2020-08-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Ngnstans mitt i förhöret med åklagaren,säger tischo rakt ut ur luften.:.-polisen har inte lagt en spänn på mitt spår ,Göteborg! Det är löjligt!! så säger han på ett ungefär.och fnyser!!..Vad menar tokstollen? Han vet ju att huvudet återfunnits...skulle kroppen finnas i Göteborg?...varför antar han det?? Jag fattar inte???
Han hoppade av tåget i Ljungskile och hittades lerig på motorvägen. Området och Arödsån borde finkammas.
Citera
2020-08-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag utgår från att han köpte det för lön, även hennes föräldrar skicka pengar då o då. Allt tyder på att han hade dålig ekonomi, och dem bråka ofta om pengar! Det är bara han som påstått att han hade krypto, eftersom han blev utskämd när åklagaren undra varför han inte hade ngr pengar med! Heder före allt! Vf be om lån, eller hamna hos krfgd om han nu hade resurser i krypto? Tänk igenom allt en gång till

Hur mycket hade han hos fogden?
Citera
2020-08-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordsunderlagg
Han hoppade av tåget i Ljungskile och hittades lerig på motorvägen. Området och Arödsån borde finkammas.

Det utgår vi från att dom redan gjort, allt annat vore väldigt fel.
Citera
2020-08-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Halsduken som T hade på övervakningskamera innan han gick hem den 14:e hittades i resväskan.
Alltså är den nedpackad efter mordet på W.
Det fanns bl.a pass, kalsonger, byxor, tröjor, telefon med tillbehör och en nordeadosa.
Han har antagligen rivit runt med kläderna som ligger på sängen EFTER mordet, eftersom W legat avliden i sängen.

Är det någon som funderat på om han tänkte resa någonstans efter mordet?
Han packade huvudet i aluminiumfolie, anledningen KAN vara att man inte skulle se ett huvud på säkerhetskontroll/röntgen.
Det va ju en kabinväska..

T säger att han använde aluminiumfolie för att dölja lukten på cannabisen, ganska ologiskt, som åklagaren sa "men du kunde röka inomhus?" (Det luktar ju om något)

Har detta redan diskuterats ber jag om ursäkt, lite över 4000 sidor är lite mycket att plöja igenom.

Tror nästan han skulle ut å resa med huvudet i väskan, varför annars lägga ner bankdosan i väskan?

Jo bättre röka på balkongen. Inne lukta de ju hur som.
Citera
2020-08-04, 15:39
Medlem
Finns det någon kvar i tråden som tidigare var så övertygad om Ts oskuld? Det vore intressant att höra ifrån några av de som var så upprörda över hur hemskt T behandlades i detta.
Citera
2020-08-04, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Avslut vid 6354 kr, troligen tar han ut pengarna kontant efter avslut. Kontona är rensade båda två. Swedbank 30/10 och Nordea efter 7/11 finns inga transaktioner bara 5 kr kvar på kontot.
Han har rensat både kontona av nån anledning. Det är inte normalt !
Kanske för kronofogden. Hur mycket krypto han har vet ingen. Men han påstår att han hade besparingar i form av krypto pengar.

Han påstår mycket som inte är sant denne thisko.
Borde inte fup ta upp om han har pengar.

Kanske han vart så pank så när han köpte tågbiljetten torsdagen 14 nov var han därför tvungen att ta wilmas kort.
Citera
2020-08-04, 15:49
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Finns det någon kvar i tråden som tidigare var så övertygad om Ts oskuld? Det vore intressant att höra ifrån några av de som var så upprörda över hur hemskt T behandlades i detta.
Inga aktiva iaf 🙈 men ja, det vore lite kul att se hur de tänker nu.
Citera
2020-08-04, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8

Dom är borta sen lång tid tillbaka.

Det som är lite märkligt är att hans pappa och styvmor fortfarande hävdar hans oskuld.

Dom måste veta nåt som vi andra inte vet.
Citera
2020-08-04, 16:02
Medlem
Vet inte om jag läst här eller hört någonstans om ryktet att pappan våldtagit Wilma när hans fru var bortrest. Wilma hotade att polisanmäla och pappan mördade henne och tvingade T att göra resten.
Citera
2020-08-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordsunderlagg
Vet inte om jag läst här eller hört någonstans om ryktet att pappan våldtagit Wilma när hans fru var bortrest. Wilma hotade att polisanmäla och pappan mördade henne och tvingade T att göra resten.

Lägg ner.
Citera
2020-08-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom är borta sen lång tid tillbaka.

Det som är lite märkligt är att hans pappa och styvmor fortfarande hävdar hans oskuld.

Dom måste veta nåt som vi andra inte vet.

Bara att T:s telefon (Google platstjänster) åker till Torp och sen hem till hans pappa och finns hemma hos pappan samma tid som T är på McDonalds på torp med sina kusiner är märkligt.

Enda förklaringen jag kan hitta är att dom ljugit hur dom kommit till Torp. Blivit skjutsad av T:s pappa, T glömmer (ev medvetet) sin telefon i pappans bil som åker hem.
Det betyder en tid på ca 35 min som T och kusinerna haft utan att berättat det, innan dom registreras på donkens kameror.
OBS bara min egen spekulation.

Förhören med kusinerna och T:s mamma och pappa skiljer sig åt i vissa delar denna dag.
Citera
2020-08-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Bara att T:s telefon (Google platstjänster) åker till Torp och sen hem till hans pappa och finns hemma hos pappan samma tid som T är på McDonalds på torp med sina kusiner är märkligt.

Enda förklaringen jag kan hitta är att dom ljugit hur dom kommit till Torp. Blivit skjutsad av T:s pappa, T glömmer (ev medvetet) sin telefon i pappans bil som åker hem.
Det betyder en tid på ca 35 min som T och kusinerna haft utan att berättat det, innan dom registreras på donkens kameror.
OBS bara min egen spekulation.

Förhören med kusinerna och T:s mamma och pappa skiljer sig åt i vissa delar denna dag.

Ja det verkar ju lite konstigt.

Hade inte någon av kusinerna egen bil förresten.
Dom kom till föräldrarnas lägenhet och pappan kom in och undra vad som hänt med Wilma.
Som baban berätta i förhör.
Jag tror dom åkte själva till donken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in