemann ville dette også smitte over på barna. Hvis en datter får tilbud fra bestemor om barnevakt er det mest naturlig å kansellere annen avtale. Selvfølgelig skal bestemor få sitte barnevakt. Det er heller ikke naturlig at en godt voksen sønn kun ønsker å snakke i 92 sekunder med sin mor når han blir ringt opp.

Ektepakt underskrevet kun få dager før julaften viser at TH kunne gjøre hva han ville mot "mobbeoffer" i familien. Hadde barna støttet sin mor ville de ikke tolerert dette.
Kallenavn kan vise på en trist og tragisk måte hvordan TH hadde kontroll på sine barn overfor mammaen i familien.

At ektepakten ikke er prøvd overfor advokat kan vise at AEH ikke hadde støtte av sine egne barn selv når de ble voksen. Kan vise at AEH "sto alene" i familien. At de tre voksne barna i avhør gir full støtte til sin far i denne saken og nekter for noen form for ekteskapsproblemer viser hvem sitt parti de er vant med å ta - sitt fars parti - "pengesekkens" parti. Uten støtte av sine egne barn ville et ønske om skilsmisse bli en veldig hard prøvelse for AEH.

Mye tyder på at AEH ble sett ned på, hun var mest hjemme, tjente lite penger - "et null" - sett gjennom en milliardærs øyne.

Mye tyder på at AEH hadde lavest rang i familien. Mye tyder på en kontrollerende ektemann som psykologisk manipulerte sine barn til å holde sin mor "nederst". Noe som gjorde at han selv kunne gjøre slik han ønsket - ha full kontroll

Jeg har nylig fått nyss om at AEH og hadde et rusproblem. Det snakkes om alkohol og beroligende medikamenter. Det skal visstnok ikke være misbruk på dagligbasis , men at hun stadig var "utilgjengelig". Hun svarte ikke på telefonen, og åpnet heller ikke, hvis hun fikk besøk. Jeg understreker at disse opplysningene kun er basert på rykter, og må behandles deretter. Hvis det skulle være hold i dette, så kan det være forklaringen på at ekteparet pleide å gå til sengs unaturlig tidlig. Det kan også være en forklaring på hennes påståtte lave status innad i familien. Og kanskje en årsak til at hun måtte holdes i ørene, når det gjaldt økonomien.
Nok en gang - dette er forløpig kun rykter!
Citera
2020-08-05, 12:37
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
På "matematisk vis" er det usannsynlig at Y (D2) ville sende SMS angående at hytteturen var avlyst samtidig som TH forklarte i avhør at hytteturen ikke var avlyst. Hva løsningen er vil jeg holde på litt lengre.

Men kan godt diskutere litt videre angående familien.
Jeg tror grunnen til at TH ble milliardær var at han jobbet mye, samt hadde full kontroll på familien. På denne måten kunne han fokuserer på karriere og gjøre innvisteringer i tøffe tider. Ektepakt i Hagen familie ble underskrevet ved juletider 1993 etter den "tøffe høsten".

Som sagt så ønsker jeg ikke å sette barna i dårlig lys. De gjorde slik deres far ønsket og ble nok til en hvis grad psykologisk manipulert til å tro at penger var det viktigste i livet. Slik TH sikkert hadde printet inn i dem fra de var små. Dette pga TH's vanskelige oppvekst i fattigslige kår der sparing var livsviktig, samt at han mistet sin mor i tidlig alder. TH vokste opp etter krigen. Disse årene var preget av hard jobbing for å bygge opp Norge igjen.

Den skadelidende opp i alt dette ble hans kone AEH
Fetad: Matematisk tilnærmelse er en god måte å løse slike «ligninger» på.

Nå har vi fått info om at hytteturen ikke var avlyst, bare utsatt til dagen etter. Betyr det noe for forståelsen av motstriden mellom sms, MB og TH?

«Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som følge av et planlagt møte i Lillehammer.»

Jeg er usikker på om det har noe å si, men innholdet i sms’n er ikke lett å forklare uansett teori.

SMS’n tror jeg bare var et ledd i alibiplanen, som kun skulle fortelle at AE var i live og hvor mobilen til D1 befant seg.

Det kan være en glipp at innholdet ble glemt av TH.

Edit: TH har vist seg å være glemsk om andre ting også, noe som trolig har med alder å gjøre. Derfor tror jeg det var viktig å ha med yngre lojale krefter under gjennomføringen.

https://www.tv2.no/a/11535844/
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-08-05 kl. 12:42.
Citera
2020-08-05, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jeg har nylig fått nyss om at AEH og hadde et rusproblem. Det snakkes om alkohol og beroligende medikamenter. Det skal visstnok ikke være misbruk på dagligbasis , men at hun stadig var "utilgjengelig". Hun svarte ikke på telefonen, og åpnet heller ikke, hvis hun fikk besøk. Jeg understreker at disse opplysningene kun er basert på rykter, og må behandles deretter. Hvis det skulle være hold i dette, så kan det være forklaringen på at ekteparet pleide å gå til sengs unaturlig tidlig. Det kan også være en forklaring på hennes påståtte lave status innad i familien. Og kanskje en årsak til at hun måtte holdes i ørene, når det gjaldt økonomien.

Du kan være inne på noe.
Vet vi om AEH hadde bilsertifikat?
Har aldri hørt om noen konebil i forbindelse med denne saken.
Citera
2020-08-05, 12:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Fetad: Matematisk tilnærmelse er en god måte å løse slike «ligninger» på.

Nå har vi fått info om at hytteturen ikke var avlyst, bare utsatt til dagen etter. Betyr det noe for forståelsen av motstriden mellom sms, MB og TH?

«Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som følge av et planlagt møte i Lillehammer.»

Jeg er usikker på om det har noe å si, men innholdet i sms’n er ikke lett å forklare uansett teori.

SMS’n tror jeg bare var et ledd i alibiplanen, som kun skulle fortelle at AE var i live og hvor mobilen til D1 befant seg.

Det kan være en glipp at innholdet ble glemt av TH.

Edit: TH har vist seg å være glemsk om andre ting også, noe som trolig har med alder å gjøre. Derfor tror jeg det var viktig å ha med yngre lojale krefter under gjennomføringen.

https://www.tv2.no/a/11535844/
Som sagt, jeg tror ikke teorien din stemmer. Motstridende informasjon i SMS mot TH's forklaring.

Dette er sånn sett et anonymt og åpent forum så det må være en hvis takhøyde ved diskusjon. Du har rett til å ytre din mening men teorien som ligger i bunn må stemme. Det er opp til deg å forklare din teori

Du har nok rett i at det var et kallenavn med negativt fortegn. Dette ser jeg også tydelig gjennom annen informasjon om saken

Jeg har en teori som forklarer den motsttidende informasjon i SMS / avhør samt alt annet, men ønsker forståelse for at jeg ikke går ut med den enda
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-05 kl. 13:03.
Citera
2020-08-05, 13:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Som sagt, jeg tror ikke teorien din stemmer. Motstridende informasjon i SMS mot TH's forklaring.

Dette er sånn sett et anonymt og åpent forum så det må være en hvis takhøyde ved diskusjon. Du har rett til å ytre din mening men teorien som ligger i bunn må stemme. Det er opp til deg å forklare din teori

Du har nok rett i at det var et kallenavn med negativt fortegn. Dette ser jeg også tydelig gjennom annen informasjon om saken

Jeg har en teori som forklarer den motsttidende informasjon samt alt annet, men ønsker forståelse for at jeg ikke går ut med den enda
Ja, du må gjerne prøve å overbevise meg med en ny teori, men den bør inneholde at AE er drept denne gangen. Den forrige var nokså smakløs.
Citera
2020-08-05, 13:10
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Ok. Dette er rykter som dessverre viser at antagelser kan være riktig - AEH's lave status i familien
Men enig i at rykter må behandles deretter
Citera
2020-08-05, 13:11
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ja, du må gjerne prøve å overbevise meg med en ny teori, men den bør inneholde at AE er drept denne gangen. Den forrige var nokså smakløs.
Jeg er ikke på dette forumet for å overbevise deg
Men det er bra å diskutere elementer i saken

Det var sløvt av meg å ikke se løsningen på et tidligere tidspunkt. Men nå er den tydelig
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-05 kl. 13:26.
Citera
2020-08-05, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Du kan være inne på noe.
Vet vi om AEH hadde bilsertifikat?
Har aldri hørt om noen konebil i forbindelse med denne saken.

Jeg vet ikke om hun hadde egen bil. TH skal ha satt seg på bakbeina i avhør om blant annet medisinbruk. Det var blant annet snakk om at han ikke ville opplyse om medisiner. Han ville ikke at offentligheten skulle få vite om dette. Det var kanskje ikke bare egne medisiner han vegret seg for å snakke om?
Nok en gang, dett er ikke fakta i saken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in