2020-08-04, 16:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Det kan jo forklare hvorfor han ikke oppdaget trusselbrevet m.m på den stolen innenfor hovedinngangen da han kom hjem.

Men hvis han kom inn gjennom hovedinngangen, kan årsaken til at han ikke oppdaget trusselbrevet m.m. ha vært at noen plasserte trusselbrev m.m. der etter at TH kom hjem?

Når han ringte til sønnen 14.00 og tilbake til datteren 14.01 så HADDE han funnet trusselbrevet, så hvis du vil frem til at sønnen kan ha lagt det der når han ankom (som mest sannynlig skjedde mens TH var i telefon med politiet, ref. lydundersøkelsene av Ford Focus på gårsdplassen), så tror jeg ikke det, nei.

Gitt at alle forklaringene fra disse personene stemmer og ingen lyver, selvfølgelig.
Citera
2020-08-04, 16:45
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Hvis det var kun 1 familiemedlem, ville ikke dette blitt skrevet som andre familiemedlemmer tror jeg.
Leste du i en artikkel at ordene andre familiemedlemmer ble skrevet i forbindelse med den forklaringen som du nevnte?:
AEH's personlige eiendeler, trusselbrevet og slepesporene (som andre familiemedlemmer har forklart at var ganske synlige) befant seg i yttergangen.

Du får finne artikkelen selv da vet du, og se om du vil gi noen flere skrivetips til journalistene, jeg husker ikke ordlyden.
Senast redigerad av Niffy 2020-08-04 kl. 16:48.
Citera
2020-08-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Når han ringte til sønnen 14.00 og tilbake til datteren 14.01 så HADDE han funnet trusselbrevet, så hvis du vil frem til at sønnen kan ha lagt det der når han ankom (som mest sannynlig skjedde mens TH var i telefon med politiet, ref. lydundersøkelsene av Ford Focus på gårsdplassen), så tror jeg ikke det, nei.

Gitt at alle forklaringene fra disse personene stemmer og ingen lyver, selvfølgelig.
Jeg vet ikke hvem en eventuell noen eventuelt kan ha vært og jeg har heller ikke antydet noe om hvem det eventuelt kan ha vært dersom det var en person som la disse tingene der etter at TH kom hjem.
Citera
2020-08-04, 16:57
Medlem
Citat:
Du får finne artikkelen selv da vet du, og se om du vil gi noen flere skrivetips til journalistene, jeg husker ikke ordlyden.
Jeg har jo prøvd å finne en artikkel som omtaler det du skrev uten hell. Derfor spurte jeg deg.

Journalistene: Ja, det ville ha vært en stor fordel om de gjorde forbedringer på flere felt :-)
Citera
2020-08-04, 16:58
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg har jo prøvd å finne en artikkel som omtaler det du skrev uten hell. Derfor spurte jeg deg.

Journalistene: Ja, det ville ha vært en stor fordel om de gjorde forbedringer på flere felt :-)

Det er heldigvis ikke deres feil at du ofte føler du har problemer med å forstå det de skriver.

Det må du nesten ta på egen kappe.
Citera
2020-08-04, 17:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Jeg tror TH ringte til politiet fra utsiden av boligen, at han ikke var inne i det hele tatt etter jobb den dagen.

Focusen som startet opp kan ha vært den samme grå bilen som rygget opp kl 0905, nå lastet med liket til AE.
Citera
2020-08-04, 17:01
Medlem
Citat:
Det er heldigvis ikke deres feil at du ofte føler du har problemer med å forstå det de skriver.

Det må du nesten ta på egen kappe.
Å ja? Jeg føler ikke at jeg har problemer med å forstå hva de skriver. Direkte misvisende ting er skrevet i artikler, som enhver ser at er misvisende.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-04 kl. 17:26.
Citera
2020-08-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
I 2018 var 31.oktober en onsdag, klokka stilles alltid helga før eller etter 31, husker ikke om det er før eller etter men det er i alle fall ikke midt i uka, så da faller vel den teorien?

Selvsagt faller ikke teorien om ikke klokka var justert. Jeg har selv en del klokker som må stilles manuelt og det kan drøye lenge før det blir gjort, og jeg har selv tatt feil av tiden pga det.

Ikke engang en milliardær er feilfri vil jeg tro ?
Citera
2020-08-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ok. Takk for informasjon :-) Men goingsomewhere skrev at man kan jukse med IMEI-nummeret. Så da er det vel teoretisk mulig at noen andre kan ha foretatt de anropene (kl 10.06 og 10.07) fra THs mobilnummer fra en annen enhet enn THs mobiltelefon?

Du har tydeligvis ikke fått med deg at både telefonen og sim-kortet har sitt eget fingeravtrykk.
Foreslår at du leser det han skrev en gang til og kutter ut dette svadaet.
Citera
2020-08-04, 17:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om han ringt till AEs mobil kan han ha haft för avsikt att radera dem även på denna. Men glömt eller inte vågat.

Promenaden hem kan (men behöver inte) ha gjorts med den avsikten. Men th har ångrat sig eller inte kunnat närma sig huset pga risk för upptäckt. Eller så har han varit upptagen med annat på platsen och inte hunnit då (för att hinna tillbaka i tid), och tänkt göra det vid den ”egentliga” hemkomsten istället.

Efter att ha glömt / låtit bli har Th låtit det bero o hoppats polisen inte skulle bry sig...

En liten möjlighet är att han trots allt raderat samtalen på AEs mobil men eftersom han ”har alibi” så måste polisen utgå ifrån att AE raderat samtalen själv, eller kidnapparna, eller valpen. Utan möjlighet att bevisa nåt annat så fokuserar polisen sina resurser på vem som i hela friden raderat samtalen på THs mobil. Vilket på sätt o vis är ett ännu större under...

Kanske?

Ingen vennlig norrman som fann det mödan värt att snyta sig över denna?
Citera
2020-08-04, 18:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ingen vennlig norrman som fann det mödan värt att snyta sig över denna?
Det måtte i så fall ha skjedd av MGM kl 1007, i samme øyeblikk som mobilen ble lagt på bordet.

Etter dette måtte ingen røre telefonen, for «kidnapperne skulle da ha forlatt huset».

Ikke umulig at det ble glemt, men jeg tror de visste såpass mye om digitale spor, jfr bevegelser, at det ikke var en del av planen.

Tror heller det var noe TH gjorde i panikk.
Citera
2020-08-04, 18:27
Medlem
Citat:
Om han ringt till AEs mobil kan han ha haft för avsikt att radera dem även på denna. Men glömt eller inte vågat.

Promenaden hem kan (men behöver inte) ha gjorts med den avsikten. Men th har ångrat sig eller inte kunnat närma sig huset pga risk för upptäckt. Eller så har han varit upptagen med annat på platsen och inte hunnit då (för att hinna tillbaka i tid), och tänkt göra det vid den ”egentliga” hemkomsten istället.

Efter att ha glömt / låtit bli har Th låtit det bero o hoppats polisen inte skulle bry sig...

En liten möjlighet är att han trots allt raderat samtalen på AEs mobil men eftersom han ”har alibi” så måste polisen utgå ifrån att AE raderat samtalen själv, eller kidnapparna, eller valpen. Utan möjlighet att bevisa nåt annat så fokuserar polisen sina resurser på vem som i hela friden raderat samtalen på THs mobil. Vilket på sätt o vis är ett ännu större under...

Kanske?
Jo, det er mulig at det var slik som du skrev. Men hvis TH=hettemannen: Hettemannens spasertur virker veldig planlagt pga bekledningen og maskeringen av ansiktet. Så hvis det var slik, så hadde han kanskje også noe annet som han hadde planlagt å gjøre i Slorav.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in