2020-08-04, 21:15
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Hvorfor er det sentralt?
Tror jeg kan skru av og på automatisk tid selv på min nye smarttelefon.

Det er kanskje ikke først og fremst sentralt i forhold til muligheten for å skru på eller av automatisk sommertid, men kanskje heller når det kommer til andre ting, som hvor mange anrop som blir lagret i anropslistene.

Nå er det jo faktisk ikke nevnt noe om at dette kan være grunnen til at enkelte anrop er borte fra loggen, bare at politiet skal undersøke hvilke andre årsaker det kan være til at enkelte anrop er borte fra loggen, så er det blitt fremmet her at det kan være fordi at Nokiaen er så gammel at kun de ti siste anropene vises.

Derfor er det ganske sentralt hvilken modell det er snakk om, og hvor gammel den er.
Citera
2020-08-04, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er kanskje ikke først og fremst sentralt i forhold til muligheten for å skru på eller av automatisk sommertid, men kanskje heller når det kommer til andre ting, som hvor mange anrop som blir lagret i anropslistene.

Nå er det jo faktisk ikke nevnt noe om at dette kan være grunnen til at enkelte anrop er borte fra loggen, bare at politiet skal undersøke hvilke andre årsaker det kan være til at enkelte anrop er borte fra loggen, så er det blitt fremmet her at det kan være fordi at Nokiaen er så gammel at kun de ti siste anropene vises.

Derfor er det ganske sentralt hvilken modell det er snakk om, og hvor gammel den er.

Uansett.. Var ikke TH ukjent med de to tidlige anropene i avhør? Så enten visste han ikke om dem, eller så trodde han de ble borte om han slettet dem. Skulle likt å vite hvem andre han har hatt kontakt med på telefonen den dagen.
Citera
2020-08-04, 21:37
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Uansett.. Var ikke TH ukjent med de to tidlige anropene i avhør? Så enten visste han ikke om dem, eller så trodde han de ble borte om han slettet dem. Skulle likt å vite hvem andre han har hatt kontakt med på telefonen den dagen.

Ikke minst om det lå samtaler på telefonen hans fra FØR 1006 og 1007..........
Citera
2020-08-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ikke minst om det lå samtaler på telefonen hans fra FØR 1006 og 1007..........
Hvorfor?
På eldre Nokia-telefoner med liten lagringskapasitet: Er det bestandig de eldste anropene som forsvinner først fra anropslisten?

Jeg har hørt om telefoner som rydder på en annen måte: Hvis du har hatt 7 anrop til 1 person i løpet av flere dager, så står plutselig kun det siste anropet til vedkommende på anropslisten, og at eldre anrop finnes på listen selv om noen av de slettede anropene var nyere.

Og hvordan dette eventuelt var på THs mobil, vet vi jo ikke.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-04 kl. 21:44.
Citera
2020-08-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Innertier! z-z-z stiller spørsmål. Mange spørsmål. Det faller tydeligvis ikke i god jord. Takk for at du holder ut, z-z-z, hev deg over spydighetene fra Niffy og Gassa!

Mange spørsmål, det skal være sikkert og visst
Citera
2020-08-04, 21:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvorfor?
På eldre Nokia-telefoner med liten lagringskapasitet: Er det bestandig de eldste anropene som forsvinner først fra anropslisten?

Mener du å antyde at det skulle vært en slags mer sofistikert måte å sortere anrop på?

F.eks at hvis man ringer samme nummer flere ganger så vil det bare gi 1 oppføring i listen?

Det er jo like gjerne bare å svare deg, for siden det nylig var noen som puttet på deg en femmer så kommer du vel til å holde på til i morgen, og vel så det....
Citera
2020-08-04, 21:46
Medlem
Citat:
Mener du å antyde at det skulle vært en slags mer sofistikert måte å sortere anrop på?

F.eks at hvis man ringer samme nummer flere ganger så vil det bare gi 1 oppføring i listen?
Se tillegg. Noen telefoner "rydder" på andre måter. Og jeg vet ikke hvor mange forskjellige måter ulike mobil-modeller rydder på.

Citat:
Hvorfor?

Jeg har hørt om telefoner som rydder på en annen måte: Hvis du har hatt 7 anrop til 1 person i løpet av flere dager, så står plutselig kun det siste anropet til vedkommende på anropslisten, og at eldre anrop finnes på listen selv om noen av de slettede anropene var nyere.

Citera
2020-08-04, 21:48
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Se tillegg. Noen telefoner "rydder" på andre måter. Og jeg vet ikke hvor mange forskjellige måter ulike mobil-modeller rydder på.

Jeg så hva du skrev, men jeg forsto ikke hva du mente. Det hørtes bare rart ut, kanskje du kan forklare det bedre?
Citera
2020-08-04, 21:50
Medlem
Citat:

Hva mener du med at noen telefoner rydder i anropslisten på andre måter ?

At de siste anropene slettes først ?

Siden du kommer med en sånn påstand så kan du sikkert gi oss en forklaring på hva du mener?
Citera
2020-08-04, 21:56
Medlem
Citat:
Jeg så hva du skrev, men jeg forsto ikke hva du mente. Det hørtes bare rart ut, kanskje du kan forklare det bedre?

Eksempel. Anrop til Oda 1 gang pr dag mandag-søndag denne uken. 1 anrop til 9 forskjellige personer i forrige uke. Plutselig har telefonen ryddet, og kun det siste anropet til Oda står i loggen over utgående anrop, selv om de 9 andre anropene til de 9 andre personene er eldre. Og de 9 sistnevnte anropene finnes på listen.

(Jeg tror at det er en logisk grunn til at noen telefoner er programmert til å rydde på en slik måte: Hvis man skal ringe på nytt til en av de man har snakket med i det siste, er det ikke behov for at Oda står oppført 7 ganger. Det er mer praktisk å kunne se flere av de man har ringt til på den anropslisten )
Citat:
Hvorfor?

Senast redigerad av z-z-z 2020-08-04 kl. 22:01.
Citera
2020-08-04, 22:01
Medlem
Citat:
Eksempel. Anrop til Oda 1 gang pr dag mandag-søndag denne uken. 1 anrop til 9 forskjellige personer i forrige uke. Plutselig har telefonen ryddet, og kun det siste anropet til Oda står i loggen over utgående anrop, selv om de 9 andre anropene til de 9 andre personene er eldre. Og de 9 sistnevnte anropene finnes på listen.

Da er det ikke en anropslogg hvis den ikke fjerner kronologisk
Citera
2020-08-04, 22:10
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

(Jeg tror at det er en logisk grunn til at noen telefoner er programmert til å rydde på en slik måte: Hvis man skal ringe på nytt til en av de man har snakket med i det siste, er det ikke behov for at Oda står oppført 7 ganger. Det er mer praktisk å kunne se flere av de man har ringt til på den anropslisten )
Da er det rart hvis de 6 siste anrop til AE fortsatt var i loggen, og bare 7 og 8 var fjernet.

Edit: TT lager ris til egen bak, jo fler håpløse og ulogiske teorier rundt TH’s uskyld de kommer med, desto sterkere står hypotesen om TH’s skyld når disse blir revet ned.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-08-04 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in