2020-08-04, 11:33
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Här sitter du fortfarande och påstår saker. Ekonomiskt oberoende. Snackar skit.
Men tar aldrig fram bevis själv. HAHAHA
Som du själv konstaterat har jag lite fler inlägg i forumet än vad du har.

Men jag är inte här för att bevisa något, jag är här för att det roar mig att avslöja efterblivna mytomaner.

Du verkar däremot väldigt upprörd över att ingen tror dig.
Citat:
Du ser till och med en timestamp när jag köpte. Jag trade:ar inte premarket.
Som jag skrev. Dessa aktier kan vara intressanta att hålla ett öga på.
Men du är full av så mycket skit. Så bryr mig inte om vad en autism på Flashback skriver
Så här är det:

Hävdar man 1% om dagen är man efterbliven.

Punkt slut.
Citera
2020-08-04, 11:36
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Som du själv konstaterat har jag lite fler inlägg i forumet än vad du har.

Men jag är inte här för att bevisa något, jag är här för att det roar mig att avslöja efterblivna mytomaner.
Oj du har fler inlägg i forumet. Wow! Därför pratar du alltid sanning.
Väntar fortfarande på bevis på dina feta villa i tropiska paradiset
Citera
2020-08-04, 12:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stagioni
Vad lärde du dig då?
Jag puttar aldrig in flera hundra tusen i en enda aktie längre. Jag ligger i ca 40 bolag där jag swingar vissa av dom vid sidan om. Jag handlar bara med småsummor numera. Eftersom jag är dålig på att träffa botten och toppen så både säljer och köper jag flera gånger.

Jag är alltså ingen daytrader, så det här inlägger blir lite OT.

Definitionen av daytrader är väl att man ska lämna alla positioner innan stängning, har jag för mig. Jag ligger kvar tills jag ligger plus, vilket ibland tar tid förstås. Men jag handlar trygga aktier.
Citera
2020-08-04, 13:59
Medlem
pompom123s avatar
Som vanligt. När man ber Celeno om bevis så duckar han haha.

Om man ska dra en slutsats i denna tråden:

Går det att försörja sig som daytrader?
Kort svar: Ja
Långt svar: Om man har ett psyke som klarar av att sitta och stirra sig blint på siffror flera timmar om dagen med hårt läsande om hur marknaden fungerar så går det. Men dem flesta här skulle nog ej klara av pressen. Flera hundra tusen behövs ej för att kunna dra in en vanlig svensson lön.

Går det att få ut mer än 1% avkastning per affär varje dag?
Långt svar: Om man vet vart och vad man ska kolla efter så är detta absolut möjligt! Som jag har påvisat går detta.

Går det att öka portföljen med 1% varje dag?
Långt svar: Dem flesta med lite vett i huvudet och förstår sig på hur marknaden fungerar går detta upp till en viss summa. Ingen har påstått sig kunna köpa och sälja aktier med positioner med 1000 miljarder. Lite realistiskt måste man kunna tänka. Börsen är som en aktion. Om en specifik aktie har en volym på 10 miljoner andelar köp/sälj på en dag. Så kan dem flesta som har läst grundskolematte räkna ut att du inte kan gå in med 20 miljoner andelar och tro att man ska kunna sälja av dessa rakt av.

Är Celeno ett troll och mytoman?
Långt svar: Han påstår sig vara ekonomiskt oberoende och är bebodd på en lyxig tropisk ö. Folk som säger emot honom är mytomaner, fastän bevis har lagts upp som säger annat. Men när man frågar han om bevis på sin förmögenhet och feta villa blir det allt tyst från hans sida.

Punkt slut.
Citera
2020-08-04, 14:36
Medlem
1% per dag är omöjligt. Du kan ha det över en viss period om du har tur men du kan inte ha ett EV på +1% per dag det är helt enkelt matematiskt omöjligt.

Du kan säkert gå hundratals procent plus på vissa veckor, du kan ha sådana veckor flera månader i stöten, jag köper det. Variansen gör det möjligt. Men du kan inte vara så skicklig att ditt EV är +1% per dag år ut och år in. Det är helt omöjligt.

Du får vissa mycket starkare bevis än vad du gjort för att någon ska köpa detta.
Att du visar att du gjort 20% vissa dagar räcker helt enkelt inte.

Jag köper allt annat du säger om att det går att Daghandla och tjäna pengar men 1% per dag det går inte.
Senast redigerad av Kooomplexen 2020-08-04 kl. 14:38.
Citera
2020-08-04, 15:45
Medlem
Räkneexempel; Om du går in med 100.000 och tjänar 1% per dag kan du efter tre år finansiera Sveriges statsbudget med dina vinster från börsen.

Vi behöver inte ha värsta skatteinfrastrukturen vi behöver bara ge pompom123 500k och sen kan han driva landet ensam.
Citera
2020-08-04, 17:03
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooomplexen
Räkneexempel; Om du går in med 100.000 och tjänar 1% per dag kan du efter tre år finansiera Sveriges statsbudget med dina vinster från börsen.

Vi behöver inte ha värsta skatteinfrastrukturen vi behöver bara ge pompom123 500k och sen kan han driva landet ensam.
Som sagt ser jag att du inte läser vad jag skriver. Därav bryr jag mig inte om vad du skriver. Läs precis vad jag skrev ovan några gånger. Fråga Mamma om hjälp om det är för svårt.
Citera
2020-08-04, 19:55
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Bara lägga upp en bild med en skriven lapp som du håller upp med ditt nick.
Så får vi se din feta villa i det "tropiska paradiset"

Inte så svårt
"Fet villa"

Ska jag lägga upp en bild på en "frääääsch bil" också eller?

Även om jag hade haft en "fet villa" så hade jag givetvis inte avslöjat min adress på Flashback. Det vore ju efterblivet.

Jag äger inte ens en penna men eftersom du bad så snällt så lånade jag en och skrev en lapp. Här är dagens ansträngningar i lagom suddiga bilder:

https://m.imgur.com/a/837EOHm
Citera
2020-08-04, 20:03
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Oj du har fler inlägg i forumet. Wow! Därför pratar du alltid sanning.
Nej

Jag har 10000 inlägg där jag beskriver min resa från pank till ekonomiskt oberoende.

Du har 5 inlägg där du påstår att du är världens bästa trader genom tiderna.
Citat:
Väntar fortfarande på bevis på dina feta villa i tropiska paradiset
Då får du nog vänta länge.

Jag har haft en "fet villa" och jag hatade det. Det står i några av de där inläggen jag nämnde.
Citera
2020-08-04, 20:09
Medlem
pompom123s avatar
Japp. Då var det fastställt. Celeno är en efterbliven snubbe på flashback. Kommer ej skriva i denna tråden och slösa tid på idoter. Hade gött! :=)
Citera
2020-08-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kooomplexen

Jag förstår vad poängen var med din post, men blev bara nyfiken på summan där och räknade grovt. utan avkastningen inräknat så blev det bara 1 095 000kr
Med avkastningen så hamnar det väl nånstans på 100 000-200 000kr till.
100 000 * 0.01 * 365 * 3. Om du hänger med hur jag menar, har inte räknat % på det som blir vinst.
Senast redigerad av Noccofocus 2020-08-04 kl. 20:23.
Citera
2020-08-04, 20:23
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Japp. Då var det fastställt.
Jaha. Ja, vi vet ju alla hur du "fastställer" saker.
Citat:
Celeno är en efterbliven snubbe på flashback. Kommer ej skriva i denna tråden och slösa tid på idoter. Hade gött! :=)
Nä, varför ska du slösa tid på idioter?

Seriöst?

Du gör 1% om dagen. Herrejävlar, varför ska du slösa tid på någonting annat överhuvudtaget?

Du har inte funderat på om det är du som är idioten?

Edit: Förlåt, läste fel. Jag kanske tog åt mig för mycket. Vad är "idoter"? Något sorts rinkebysvenska för ekonomiskt oberoende människor?
Senast redigerad av CelenoII 2020-08-04 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in