2020-08-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Anropene kl. 10:06 og 10:07... Kan det ha vært en medhjelper (VE) som skulle ringe etter kl. 11 for å gi TH alibi, men så dreit han seg ut ved at klokka hans fortsatt sto på sommertid? Redd for å få kjeft av TH så slettet han disse anropene. Derfor var også TH overrasket da han ble presentert for 10:06 og 10:07.

Plausibelt?
Mulig. Den beste teorien imo. om disse samtalene var det en bruker som het Poitre (?) som hadde. Skal finne den ila kvelden, hvis ingen slår meg til det.
Citera
2020-08-04, 16:03
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Anropene kl. 10:06 og 10:07... Kan det ha vært en medhjelper (VE) som skulle ringe etter kl. 11 for å gi TH alibi, men så dreit han seg ut ved at klokka hans fortsatt sto på sommertid? Redd for å få kjeft av TH så slettet han disse anropene. Derfor var også TH overrasket da han ble presentert for 10:06 og 10:07.

Plausibelt?

Jeg tror rett og slett vi må vite mer om disse anropene, både tekniske detaljer og spesifikt hvordan TH har forklart seg om de i avhør, før man kan si noe mer om de.

Men slik de fremstår nå så er det helt klart noe som ikke stemmer med dem.
Citera
2020-08-04, 16:06
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Plausibelt?
Regjeringen.no
"Søndag 28. oktober 2018 skal klokka stilles én time tilbake"

Klokka ble stilt tre dager før hendelsen.

I 2018 skal det en del til å glemme å stille klokka. De fleste smarttelefoner gjør dette automatisk. Selv om f.eks.VE benyttet analog klokke vil jeg tro dette er lite trolig. Det er min oppfatning
Citera
2020-08-04, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Min teori er at det kom som en strek i regningen for TH at mor og datter gjorde en avtale på morgenen. Ettersom det gjorde at også datteren begynte å etterlyse moren ila formiddagen. TH var kanskje ikke klar over avtalen de to hadde inngått og ringte til AEH 10.06 og 10.07, som de første planlagte ubesvarte oppringningene denne dagen. Men så ringer datteren han like etterpå og forteller om avtalen og at hun ikke får tak i moren. Kanskje han blir stresset og ikke vil si at han heller ikke får tak i henne, da det ville vekke uro hos datteren mye tidligere enn planlagt. Så han velger å ikke si noe om at han har ringt henne, men beroliger med at alt sikkert er bra og at han skal forsøke å få tak i henne. Da blir han nødt til å slette anropene, for å ikke bli tatt i løgn senere. Bedre det og heller stille seg uforstående til at disse oppringningene skal ha skjedd. Det er i hvert fall én mulig forklaring på hvorfor han skulle slette akkurat disse anropene.

Av alt som har kommet frem hittil, må jeg si at disse slettede anropene uten tvil vekker størst mistanke til TH hos meg. Alt annet som foreløpig har lekket ut kan liksom ha en naturlig forklaring enten den ene eller andre veien. Men å slette anrop du har gjort til din forsvunnede kone samme morgen som hun forsvinner... vel, det ER jo bare mistenkelig. Det som er interessant med dette, er jo også at det må ha blitt oppdaget svært tidlig i etterforskningen, antakeligvis en av de første dagene. Politiet må jo dermed ha hatt sterke mistanker hele veien?

Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Mulig. Den beste teorien imo. om disse samtalene var det en bruker som het Poitre (?) som hadde. Skal finne den ila kvelden, hvis ingen slår meg til det.
Denne? Se sitat over.
Citera
2020-08-04, 16:18
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Denne? Se sitat over.

Se der ja, poitre sin teori er en som høres sannsynlig ut for meg.

Man kan jo også legge til at dette var samme datter som ringte på hustelefonen og snakket med TH like etter at han hadde kommet hjem ca 1340, og at han da heller ikke nevnte noe som helst om spor i hjemmet ennå, selv om både AEH's personlige eiendeler, trusselbrevet og slepesporene (som andre familiemedlemmer har forklart at var ganske synlige) befant seg i yttergangen.

Edit: Men, som vi vet fra dagen han først ble pågrepet så bruker de tydeligvis flere utganger fra huset (politiet måtte utføre pågripelse på veien, visstnok fordi han brukte en annen utgang enn de forventet og hadde planlagt for), så for alt vi vet så kan han jo ha brukt den samme inngangen når han kom hjem forsvinningsdagen.

Uten at han avsatte skospor der heller, vel å merke....
Senast redigerad av Niffy 2020-08-04 kl. 16:24.
Citera
2020-08-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy

Man kan jo også legge til at dette var samme datter som ringte på hustelefonen og snakket med TH like etter at han hadde kommet hjem ca 1340, og at han da heller ikke nevnte noe som helst om spor i hjemmet ennå, selv om både AEH's personlige eiendeler, trusselbrevet og slepesporene (som andre familiemedlemmer har forklart at var ganske synlige) befant seg i yttergangen.
Ok. Takk! :-) Så det var altså flere familiemedlemmer inne i huset etter at TH kom hjem og før TH dro for å møte politiet?
Citera
2020-08-04, 16:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ok. Takk! :-) Så det var altså flere familiemedlemmer inne i huset etter at TH kom hjem og før TH dro for å møte politiet?

Flere enn sønnen, mener du?
Citera
2020-08-04, 16:25
Medlem
Citat:
Flere enn sønnen, mener du?
Jeg spurte ettersom du skrev dette om andre familiemedlemmer som betyr flere enn 1 familiemedlem:
AEH's personlige eiendeler, trusselbrevet og slepesporene (som andre familiemedlemmer har forklart at var ganske synlige) befant seg i yttergangen.
Citera
2020-08-04, 16:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg spurte ettersom du skrev dette om andre familiemedlemmer som betyr flere enn 1 familiemedlem:
AEH's personlige eiendeler, trusselbrevet og slepesporene (som andre familiemedlemmer har forklart at var ganske synlige) befant seg i yttergangen.

Da mente jeg andre familiemedlemmer enn TH, og pr. nå er det eneste familiemedlemmet vi vet var i huset før TH møtte politiet, sønnen.

Derfor så antar jeg at det familiemedlemmet som har uttalt seg om at slepesporene var ganske synlige, er sønnen.
Citera
2020-08-04, 16:32
Medlem
Citat:

Edit: Men, som vi vet fra dagen han først ble pågrepet så bruker de tydeligvis flere utganger fra huset (politiet måtte utføre pågripelse på veien, visstnok fordi han brukte en annen utgang enn de forventet og hadde planlagt for), så for alt vi vet så kan han jo ha brukt den samme inngangen når han kom hjem forsvinningsdagen.

Uten at han avsatte skospor der heller, vel å merke....
Fetad: Det kan jo forklare hvorfor han ikke oppdaget trusselbrevet m.m på den stolen innenfor hovedinngangen da han kom hjem.

Men hvis han kom inn gjennom hovedinngangen, kan årsaken til at han ikke oppdaget trusselbrevet m.m. ha vært at noen plasserte trusselbrev m.m. der etter at TH kom hjem?
Citera
2020-08-04, 16:35
Medlem
Citat:
Denne? Se sitat over.
Yes!
Citera
2020-08-04, 16:36
Medlem
Citat:
Da mente jeg andre familiemedlemmer enn TH, og pr. nå er det eneste familiemedlemmet vi vet var i huset før TH møtte politiet, sønnen.

Derfor så antar jeg at det familiemedlemmet som har uttalt seg om at slepesporene var ganske synlige, er sønnen.
Hvis det var kun 1 familiemedlem, ville ikke dette blitt skrevet som andre familiemedlemmer tror jeg.
Leste du i en artikkel at ordene andre familiemedlemmer ble skrevet i forbindelse med den forklaringen som du nevnte?:
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-04 kl. 16:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in