2020-08-04, 15:39
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Pandemin är över enligt förnekarkollektivet på Flashback.

“At the beginning of this outbreak we were saying this is a marathon, not a sprint,” says Alexandra Phelan, an associate professor at the Center for Global Health Science and Security in Georgetown University, Washington DC. “Now it’s becoming evident this is more of an ultramarathon. This is going to be an incredibly long slog.”
Citera
2020-08-04, 15:41
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det där är trams som för länge sedan är motbevisat.
Även yngre drabbas, ofta med bestående men.

Läs det här och öppna ögonen.

https://www.friatider.se/karolinska-munskydd-hindrar-coronasmitta

Mycket intressant artikel. Läs gärna hela.

Behöver alltså inte vara några särskilt avancerade munskydd. Som i många andra länder kan man använda sig av hemmagjorda munskydd. Det minskar smittspridningen och skyddar även bäraren då man drabbas mindre ju färre små virus man får i sig.

https://nyheter.ki.se/munskydd-av-tyg-kan-minska-smittspridningen-av-sars-cov-2

Jag hoppas på en höst med krav på munskydd i offentliga miljöer.

Vi får hoppas på att riskgrupperna smittas och dör av lite snabbt och lätt då så det kan slutas gnällas om en massa jävla munskydd. De som sitter på hem ansvarar hemmet och anhöriga för. Resterande ansvarar endast för sig själva och de de själva väljer att ta ansvar för. Det är riskgruppernas ansvar att isolera sig själva. Du är fri att spöka ut dig i vilka skydd du vill.

För resten av oss, som värderar vår frihet men samtidigt inte vill tvinga den på andra, fortsätter livet som vanligt. Är man sjuk stannar man hemma annars gör man som man vill.
Citera
2020-08-04, 15:42
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad är det för positiv utveckling med att dödstalen ökar menar du? Jag tycker det är ett konstigt ordval.

Du verkar vara efterbliven. Såklart så kollar man en under en längre tidsperiod när man drar slutsatser och inte mellan två dagar!

Jag tror ju dock inte du är efterbliven - utan du vill bara trolla. För ingen kan vara så dum som du utmålar dig som nu.
Citera
2020-08-04, 15:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Om du inte begripit det så är vi (ja, inte du, det är uppenbart) inne på en hypotetisk diskussion gällande det juridiska ansvaret i händelse av att den pågående undersökningen visar att man avsiktligt administrerat morfin i direkt avsikt att avsluta liv där patienter ådragit sig en SARS-CoV-2 infektion.

När jag ställer frågor till dig om det så viker du undan och hänvisar antingen till juridikforumet eller skriver ingen aning. Om du inte har någon aning bör du inte använda dessa argument. De är då tomma.

Nu när du lagt upp bollen så svara då på det fetmarkerade i din egen text:

1. Vem/vilka är man?
2. Vad skulle skälet vara till att man i direkt avsikt ordinerat morfin för att döda?

En förutsättning för mord är avsikt. Om du inte kan peka ut man och/eller ange orsaken till avsikten så finns inget domskäl att navigera vidare till mord.
Citera
2020-08-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale

“At the beginning of this outbreak we were saying this is a marathon, not a sprint,” says Alexandra Phelan, an associate professor at the Center for Global Health Science and Security in Georgetown University, Washington DC. “Now it’s becoming evident this is more of an ultramarathon. This is going to be an incredibly long slog.”

Citatet du postar sades av Tegnell för flera månader sedan. Hela alarmistklubben på Flashback skrattade och hånade Tegnell och pekade på att alla andra länder minsann skulle utrota smittan med lockdowns.

Självklart fick vi "förnekare" också skit när vi trodde att smittan inte skulle upphöra. Och nu är det tvärtom. Herregud.
Citera
2020-08-04, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale

Nej, den är bara över i länder som haft lockdown.
Citera
2020-08-04, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad är det för positiv utveckling med att dödstalen ökar menar du? Jag tycker det är ett konstigt ordval.

Därför att den slumpvisa variationen i kombination med att regioner tenderar att rapportera mer vissa veckodagar och mindre på andra gör att man inte kan jämföra siffror dag till dag. Man måste istället kolla på rullande medelvärden, tex ett 7-dagars dito.
Citera
2020-08-04, 15:56
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jo, det förstod jag att du menade.

Faktum kvarstår dock, inga patienter fick vård i något av våra fältsjukhus.

Fast fältsjukhuset IVA Kronan utanför Östra Sjukhuset i Göteborg användes väl under en period 🤔?

https://sverigesradio.se/artikel/7450954

Citat:
Menar du att i Sommarprat får man bara prata om saker som inte redan är kända?
Nej, det menar jag inte.
Jag känner inte till vad professorn hade velat säga men inte fick.
Senast redigerad av DoraF 2020-08-04 kl. 15:59.
Citera
2020-08-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du har alltså inget att komma med mer än de vanliga svamlet med invektiv och annat trams som bara utmärker dig. Det enda du har rätt i är att mord är en avsiktlig handling.

Däremot kan du inte svara på dessa nu anpassade frågor (eftersom du tycks behöva hjälp att svara):

1. Vad är det som ligger »farligt nära mord«?
2. Vilka har utfört den handling som du påstår ligger »farligt nära mord«?
3. Vad skulle vara vinsten/syftet med handlingen som ligger »farligt nära mord«?

Om du inte vill svara så beror det på att du inte kan och det i sin tur beror på att du nog, sakta men säkert, börjar förstå att du är fel ute.

Kom inte med en massa tramsiga invektiv som bara berättar om vilken låg nivå du själv befinner dig på. Svara rakt, klart och ärligt.

Kände mig kallad.
1. Vad är det som ligger »farligt nära mord«?
Det har funnits många rapporter om underlåtenhet med vården och även aktiva handlingar att ge spruta till gamlingar. Aktiv dödshjälp är inte tillåtet och att inte förse patienterna den hjälp de behöver, exvis syre, tycker jag kvalar in för granskning för mord eller i alla fall underlåtenhetsbrott. Konstigt att berörda myndigheter och poliser och åklagare inte startat undersökningar. Uppenbarligen är inte alla liv lika värda och vi lever inte i en rättsstat längre. Så enligt min mening ser det ut som att en del mord har begåtts under pandemin.

2. Vilka utfört handlingen?

De som medverkat aktivt och den som beordrat och de som medverkat genom underlåtenhet. Det går inte att köra det gamla försvaret från nazityskland, jag gjorde bara vad jag bads om att göra.

3. Vad skulle vara vinsten/syftet med handlingen som ligger »farligt nära mord«?
Spelar ingen roll i en mordutredning, men jag misstänker att äldrevården vill ha rulle på "kunderna". Misstänker att äldrevården får in startpengar för varje ny rekryt och då är det bra att ha omsättning på "kunderna" så de inte blir långliggare.
Citera
2020-08-04, 16:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Citatet du postar sades av Tegnell för flera månader sedan. Hela alarmistklubben på Flashback skrattade och hånade Tegnell och pekade på att alla andra länder minsann skulle utrota smittan med lockdowns.

Självklart fick vi "förnekare" också skit när vi trodde att smittan inte skulle upphöra. Och nu är det tvärtom. Herregud.

Långdistansloppet går ut på att få så få dödsfall/capita som möjligt i väntan på vaccin. Troligen har vi nått halvtid. Sverige har inte haft någon bra start med 10-20 gånger så många dödsfall jämfört med länder i vår närhet. Ingen har trott att smittan kommer upphöra. Däremot går det att minska smittspridningen genom att sätta in åtgärder.
Citera
2020-08-04, 16:09
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
De flesta av oss alarmister tror det är efter semestrarna man får se vad som händer, när skolorna börjar om och alla träffas inomhus igen. Så vi kommer vara kvar ett bra tag till, kommer du?
Ja

Redan idag tisdag har antalet av Tegnell folkmördade stigit med 200 procent jfrt med måndagens siffra. Fortsätter det så här är hela befolkningen inklusive Tegnell helt utrotad utan tillstymmelse till Nürnbergrättegång inom 30 år.

Hade jag varit alarmist hade jag gjort gemensam sak med jehovas vittnen och hållit barnen hemma vid skolstarten. Gärna i en antiseptisk Fritzellkällare för säkerhets skull.

Men det kan också bli så att flockimmuniteten fungerar som den alltid gör förr eller senare och att allt blir frid och fröjd som vid tidigare jämförbara säsongsinfluensor.
Citera
2020-08-04, 16:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ja, att de medelst telefonkontakt med en läkare beslutat om pallativ vård är groteskt. Jag finner inte ord för dårskapen.
Jag är helt enig med dig.
Tyvärr är den usla tillgången till läkare inte något nytt fenomen på landets boenden.
Citat:
De har ju inte ens fått veta vilka av deras vänner som dött? Jo, de lär ju upptäcka det så småningom när de inte finns kvar på boendet längre men ändå. De har väl i många fall inte fått besked om smittan heller.
I mina ögon behandlas de sköraste av oss ovärdigt sedan många år.
Men vi ska inte glömma att det finns hjältar under pandemin också:
På ett boende i Gnosjö flyttade delar av personalen in på boendet när läget var som värst för att stoppa smittspridningen och skydda de boende.
https://www.svd.se/smittan-lamslog-boende-i-gnosjo--da-flyttade-de-in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in