2020-08-04, 14:59
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Skulle säga att du har rätt och Tegnell fel. Säger sig självt att det sociala utbytet är större i skolan. Jag skulle uppriktigt sagt bli förvånad om inte smittspridningen tar fart igen efter sommaren och att motorn faktiskt är öppna skolor. Något som går tvärtemot det Tegnell hävdat

Franska experter varnar för att smittspridningen tar fart i Frankrike.

French scientists warn of second wave in the fall as cases rise
Citat:
France’s top scientists have advised the country to be ready for another wave of Covid-19 as they predict “a resumption of the circulation of virus at a high level in the fall of 2020.”
The French scientific council said in its latest advice at the end of July that it believes the situation is “fragile” and that it could “change course at any time to a less controlled scenario like in Spain, for example." It warns citizens to follow government guidelines such as wearing masks.
“The future of the epidemic in the short term is largely in the hands of citizens, notably through their ability to respect all social distancing measures,” the scientists warned.
To prepare for a new epidemic wave in the fall, the council highlights the importance of several protocols: social distancing measures, tests, the isolation of people at risk of severe disease, and the protection of nursing homes and fragile populations.
The council also pointed out the importance of contact tracing and recommended that the government actively promote the StopCovid tracing app, which has so far only been downloaded by a “small number” of people.
“Given the limits of traditional tracing, the scientific council considers that the StopCovid application can play an important role in the control of the epidemic in the event of the resumption of the epidemic and be a tool for controlling it if ... many French people use it,” they said.
Citera
2020-08-04, 15:00
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Han sa både och...

När han presenterade statistiken så visade han grafen som tyder på viss ökning och sa att ökningen är liten och syns i gruppen 20-29 år.

När han sen fick en fråga på ämnet sa han det du skrev. Lite emotsägelsefullt alltså.
Jag håller med och detta är något som ökar otydligheten i det han säger. Jag tycker inte att det är bra och det medverkar ju till att förminska ”faran”.
Citera
2020-08-04, 15:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Du missade som vanligt att läsa svaren på de dumma frågor som du kräver att folk skall svara på?

Nej jag såg att du inte hade någon aning och ville därför hjälpa dig att tänka utifrån det svar du mäktade med.

Jag kräver inte att folk ska svara. Jag ger dig chansen att komma till rätta med dina snurriga tankar och få lite fason på dina ansatser.

Citat:
#idiotblock #dumblock #lågintelligens #psykfall #haschpsykos #troll

Det finns byggklossar i både trä och plast till salu som är mer konstruktivt att leka med än att stapla pubertala påhitt.

Så på frågorna igen (speciellt fråga 3.):

1. Vad är det som ligger »farligt nära mord«?
2. Vilka har utfört den handling som du påstår ligger »farligt nära mord«?
3. Vad skulle vara vinsten/syftet med handlingen som ligger »farligt nära mord«?
Citera
2020-08-04, 15:03
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det dessutom.

Men har man det så har man exponerats.
Agreed.

Men inte alla som exponeras (eller insjuknar) har antikroppar.
Citera
2020-08-04, 15:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Agreed.

Men inte alla som exponeras (eller insjuknar) har antikroppar.
Och mycket tyder på att de inte är långlivade.
Citera
2020-08-04, 15:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Vad har ökat 200%?

Dödstalen.
Citera
2020-08-04, 15:06
Medlem
Citat:
Dödstalen.

Ursäkta?
Citera
2020-08-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Franska experter varnar för att smittspridningen tar fart i Frankrike.

French scientists warn of second wave in the fall as cases rise
Ja det finns många studier att barn smittar varför skulle svenska barn inte smitta menar Tegnell? Klart dom gör!

Citat:
School-aged kids may spread the coronavirus in homes more often than adults, a new study found
https://www.businessinsider.com/children-coronavirus-transmission-in-school-reopening-2020-7?r=US&IR=T
Citat:
Young kids can carry 100 times more coronavirus in their noses than adults, study finds
https://www.miamiherald.com/news/coronavirus/article244628447.html#storylink=cpy
Citat:
Children May Carry Coronavirus at High Levels, Study Finds
https://www.nytimes.com/2020/07/30/health/coronavirus-children.html?referringSource=articleShare&fbclid= IwAR3CslPTyANcsRPDZRRgD0hGwbnbhVqXxc2y3OpRwu34fY4t DOAZC1QShh4#click=https://t.co/XDn05t3wGa
Citat:
Barn över tio år lika stora smittspridare som vuxna
https://omni.se/barn-over-tio-ar-lika-stora-smittspridare-som-vuxna/a/e8bMMg
Citera
2020-08-04, 15:09
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror faktiskt att det hänt i Skåne tidigare för inte så läng tid sedan.

Precis - för drygt 60 år sedan va? Jag har alltid tyckt att det låter lite som att Anders Tegnell kommer från Skåne. Om Jesus kommer från Sverige så skulle han ju naturligtvis komma från Skåne. FHM-Messias!
Citera
2020-08-04, 15:11
Medlem
Citat:
Dödstalen.

Haha, är du ironisk eller är du ovan att tolka data? Att det rapporteras in ett fall igår och tre idag kan ju inte tolkas på annat sätt än en fantastisk utveckling. Rapporteras det dessutom färre än 10-15 dödsfall imorgon är ju riktigt bra!
Citera
2020-08-04, 15:12
Avslutad
Citat:
1. att med vilje ha ihjäl någon genom att administrera morfin i syfte att avsluta liv
2. Ingen aning, och det har jag dessutom aldrig påstått att jag vet (trots att du med din begränsade hjärnkapacitet och bristande läsförståelse fått för dig det.
3. Ingen aning, och det har jag dessutom aldrig påstått att jag vet (trots att du med din begränsade hjärnkapacitet och bristande läsförståelse fått för dig det.

#idiotblock #dumblock #lågintelligens #psykfall #haschpsykos
Vem har administrerat morfin i syfte att avsluta liv?
Citera
2020-08-04, 15:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ursäkta?

Jämför dödstalen som rapporterades igår med de som rapporterades idag. Upp 200%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in