Citat:
Äsch, behöver inte vara en svensk shop, hos Skolyx, SkoAB, etc. Den du länkade är ju fin och att beställa från Spanien t.ex. går utmärkt.
Ett par Myrqvist har jag i mocka, och jag gillar dem rejält, men vill se vad man kan få för dubbla budgeten.
Carminas svarta loafers i lästen Rain går för ungefär samma. Hur står sig Carmina mot TLB? Måste medge att closed channel sulan ser riktigt fin ut, men antar är benägen att slitas mer om man inte är försiktig?
Går mycket på ojämna gatstenar i Gamla Stan, och det händer att jag råkar slå till tån på mina Myrqvists (lagt till ett par tåjärn så det är OK), men det blir kanske ett problem med closed channel om den är limmad (om de nu är de)?
Ett par Myrqvist har jag i mocka, och jag gillar dem rejält, men vill se vad man kan få för dubbla budgeten.
Carminas svarta loafers i lästen Rain går för ungefär samma. Hur står sig Carmina mot TLB? Måste medge att closed channel sulan ser riktigt fin ut, men antar är benägen att slitas mer om man inte är försiktig?
Går mycket på ojämna gatstenar i Gamla Stan, och det händer att jag råkar slå till tån på mina Myrqvists (lagt till ett par tåjärn så det är OK), men det blir kanske ett problem med closed channel om den är limmad (om de nu är de)?
Kan inte svara på hur det fungerar med tåjärn när man har closed-channel men det hade ju även skorna från Carmina du nämnde så den detaljen är ju samma som TLB. I övrigt tror jag att TLB Artista är bättre konstruerad med tight midja och snygg välvd sula. De har också klack helt i läder samt hälkappa i läder vilket jag är osäker på om Carmina har.
Som sagt, jag har ingen personlig erfarenhet av dessa skor men har läst en del om dem, bland annat på Styleforum där det finns en stor tråd om TLB där jämförelser med andra märken tas upp.
I slutändan är ju dock det viktigaste att skorna sitter bra och har en läst som passar dina fötter, speciellt när det gäller loafers. Om TLB sitter dåligt spelar det ju ingen roll hur bra de är i övrigt utan då kanske man får mer glädje av till exempel Myrqvist eller motsvarande.
Priset är rätt bra! Får se hur de sitter, på bild ser ju lästen standard eller inte så bred ut, vilket nog passar mina beniga lång-smala fötter.