2020-08-04, 12:29
Medlem
KingBowsers avatar
Om man har en gammaldags telefon kopplad till telefonjacket i väggen och har ett telefonnummer med riktnummer, exempelvis 0340 (Varberg) eller 0151 (Vingåker), vad händer om man skickar SMS till ett sånt nummer? Kan mottagaren se det på nåt sätt eller få information om att man skickat SMS dit? Kan ett företag ta emot SMS via fast telefon? Nu syftar jag inte på myndigheter utan exempelvis butiker, restauranger och sånt.
Citera
2020-08-04, 12:35
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
En telefonist ringer då upp smset och läser upp det till den fasta telefonen.
Citera
2020-08-04, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingBowser
Om man har en gammaldags telefon kopplad till telefonjacket i väggen och har ett telefonnummer med riktnummer, exempelvis 0340 (Varberg) eller 0151 (Vingåker), vad händer om man skickar SMS till ett sånt nummer? Kan mottagaren se det på nåt sätt eller få information om att man skickat SMS dit? Kan ett företag ta emot SMS via fast telefon? Nu syftar jag inte på myndigheter utan exempelvis butiker, restauranger och sånt.

Om jag inte minns fel så läses väl sms'et upp i luren av en automatiserad röst av Fröken Ur-modell.
Citera
2020-08-04, 12:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Googla "sms till fast telefon" så får du svar.
Citera
2020-08-04, 13:21
Medlem
Citat:

Telefonen kommer ringa tills någon avlyssnat meddelandet som läses upp i en robot röst.

Vet detta då jag som tonåring roade mig med att sända sms till polarens hem när denne va sjuk. Han vart alltid lika irriterad

Mvh
Citera
2020-08-04, 15:41
Medlem
KingBowsers avatar
Okej, tack för svaren. Det var till hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in