2020-08-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det är de som är så jävla sjukt. Vad fan är oddset att en spelare ska snubbla i utsatt läge i 85 minuten och sedermera förlora efter förlängningen. You cant make this shit up.

Man hade även förlorat förra års cupfinal mot AFC om man varit i final. Som sagt tror inte jag någonsin får uppleva ett cupguld.

Mitt sällskap skrek i förtvivlan när han föll, exakt alla visste vad som skulle ske, dvs kvittering och sen förlust.

Nej det är udda händelse, men sådan är fotbollen, det räcker med en snedspark så är dagen förstörd, jag menar att det är en del av spelet, och inte konstigare än så, alltså en ganska så "normal" händelse.

Det finns såklart mentala aspekter i fotboll, det kan spridas en rädsla efter den där snedsparken, att man blir rädd för att förlora och att det då låser sig lite och/eller att man tappar momentum, samtidigt som det andra laget får energi och hopp om poäng/seger. Att ett jagande lag får energi av t ex ett reduceringsmål är ju ganska normalt samtidigt som det kan bli syrebrist och jobbigt att jaga vidare om en ledning utökas.

Om det är den rädslan som är förbannelsen så kan jag väl förstå vad MFF menar med förbannelse, men då är det ju en mental svaghet i ett cup-sammanhang, lite motsatsen till vad MFF visat upp i Europa, samtidigt är det ju konstigt att det skulle sitta så hårt i individerna för lagen förändras ju och saker som formtrender påverkar självförtroendet.
Citera
2020-08-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Inga av de matcherna visades ju som var schemalagda i vår. På rak arm minns jag senaste Allsvenska matcherna på 5an eller 9an som AIK-Varberg, AIK-HIF och nu idag AIK-Kalmar. Men kanske jag överdriver jag vet inte..

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Och på torsdag så är det AIK-Elfsborg på kanal 9. Börjar bli tröttsamt. Hoppas iallafall att Elfsborg kan bjuda på lite fint spel iallafall.

Glöm 5an/9an, Sirius har inte haft en studiomatch på Dplay sen premiären. Känns ju rätt anmärkningsvärt med tanke på att det är åtminstone två-tre studiomatcher varje omgång. Men kanske ser ut så för fler lag?
Citera
2020-08-02, 23:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Under Billborn spelade vi Allsvenskans bästa fotboll och slagit rekord i antal gjorda mål i Allsvenskan sen bildandet. För det kommer han alltid att vara en Bajenhjälte.

Samtidigt så är vi en expansiv förening som är ute att vinna fler titlar. Vi ska spela i Europa, det var det här året vi skulle plocka hem Guldet till Söder och Stockholm. Visst.. allt kan hända men vi har inte börjat bra. Något måste göras.

Jag ser gärna att vi plockar in Hareide i Bajen.

Citat:
1 IFK Göteborg 33 22 3 8 92 49 +43 47 (47/48) snitt 2.79 mål

1 Malmö FF 22 20 2 0 82 21 +61 42 (49/50) snitt 3.73

3 Hammarby 30 20 5 5 75 38 37 65 (2019) snitt 2.5

Det stämmer inte med ovanstående. När anser du att allsvenskan bildades?

Hareide tar inga jobb för hälsans skull, hade han gjort det så hade han varit i Skåne.
Citera
2020-08-02, 23:43
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Verkligen inte som säsongerna under Sören och Zoran. Möjligt att vi är ett medelmåttigt lag men tillräckligt bra för att ligga i toppen ändå även fast det blir svårt att slåss om guldet.

Om vi är medelmåttiga är ni dock ett fullständigt klappuselt fotbollslag.

Ja det håller jag med dig om. Just nu förtjänar vi en superettan plats. Tycker dock att du satt på dig en för stor kostym.
Citera
2020-08-02, 23:58
Medlem
Ovcharkas avatar
Topp fem är G. Topp 3 är VG, och etta är såklart MVG.

Ligger just nu på VG. Får se vad Elfsborg gör mot Sirius. Oavgjort där vore förstås välkommet.

Solna ligger elva. Passande. Saknar man offensiv så blir det lätt så.

Var det andra 08-laget håller hus vet jag inte, men vem bryr sig.

Malmö ska vinna guld i år - särskilt med tanke på att de inte vunnit nåt på flera år.

Norrköping tror jag kollapsar, och satan i gatan om även Haksabanovic kollapsar. Då kollapsar föreningen till konkurs.

Djurgården ligger stadigt i topp. Som ett topplag bör göra.
Citera
2020-08-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Under Billborn spelade vi Allsvenskans bästa fotboll och slagit rekord i antal gjorda mål i Allsvenskan sen bildandet. För det kommer han alltid att vara en Bajenhjälte.

Samtidigt så är vi en expansiv förening som är ute att vinna fler titlar. Vi ska spela i Europa, det var det här året vi skulle plocka hem Guldet till Söder och Stockholm. Visst.. allt kan hända men vi har inte börjat bra. Något måste göras.

Jag ser gärna att vi plockar in Hareide i Bajen.

Nej Hammarby har fortfarande inget målrekord, hur mycket ni än upprepar lögnen.
Citera
2020-08-03, 00:57
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klas-guran
Nej Hammarby har fortfarande inget målrekord, hur mycket ni än upprepar lögnen.

*Myten.
Citera
2020-08-03, 01:02
Medlem
snillet_1s avatar
Haha, såg att Poya försökte lyfta Molins som nån slags superanfallare ikväll och som "fantastisk" i matchen (vilket han inte var, snarare rätt dålig). Inte ens efter ett cupguld kan den karln utstråla lite vinnarmentalitet och självförtroende. Men det är klart att det är krångligt när man förnedras med 0-3 efter att ha rullat bollen på mittfältet i 90 minuter.
Citera
2020-08-03, 08:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du anser inte att det viktigaste är att lag åker ur och kommer upp är på grund av sportsliga meriter?

Att elitfotboll ska spelas på gräs eller hybrid söder om Gävle, samt klubbarna ha sund ekonomi (nåja Heif) bör regleras.

Det var ju snack om vilka man ville ha ur och då föredrar jag lag med gräs (Dit räknas även hybrid) framför plastlag. Sedan är det klart det skall ske på sportsliga grunder.

Det är ingen geografisk grej, varför skall det ges dispens för det, skall vi ge dispens så Kalla och Co får åka rullskidor i Trelleborg på skid-sm bara för att det ska kunna arrangeras överallt?

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Haha, såg att Poya försökte lyfta Molins som nån slags superanfallare ikväll och som "fantastisk" i matchen (vilket han inte var, snarare rätt dålig). Inte ens efter ett cupguld kan den karln utstråla lite vinnarmentalitet och självförtroende. Men det är klart att det är krångligt när man förnedras med 0-3 efter att ha rullat bollen på mittfältet i 90 minuter.

"Han är typ forward nummer 18 i Malmö"... Det var lite VÄL bittert sagt från Poya.
Visst kan man förstå frustrationen över att vi inte har nån forward (Sargon brände återigen...) medan MFF kan slänga in spelare på det sättet man gjorde men vafan, det är ju läget och då får man ta till andra medel för att vinna.
Igår var inte mycket bra och när vi då dessutom hade en tung start med straffen (som inte är nåt att snacka om) och 0-1 efter fem minuter så går ridån ner såklart.
Att Sargon självklart skulle haft en straff senare hade ju säkerligen inte gjort nåt för matchens utgång ändå, vi var ju aldrig riktigt nära.

Nu väntar tre galet viktiga matcher, först ÖFK hemma på torsdag, ÖSK borta på söndag och Kalmar borta den 13e. Skulle vi inte ens vinna nån av match ur den trion kamper kan vi börja förbereda oss på kvalångest runt jul känns det som...
Citera
2020-08-03, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu väntar tre galet viktiga matcher, först ÖFK hemma på torsdag, ÖSK borta på söndag och Kalmar borta den 13e. Skulle vi inte ens vinna nån av match ur den trion kamper kan vi börja förbereda oss på kvalångest runt jul känns det som...

Yup, bara att be till Torbjörn, helst 9 poäng.

Vill det sig riktigt illa blir det väl rivalmöte mot Gnagarna i S1 nästa år och riktiga derbyn.
Citera
2020-08-03, 10:51
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Man försökte intala sig att det var tillfälligheter när det var som värst med derbytorskar, men det blir som att skiten sätter sig i väggarna. Oavsett ny trupp och nya tränare så torskar vi ändå. Det är en fascinerande grej.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det du beskriver är vad jag skulle kalla losermentalitet, att man praktiskt taget gett upp på förhand, det är möjligt att det är det MFF känner i cupen och att det är det DIF känt inför derbyn, men det är ju konstigt att det i praktiken skall gå i arv när spelartrupper förändras över tid.

Jag tror att det handlar mer om tillfälligheter.

Även om truppen är ny så är ju ofta mycket personal runt om samma. Kan ju bli ett klart "Nu måste ni vinna för att jaga bort spöket"-tryck från runtomkring personal?
Även om det inte uttalas så kan ju spelarna känna ändå?

Eller som när Kvp smäller upp en löpsedel innan match med "Vinn för Johnny" (eller va det stod) i Torsdags, klart det påverkar.

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Inga av de matcherna visades ju som var schemalagda i vår. På rak arm minns jag senaste Allsvenska matcherna på 5an eller 9an som AIK-Varberg, AIK-HIF och nu idag AIK-Kalmar. Men kanske jag överdriver jag vet inte..

Citat:
Och på torsdag så är det AIK-Elfsborg på kanal 9. Börjar bli tröttsamt. Hoppas iallafall att Elfsborg kan bjuda på lite fint spel iallafall.

IFK-AIK gick väl också på 9:an? Där de ägnade 30 min åt att prata om en boll som va en meter inne va över linjen...
Citera
2020-08-03, 13:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Eh va?

Det där är ju gamla schemat. Allsvenskan var inte igång förrän i mitten av juni.

Jag såg iallafall Helsingborg - AIK i kanal fem tidigare i somras.
Googlade lite väl snabbt där. Kikade inte speciellt noggrant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in