2020-08-03, 09:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tromso
Om han visste at hun var død og det ikke "stemte med avtalen" hvorfor ringte han de 2 gangene?

Sliter også med å forstå hvorfor han slettet de. Kan ikke se for meg at andre skal ha gjort det, så må være ham selv som gjorde det.
Dette har jeg nevnt en del ganger her inne, og må sees i sammenheng med tidslinjen og de andre anropene. Det er ikke tvil om at det er et mønster i dette, som kan tyde på et slags kodespråk.
Citera
2020-08-03, 10:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Her er et sitat:

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er altfor systematisk til at det er tilfeldig. Jeg tror 0906 var et startskudd og planlagt anrop med avbrudd, og at «timer» var innstilt på 60 min etter dette. (1006 og 1007, 1113 og 1114(forsinket), 1306 og 1308).

1118 og 1318 var heller ikke tilfeldig, det samme gjelder 0910, 0950, 1340, 1400 og 1410.

For at et slikt komplott skal gjennomføres med presisjon og uten telefon fra åstedet, må tidspunkter være nøye innarbeidet på forhånd.

Derfor tror jeg nettopp klokkeslettene spiller en stor rolle i saken.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-08-03 kl. 10:09.
Citera
2020-08-03, 10:35
Medlem
Det har vært skrevet mye forskjellig om slepesporet. Fra, at det var det aller første TH så da han kom hjem, til, at han overhodet ikke la merke til det.

Nå lurer jeg på om dette slepesporet kan være merker etter slurvete vasking i all hast? At det var brukt en våt mopp forurenset av feks av urin? Bare en assosiasjon jeg fikk.
"I avhør har Hagen sagt at han skulle ringe kona etter et møte på jobben, men at han av ulike årsaker ikke fikk ringt henne før lunsj. Teleloggen viser imidlertid at han ringte både klokken 10.06 og 10.07.
Her er det nevnt et møte. Men ikke det som jeg husker å ha lest tidligere, at TH skulle delta på et frokostmøte i en lokal næringsforening. Og som jeg oppfattet skulle foregå annet sted enn i kontorlokalene hans på Futurum.

Hvorfor lyver TH om oppringinger? Har han ringt fra iPad'en sin, og det er derfor anropene ikke finnes på telefonloggen?

TV2 i dag, 3. august 2020
https://www.tv2.no/a/11535844/
Citera
2020-08-03, 10:40
Medlem
Slettsnokens avatar
Vet vi hvilken telefon TH ringte politiet med? Var det hustelefonen eller S’ telefon kanskje? Hans egen lå jo på Futurum.
Citera
2020-08-03, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det har vært skrevet mye forskjellig om slepesporet. Fra, at det var det aller første TH så da han kom hjem, til, at han overhodet ikke la merke til det.

Nå lurer jeg på om dette slepesporet kan være merker etter slurvete vasking i all hast? At det var brukt en våt mopp forurenset av feks av urin? Bare en assosiasjon jeg fikk.
"I avhør har Hagen sagt at han skulle ringe kona etter et møte på jobben, men at han av ulike årsaker ikke fikk ringt henne før lunsj. Teleloggen viser imidlertid at han ringte både klokken 10.06 og 10.07.
Her er det nevnt et møte. Men ikke det som jeg husker å ha lest tidligere, at TH skulle delta på et frokostmøte i en lokal næringsforening. Og som jeg oppfattet skulle foregå annet sted enn i kontorlokalene hans på Futurum.

Hvorfor lyver TH om oppringinger? Har han ringt fra iPad'en sin, og det er derfor anropene ikke finnes på telefonloggen?

TV2 i dag, 3. august 2020
https://www.tv2.no/a/11535844/

Et møte med VE kl. 10-11 kanske? Er det alibiet? Bilen ankom ca. 09.10, mobil og ipad ligger på jobb. Hvem satt i bilen? Kan han ha dratt hjem uten å bli sett? Kan det ha skjedd et bytte av bil ved fiskeplassen ca 09.05?
Citera
2020-08-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg har ikke påstått noe.
Ingen ting som bygger opp under, sier du, men i neste setning vedkjenner du at du ikke kan så mye om saken.
Sett deg inn i Orderud-saken, og hva Anne og Per Paust jobbet med. Dette blir det siste jeg skriver om Orderud-saken for denne gang, da det er OT.

Vedkjenner jeg at jeg ikke kjenner saken? Jeg fulgte saken fra første dag, og jeg husker faktisk da meldingen kom på radio.. Jeg fulgte rettsaken. Jeg har lest en bok om saken. Jeg har sett Tv-serien. Jeg har lyttet til podcaster som har omhandlet saken. Jeg kjenner selvfølgelig til attentatet mot Pausts leilighet, og også til gjenstanden som ble forsøkt plassert under Annes VW Golf. Ja, Per Paust fikk kreft, og det kan gå fort. Min svigerfar døde av bukspyttkjertelkreft, kun 3 uker at kreften ble påvist.
Paust fikk kreft - men du kan på ingen som helst måte bevise at dette var på grunn av en forgiftning. Dette er en konspirasjonsteori, på linje med at Jan Fredrik Wiborg ble drept.
Citera
2020-08-03, 11:12
Medlem
Citat:
Vet vi hvilken telefon TH ringte politiet med? Var det hustelefonen eller S’ telefon kanskje? Hans egen lå jo på Futurum.

Det har vært skrevet at AEHs mobil lå urørlig på bordet fra 10:07 og til politiets teknikere undersøkte telefonen. Og om hans egen mobil lå på jobb, kan han ha hatt nok en mobil, en "privat" og en på jobb.

Ellers må han ha ringt med fasttelefon, dersom opplysningene jeg har lest er korrekte. Men det vet vi strengt tatt ikke da.

Et annet spørsmål. TH ringte AEH åtte ganger i løpet av en kort arbeidsdag, vel fire timer. Ringte han kun mobilen hennes, eller ringte han fasttelefonen også?

Jeg har fått inntrykk av at TH kun ringe mobilen hennes. Hvis det stemmer, hvorfor forsøkte han ikke fasttelefonen også.

Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Et møte med VE kl. 10-11 kanske? Er det alibiet? Bilen ankom ca. 09.10, mobil og ipad ligger på jobb. Hvem satt i bilen? Kan han ha dratt hjem uten å bli sett? Kan det ha skjedd et bytte av bil ved fiskeplassen ca 09.05?

Det tror jeg kan ha skjedd. Da spørs det vel om aktivitetene ble oppfanget på overvåkningskameraene på andre siden av Langvannet.

Men én times møte med VE denne dagen. Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror møtet må ha foregått utenfor Futurum.

Men jeg tar ofte feil da.
Citera
2020-08-03, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Det er mulig du har rett i det. Var det ikke også en i POs familie (en fetter?) som kom med svært ufordelaktige og mistenkeliggjørende uttalelser om PO til politiet svært tidlig i saken?

Jo, det stemmer. En fetter, Har*ald Orde*rud, har vært mye mye i media.I likhet med lensmannen i Sørum, visste han etter veldig kort tid hva som var motivet, og hvem som var skyldig. Ville media skrive noe negativt om de mistenkte, så var det bare å ringe til Pers fetter.
Andre familiemedlemmer har støttet P*er og Ver*onica hele veien, og var med på å starte en støttegruppe.
Da, som nå, lakk politiet som en sil.
Da, som nå, lakk politiet kun for forhåndsprosedere/sverte. Kan ikke huske lekkasjer som var til fordel for de mistenkte/siktede.
Da, som nå, løp(er) media i flokk. Få, eller ingen kritiske spørsmål til politiet.
Akkurat som i Torgersen-saken
Akkurat som i Lilandsaken.
Akkurat som i Fritz Moen.
Akkurat som i Birgitte Tengs-saken
Akkurat som i Arnfinn Nesset-saken
Og akkurat nå skjer dette på nytt i denne Hagen-saken. Omtrent totalt fravær av kritiske spørsmål til politiet.
Man må være blind, hvis man ikke ser dette mønsteret.
Blind, eller lammet av en nesegrus beundring for autoriter, i dette tilfellet, politiet.
Jeg sier ingenting om skyldsmålet i Hagen-saken. TH kan være skyldig, men det VET vi faktisk ikke .
Citera
2020-08-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Og akkurat nå skjer dette på nytt i denne Hagen-saken. Omtrent totalt fravær av kritiske spørsmål til politiet.
Blind, eller lammet av en nesegrus beundring for autoriter, i dette tilfellet, politiet.
Jeg sier ingenting om skyldsmålet i Hagen-saken. TH kan være skyldig, men det VET vi faktisk ikke .

I dag har politiet mye bedre muligheter til å sikre spor og beviser. Det går ikke an å sammenligne de gamle sakene med drapet på AEH.

De aller fleste drap i Norge blir oppklarte nå for tiden. Fordi dagens teknologi med sikring av elektroniske spor og DNA gir politiet mye bedre muligheter for å oppklare all slags kriminalitet.

Det er meningsløst å kritisere dagens politi for tidligere tiders feil og mangler.
Citera
2020-08-03, 11:43
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det har vært skrevet at AEHs mobil lå urørlig på bordet fra 10:07 og til politiets teknikere undersøkte telefonen. Og om hans egen mobil lå på jobb, kan han ha hatt nok en mobil, en "privat" og en på jobb.

Ellers må han ha ringt med fasttelefon, dersom opplysningene jeg har lest er korrekte. Men det vet vi strengt tatt ikke da.
Jeg tror han ringte fra S sin telefon, og aldri var inne i huset etter at han dro fra jobben 1330.

Det var derav ikke han som svarte 1340 eller ringte 1346, 1400 eller 1401.

Både klokkeslett og innhold var nøye innøvd på forhånd, slik at det ikke skulle oppstå tvil under avhør.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-08-03 kl. 11:51.
Citera
2020-08-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jo, det stemmer. En fetter, Har*ald Orde*rud, har vært mye mye i media.I likhet med lensmannen i Sørum, visste han etter veldig kort tid hva som var motivet, og hvem som var skyldig. Ville media skrive noe negativt om de mistenkte, så var det bare å ringe til Pers fetter.
Andre familiemedlemmer har støttet P*er og Ver*onica hele veien, og var med på å starte en støttegruppe.
Da, som nå, lakk politiet som en sil.
Da, som nå, lakk politiet kun for forhåndsprosedere/sverte. Kan ikke huske lekkasjer som var til fordel for de mistenkte/siktede.
Da, som nå, løp(er) media i flokk. Få, eller ingen kritiske spørsmål til politiet.
Akkurat som i Torgersen-saken
Akkurat som i Lilandsaken.
Akkurat som i Fritz Moen.
Akkurat som i Birgitte Tengs-saken
Akkurat som i Arnfinn Nesset-saken
Takk for informasjon! Hvis jeg ikke husker feil, var det (etter Orderudsaken) en eller flere uttalelser i aviser der dette med avisenes bidrag til forhåndsdømming av Per og Veronica ble kraftig kritisert, og jeg trodde jo da at media ville lære av dette og at de ville skjerpe seg for fremtiden. Men det ser ikke ut til at avisene har lært. Jeg forstår ikke at avisene har lov til å opptre slik.
Og jeg forstår heller ikke at politiet har lov til å lekke slik som de gjør når deres lekkasjer fører til forhåndsdømming.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-03 kl. 12:03.
Citera
2020-08-03, 12:03
Medlem
Citat:
Jeg tror han ringte fra S sin telefon, og aldri var inne i huset etter at han dro fra jobben 1330.

Det var derav ikke han som svarte 1340 eller ringte 1346, 1400 eller 1401.

Både klokkeslett og innhold var nøye innøvd på forhånd, slik at det ikke skulle oppstå tvil under avhør.
Fetad: Men i avhør har TH ikke helt kunnet huske i hvilken rekkefølge han foretok de oppringningene?
Hvis dette skulle ha vært innøvd av TH (noe som jeg ikke tror), så ville han vel ha husket det?
Eller mente du at noen av mottakerne av samtalene hadde innøvd klokkeslettene?

Fra hjemmet sitt ringte Hagen også til to av sine voksne barn, men han har i avhør ikke helt kunnet huske i hvilken rekkefølge han ringte politiet, barna og kona.
https://www.tv2.no/nyheter/11535844/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in