2020-08-04, 22:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Eksempel. Anrop til Oda 1 gang pr dag mandag-søndag denne uken. 1 anrop til 9 forskjellige personer i forrige uke. Plutselig har telefonen ryddet, og kun det siste anropet til Oda står i loggen over utgående anrop, selv om de 9 andre anropene til de 9 andre personene er eldre. Og de 9 sistnevnte anropene finnes på listen.

(Jeg tror at det er en logisk grunn til at noen telefoner er programmert til å rydde på en slik måte: Hvis man skal ringe på nytt til en av de man har snakket med i det siste, er det ikke behov for at Oda står oppført 7 ganger. Det er mer praktisk å kunne se flere av de man har ringt til på den anropslisten )

Det var en fin forklaring på hvordan dagens telefoner organiserer anrop.

Kan vi nå snakke om hvordan eldre mobiler fungerte?

(Jeg fikk meg forresten av god latter av "plutselig har telefonen ryddet" )
Senast redigerad av Niffy 2020-08-04 kl. 22:13.
Citera
2020-08-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Da er det rart hvis de 6 siste anrop til AE fortsatt var i loggen, og bare 7 og 8 var fjernet.
Det kan hende at ulike Nokiamobil-modeller er programmert til å rydde i anropslister på ulike måter. Det finnes kanskje flere enn de 2 forskjellige måtene som er nevnt her i kveld?
Citat:
Hvorfor?
På eldre Nokia-telefoner med liten lagringskapasitet: Er det bestandig de eldste anropene som forsvinner først fra anropslisten?

Jeg har hørt om telefoner som rydder på en annen måte: Hvis du har hatt 7 anrop til 1 person i løpet av flere dager, så står plutselig kun det siste anropet til vedkommende på anropslisten, og at eldre anrop finnes på listen selv om noen av de slettede anropene var nyere.

Og hvordan dette eventuelt var på THs mobil, vet vi jo ikke.
Citera
2020-08-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det var en fin forklaring på hvordan dagens telefoner organiserer anrop.

Kan vi nå snakke om hvordan eldre mobiler fungerte?

(Jeg fikk meg forresten av god latter av "plutselig har telefonen ryddet" )
Takk! Kanskje Nokia var tidlig ute med den måten å organisere anrop på?
Ja Vi trenger en eller flere eksperter på eldre Nokia.
Citera
2020-08-04, 22:18
Medlem
Citat:

Hjelper lite så lenge vi ikke vet hvilken modell det er, det får holde med at politiet selv finner det ut.
Citera
2020-08-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Hjelper lite så lenge vi ikke vet hvilken modell det er, det får holde med at politiet selv finner det ut.
Du har rett! Kan noen ringe og spørre hvilken modell det er?
Citera
2020-08-04, 22:20
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Eksperter trenger man ikke, men de fleste som er over 30, kanskje litt mer, burde være gamle nok til å huske hvordan dette fungerte.
Citera
2020-08-04, 22:23
Medlem
Vitnene fra Ås er troverdige, begge to. Hva de har sett, det er en annen sak.. Men de har helt åpenbart sett noe, og de har sett det samme.

Politiet har uttalt at de ikke har funnet ut av dette.

Det sentrale her er:
1. Hvilken bmw x3 var dette?
2. Hvem kjørte bilen, og hvem var passasjerer?
3. Hva var formålet med denne bilturen? Hvor kom de fra, og hvor skulle de?

Så lenge disse spørsmålene er ubesvart, så blir det litt for lettvint å legge dette bort, å si kvinnene er PR kåte.

Jeg tror også TH er hovedmann og oppdragsgiver. Jeg tror også AEH er død. Jeg mener også TH sine forklaringer brister, spesielt at han ikke hørte AEH sin tlf ringte. Og at han gikk rett forbi trusselbrevet uten å de det. Mye som er mistenkelig med TH.

Men, HVEM var i denne BMW?? Hvor er bilen i dag? En plommerød X3 facelift, med grått stålfarget X-drive tanklokk.. Det er ikke mange X3 med denne kombo i Norge. Denne bilen finner BMW Norge lett som bare det, dersom de ønsker. Men noen hint er at det er under 200 stk X3 facelift med denne farge i Norge. Hvis vi igjen sorterer ut hvilke av disse røde facelift som er levert med dette spesielle påfyllingslokket, så lander vi på rundt 20 biler. Grunnen til at jeg sier det er en facelift bil er at vitne forklarte at bilen hadde en stor blank prydende grill. X3 "preface" fra tidligere årsmodeller har ikke denne grillen.
Citera
2020-08-04, 22:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Vitnene fra Ås er troverdige, begge to. Hva de har sett, det er en annen sak.. Men de har helt åpenbart sett noe, og de har sett det samme.

Det sentrale her er:

Så lenge disse spørsmålene er ubesvart, så blir det litt for lettvint å legge dette bort, å si kvinnene er PR kåte.

Jeg tror også TH er hovedmann og oppdragsgiver. Jeg tror også AEH er død. Jeg mener også TH sine forklaringer brister, spesielt at han ikke hørte AEH sin tlf ringte. Og at han gikk rett forbi trusselbrevet uten å de det. Mye som er mistenkelig med TH.

Men, HVEM var i denne BMW?? Hvor er bilen i dag? En plommerød X3 facelift, med grått stålfarget X-drive tanklokk.. Det er ikke mange X3 med denne kombo i Norge. Denne bilen finner BMW Norge lett som bare det, dersom de ønsker. Men noen hint er at det er under 200 stk X3 facelift med denne farge i Norge. Hvis vi igjen sorterer ut hvilke av disse røde facelift som er levert med dette spesielle påfyllingslokket, så lander vi på rundt 20 biler. Grunnen til at jeg sier det er en facelift bil er at vitne forklarte at bilen hadde en stor blank prydende grill. X3 "preface" fra tidligere årsmodeller har ikke denne grillen.

Husk at det også var en dame som uttalte dette, for en dame er omtrent alle griller på en BMW "stor, blank og prydende".
Det er liksom slik BMW er designet for å se ut... Både eldre og nyere modeller. Det er vanskelig å se forskjell hvis man ikke er en bilkjenner.
Citera
2020-08-04, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Da er det rart hvis de 6 siste anrop til AE fortsatt var i loggen, og bare 7 og 8 var fjernet.

Edit: TT lager ris til egen bak, jo fler håpløse og ulogiske teorier rundt TH’s uskyld de kommer med, desto sterkere står hypotesen om TH’s skyld når disse blir revet ned.

Joa.. Men den helt forkastelige teorien din som går på at hele familien har vært med på å kverke mamma tviholder du fortsatt på, og den er den verste her etter at Legokatten trakk idiotiet sitt. Du har av og til noen interessante betraktninger men faller gjennom hver gang du gjentar denne teorien som er helt renset for sunn fornuft.
Citera
2020-08-04, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Det sentrale her er:

Begynner du igjen? Prydende blank grill, men skilter.. Nei de var så tilsølt at de ikke kunne leses. Og.... Var vitnene sikre på at de så noe kriminelt, hvorfor kontaktet de ikke politiet da? Og hva med at politiet sier at Sv4 etter funn var et drapsåsted? Tja.. Skal vi rett og slett bare legge den død?
Senast redigerad av Hybridbil 2020-08-04 kl. 23:16. Anledning: tillegg
Citera
2020-08-04, 23:47
Medlem
Naturlig og unaturlig oppførsel. Jeg har forklart meg til politiet noen ganger, de skriver det ut, og jeg skal signere. Dette har vært som vitne i mindre alvorlige saker, og en gang som fornærmet. Ikke en eneste gang har dette gått knirkefritt, og da snakker vi under en side og samtaler på få minutter.
Tenk på hvor mye surr det er i 90 minutter avhør avven mistenkt?

Her er en annen ting jeg har erfart og det er at det ikke nødvendigvis er så lett å huske rett. Det er helt menneskelig, og egentlig veldig lite mistenkelig.

Akkurar hvor mange ganger jeg ringte mannen i løpet avven arbeidsdag om noe spesielt skulle avklares? Akkurat når jeg ringte, eller om heg ringte oppigjen straks da svarer slo inn?

Akkurat når irritasjonen over at han ikke svarer, glir over til litt engstelse for om noe kan ha skjedd, før «fornuften» atter overtar, om at han bare ikke hører telefonen.

Alt dette som er så mistenkelig i noen sine øyne, ser jeg på som menneskelig, naturlig og helt normalt.

Man kan også fint uttale seg skråsikkert om noe man har gjort, fordi man husker det slik, ikke for at man lyver, men fordi man mener det er tilfellet.

Jeg tror ikke på store kompliserte plott, men utelukker ikke et bestillingsverk fra TH, men voldsomme kompliserte greier med synkroniserte klokker, koderinging, planlagt villedning, og maskerte gjerningsmenn.

Ville ikke kalle lue og jakke med hette en sur november dag for forkledning, det er høyst vanlig.

Jeg ville forøvrig kjent igjen både mine familie medlem, kollegaer, og naboer på en slik video som denne «hettemannen». Kroppsbygning, bevegelser, holdning etc. Den er relativt tydelig, om det er TH som er på filmene, vil nok politiet vite det. Det er svært rart at ingen har meldt seg, eller meldt inn folk de kjenner om det er en nordmann.

Det er mye vanvittig spekulering, og også en del vanvittig tolkning. Presise norskeide, på minuttet, av en kontroll fresk. Når det var avvik, glemte han seg.

Han vil ikke hjelpe oolitiet, men når gan kommer med sine teorier er det for å villede. Det blir feil samme hva han gjør/ikke gjør.
Citera
2020-08-04, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Selvskryt?

Uansett, det at noen skal ha gjort dette for "at sätta dit TH" er vel omtrent en enda mer søkt teori enn at hun skal ha blitt kidnappet av ukjente fremmede kidnappere med økonomisk motiv.

Vet du vad till exempel hantverkare kan vara kapabla till?
Jag säger kan.Det gäller inte alla.
Men det finns kriminella sådana som skaffar sig god insyn i en familjs rutiner
genom i sitt arbete med andra hus och bostäder ...

I sådana situationer kan ont blod väckas för första gången. Tillfället gör tjuven, heter
det.
Jag vet inte om Hagens hade hantverkare hemma någon tid före AEH:s försvinnande,
eller hur länge.
Men ekonomiskt motiv av okända kidnappare är verkligen högst troligt och borde prioriteras
efter det att man inte hittat hållbara bevis mot TH.
Senast redigerad av Moschata 2020-08-04 kl. 23:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in