2020-08-04, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det stämmer, Lars Wiks måste ha livvakter 24/7. Och Dan Park kommer att behöva ha det också. Det finns ingen yttrandefrihet i Sverige längre, den har ersatts med "hets mot folkgrupp" som kan tolkas hur godtyckligt som helst.

Om polisen låter dem hållas, så får dom hålla till på en lite bakgata och sedan kommer varenda lite konstapel i Malmöhus län att kommenderas ut.

Nej, yttrandefriheten är begränsad pga Lex Åberg. Einar Åberg var en personal som vågade stå upp för sin åsikt.
Citera
2020-08-04, 17:36
Medlem
8711s avatar
Så mycket som etablissemanget, media och kulturen hatar och hånar svenskarna så borde man i konsekvensens namn även gilla och stå upp för detta, så kommer dock naturligtvis inte ske. Då yttrandefrihet, konstnärlig frihet och kultur bara räknas om den är svenskhatande.

Det kommer inte tillåtas naturligtvis, men kan gå att genomföra ändå under täckmantel av annat. Skulle föreslå fler platser dock än bara Rosengård. Där är bra också, men en runda i landet med brännanden för att statuera exempel vore något det.

Naturligtvis riskerar han sitt liv. Om det är utannonserat eller folk där riskerar han både att bli skjuten, knivhuggen, misshandlad, mördad. Så är det i Sverige om man inte gillar islam, islamism, ritar Muhammed eller "skändar" en bok. Som etablissemanget och kulturen tillåts håna mitt folk, min flagga och min nationalsång. Exempelvis när man skändar min flagga, eller visar blonda tjejer som har sex med svarta män under nationalsången i SVT.
Citera
2020-08-04, 17:38
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Om polisen låter dem hållas, så får dom hålla till på en lite bakgata och sedan kommer varenda lite konstapel i Malmöhus län att kommenderas ut.

Nej, yttrandefriheten är begränsad pga Lex Åberg.

Det stämmer nog, trots det så finns det en risk för upplopp och bilbränder. Förresten Lex Åberg är endast ett annat namn för "hets mot folkgrupp".
Citera
2020-08-04, 17:53
Medlem
Imnshos avatar
Dom här två herrarna är givna kandidater till att nomineras till 2020 års "Darwin Awards".
Citera
2020-08-04, 18:10
Medlem
happilappis avatar
Skulle nog säga att det är mer sannolikt att han dör än att han kommer därifrån levandes.
Citera
2020-08-04, 18:14
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Naturligtvis kommer det finnas de som har åsikten att detta bara är en provokation och att man därför bör låta bli.

Men vem provoceras och varför? Måste man alltid blidka någon som kan råka bli provocerad? Är dessutom reaktionen på provokationen destå värre än provokationen i sig bör man istället sätta fokus på detta.

Vidare har man all rätt att ha en åsikt trots att någon blir provocerad av den.

Att muslimer blir provocerade av detta är ju själva det demonstrationen går ut på. Dvs att påvisa orimliga reaktioner och en överdriven lättkränkthet som troligtvis speglar deras reaktioner och handlingar även i andra situationer.
Deras reaktion gör också att ingen vågar kritisera dem eller deras religion med risk för vedergällning. Dessutom sanktioneras deras kränkthetsrätt av staten om myndigheter vilket är ytterst olämpligt.
Citera
2020-08-04, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Tänk att det ska krävas en dansk för att visa lite stake i Sverige.

Frågan är om svenska polisen kommer kunna garantera hans säkerhet som danska polisen gjort?

Har Sverige ens haft någon riktig koranbränning?

Personligen har jag alltid hatat att jämföra svenskar och danskar. Men men.
Citera
2020-08-04, 18:27
Medlem
HipToBeSquares avatar
Rasmus Paludan borde bli portad och hemskickad till Danmark. Detta kan ses som en utländsk agitationsoperation vilket får SÄPO och säkerhetstjänsten att bli inblandade.
Citera
2020-08-04, 18:40
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Så mycket som etablissemanget, media och kulturen hatar och hånar svenskarna så borde man i konsekvensens namn även gilla och stå upp för detta, så kommer dock naturligtvis inte ske. Då yttrandefrihet, konstnärlig frihet och kultur bara räknas om den är svenskhatande.

Det kommer inte tillåtas naturligtvis, men kan gå att genomföra ändå under täckmantel av annat. Skulle föreslå fler platser dock än bara Rosengård. Där är bra också, men en runda i landet med brännanden för att statuera exempel vore något det.

Naturligtvis riskerar han sitt liv. Om det är utannonserat eller folk där riskerar han både att bli skjuten, knivhuggen, misshandlad, mördad. Så är det i Sverige om man inte gillar islam, islamism, ritar Muhammed eller "skändar" en bok. Som etablissemanget och kulturen tillåts håna mitt folk, min flagga och min nationalsång. Exempelvis när man skändar min flagga, eller visar blonda tjejer som har sex med svarta män under nationalsången i SVT.

I Sverige är det plikt på att självhata och gilla islam.
Allt för att underlätta kulturmarxismens framfart.

För varför får man inte ogilla islam utan att man måste vara beredd att stå och försvara sig/rätten till det i teve och media? Islam är ju inte ens svenskt, det finns ingen logik i att svenskar skulle gilla det eller omfamna det på ett hysteriskt vis. Om det inte vore plan i någonting mycket mörkt.
Citera
2020-08-04, 18:40
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Personligen har jag alltid hatat att jämföra svenskar och danskar. Men men.

Varför?
Citera
2020-08-04, 18:41
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Naturligtvis kommer det finnas de som har åsikten att detta bara är en provokation och att man därför bör låta bli.

Men vem provoceras och varför? Måste man alltid blidka någon som kan råka bli provocerad? Är dessutom reaktionen på provokationen destå värre än provokationen i sig bör man istället sätta fokus på detta.

Vidare har man all rätt att ha en åsikt trots att någon blir provocerad av den.

Att muslimer blir provocerade av detta är ju själva det demonstrationen går ut på. Dvs att påvisa orimliga reaktioner och en överdriven lättkränkthet som troligtvis speglar deras reaktioner och handlingar även i andra situationer.
Deras reaktion gör också att ingen vågar kritisera dem eller deras religion med risk för vedergällning. Dessutom sanktioneras deras kränkthetsrätt av staten om myndigheter vilket är ytterst olämpligt.

Ja om Sverige vore ett normalt fungerande land borde det ju vara självklart. Fast nu är det inte så.
Citera
2020-08-04, 19:05
Medlem
Helt onödigt. Bättre att gömma koranen i diverse bilar i förorten och så får muslimerna elda upp sin egna jävla skrift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in