2020-08-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi får nu hoppas att den går vidare och blir peer-reviewed och publicerad. Är det någon som vågar sig på att förklara att situationen skulle vara så mycket annorlunda i Sverige? Jag tror att det ser mer ut som i Sicilien i stora delar av Sverige faktiskt.

Och så här går det med provtagningen i Sverige:

https://ourworldindata.org/grapher/daily-covid-19-tests-smoothed-7-day?country=~SWE
Hur tänker du nu, Italien hade massiva restriktioner och lockdowns, menar du att Sverige som inte hade haft det skulle fått samma resultat som Italien utan dessa åtgärderna?
Citera
2020-08-04, 12:14
Medlem
Blir allt mer häpen över utvecklingen i Europa och underhåller mig själv med hur Norge agerar med deras extremt röriga "röd och grön"-system.
Stora delar av Sverige förväntas öppna upp mot Norge på fredag medans Tjeckien,Schweiz,Holland,Malta,Frankrike och Island (!) förväntas bli "röd-listade". Även Belgien,Spanien,Portugal och Kroatien kommer bli "rödlistade".
Citera
2020-08-04, 12:15
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Du har uppenbarliga problem med läsförståelsen. Läs igen.

Att den skandalen inte fått större proportioner i Sverige är helt obegripligt. Jag skulle säga att det vi pratar om ligger farligt nära gränsen för mord.
Och jag säger att du inte vet vad du snackar om. Nej, det är inte nära mord. Du snackar trams och goja. Så fjantigt när folk ska förstöra tråden med enorma överdrifter.
Citera
2020-08-04, 12:16
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Alltså menar du att det handlar om personer som medvetet och med uppsåt dödat en annan person?

Knappast.

Så löjligt att ens påstå. Det visar möjligen På din bristande juridiska kunskap.

Finns bra många fler med tyngre kunskaper än dig och mig som påstår samma sak. Men sitt på fb och lek boss.
Citera
2020-08-04, 12:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Hur tänker du nu, Italien hade massiva restriktioner och lockdowns, menar du att Sverige som inte hade haft det skulle fått samma resultat som Italien utan dessa åtgärderna?
De har haft större smittspridning, allvarligare och större utbrott, fler döda och sjuka än Sverige. De uppvisar inte ens några större andelar antikroppar i händelsernas centrum i Lombardiet.

Så ja, undersökningen är i allra högsta grad relevant för oss. Och det bekräftas ganska så bra även i undersökningar utförda här:

Låg nivå av antikroppar i Norrbotten förvånar smittskyddsläkare
Endast 1,9 procent av norrbottningarna hade antikroppar i slutet av maj, enligt en undersökning i befolkningen. Flockimmunitet kanske aldrig blir aktuellt, enligt slutsatser i rapporten.

/.../Att andelen var så låg gör att författarna tror att flockimmunitet kan dröja länge och att det även kan gälla i andra delar av landet. De skriver: »Resultaten från Norrbotten torde vara representativa för de regioner som haft liknande incidens såsom Västerbotten, Värmland och Kalmar, och visar att någon flockimmunitet inte kan bli aktuell under lång tid, om någonsin.«
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/06/lag-niva-av-antikroppar-i-norrbotten-forvanar-smittskyddslakare/
Citera
2020-08-04, 12:28
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Och jag säger att du inte vet vad du snackar om. Nej, det är inte nära mord. Du snackar trams och goja. Så fjantigt när folk ska förstöra tråden med enorma överdrifter.
Jag vet väldigt bra vad jag pratar om. Du verkar dock inte veta vad DU pratar om. Som socker på ditt mos vill du dessutom försöka få det till att någon säger något de uttryckligen inte säger.

Debatt verkar inte vara din grej, kan man väl lugnt säga...

PS.
Jag tar det igen om du vill pröva att läsa en gång till.

Att den skandalen inte fått större proportioner i Sverige är helt obegripligt. Jag skulle säga att det vi pratar om ligger farligt nära gränsen för mord.
Citera
2020-08-04, 12:30
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Finns bra många fler med tyngre kunskaper än dig och mig som påstår samma sak. Men sitt på fb och lek boss.
Intressant. Har du några länkar kanske. Helst till folk som har den kunskap som krävs för att få tyngd bakom påståendet. Jag tar för givet att de kontaktat polisen om detta och att mordutredningen är i full gång...
Citera
2020-08-04, 12:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Du har verkligen ingen som helst insyn i hur "läkare, sjuksköterskor och annan vårdpersonal" haft det under denna pandemi och det vore passande om du höll käften om deras empati. Jag kan meddela att de gjort tusenfalt större insatser för att rädda gamlingar än att sätta på sig ett munskydd och hata på Flashback som du.

Dock är det personer från dom yrkeskategorierna, som har medverkat i "dödshjälpen" på äldreboendena. Det kan du inte förneka.
Citera
2020-08-04, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De har haft större smittspridning, allvarligare och större utbrott, fler döda och sjuka än Sverige. De uppvisar inte ens några större andelar antikroppar i händelsernas centrum i Lombardiet.

Så ja, undersökningen är i allra högsta grad relevant för oss. Och det bekräftas ganska så bra även i undersökningar utförda här:

[/url]
Återigen vårt immunsystem är så mycket mer än att testa antikroppar som försvinner efter ett tag. Det vet väl ändå både du och de som gör sådana här undersökningar?
Citera
2020-08-04, 12:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag vet väldigt bra vad jag pratar om. Du verkar dock inte veta vad DU pratar om. Som socker på ditt mos vill du dessutom försöka få det till att någon säger något de uttryckligen inte säger.

Debatt verkar inte vara din grej, kan man väl lugnt säga...

PS.
Jag tar det igen om du vill pröva att läsa en gång till.

Den som yttrar sig som du gör i sista meningen är farligt när gränsen till debil.

Det är så långt från mord att det överhuvudtaget inte finns med i resonemanget annat om man är helt okunnig om juridik.
Citera
2020-08-04, 12:33
Medlem
Sooks avatar
Om vi lägger detta mordtrams bakom oss så kan vi konstatera att smittan ökar i både Norge och Danmark. Nu vill jag givetvis inte att nån varken ska smittas eller dö men ändå är det lite skadeglädje när man läser om detta.
Citera
2020-08-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Dock är det personer från dom yrkeskategorierna, som har medverkat i "dödshjälpen" på äldreboendena. Det kan du inte förneka.

Du har inte en jävla susning om hur arbetsförhållanden är på äldreboenden, i synnerhet inte i dagsläget. Jag tycker du ska besöka ett när det är tillåtet igen och så kan du tala om för personalen hur de har brukat dödshjälp på sina brukare och hur du minsann skulle ha agerat i deras sits.

Du är en nolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in