Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Du har alltså inget att komma med mer än de vanliga svamlet med invektiv och annat trams som bara utmärker dig. Det enda du har rätt i är att mord är en avsiktlig handling.
Däremot kan du inte svara på dessa nu anpassade frågor (eftersom du tycks behöva hjälp att svara):
1. Vad är det som ligger »farligt nära mord«?
2. Vilka har utfört den handling som du påstår ligger »farligt nära mord«?
3. Vad skulle vara vinsten/syftet med handlingen som ligger »farligt nära mord«?
Om du inte vill svara så beror det på att du inte kan och det i sin tur beror på att du nog, sakta men säkert, börjar förstå att du är fel ute.
Kom inte med en massa tramsiga invektiv som bara berättar om vilken låg nivå du själv befinner dig på. Svara rakt, klart och ärligt.
Kände mig kallad.
1. Vad är det som ligger »farligt nära mord«?
Det har funnits många rapporter om underlåtenhet med vården och även aktiva handlingar att ge spruta till gamlingar. Aktiv dödshjälp är inte tillåtet och att inte förse patienterna den hjälp de behöver, exvis syre, tycker jag kvalar in för granskning för mord eller i alla fall underlåtenhetsbrott. Konstigt att berörda myndigheter och poliser och åklagare inte startat undersökningar. Uppenbarligen är inte alla liv lika värda och vi lever inte i en rättsstat längre. Så enligt min mening ser det ut som att en del mord har begåtts under pandemin.
2. Vilka utfört handlingen?
De som medverkat aktivt och den som beordrat och de som medverkat genom underlåtenhet. Det går inte att köra det gamla försvaret från nazityskland, jag gjorde bara vad jag bads om att göra.
3. Vad skulle vara vinsten/syftet med handlingen som ligger »farligt nära mord«?
Spelar ingen roll i en mordutredning, men jag misstänker att äldrevården vill ha rulle på "kunderna". Misstänker att äldrevården får in startpengar för varje ny rekryt och då är det bra att ha omsättning på "kunderna" så de inte blir långliggare.