Citat:
Det är de som är så jävla sjukt. Vad fan är oddset att en spelare ska snubbla i utsatt läge i 85 minuten och sedermera förlora efter förlängningen. You cant make this shit up.
Man hade även förlorat förra års cupfinal mot AFC om man varit i final. Som sagt tror inte jag någonsin får uppleva ett cupguld.
Mitt sällskap skrek i förtvivlan när han föll, exakt alla visste vad som skulle ske, dvs kvittering och sen förlust.
Man hade även förlorat förra års cupfinal mot AFC om man varit i final. Som sagt tror inte jag någonsin får uppleva ett cupguld.
Mitt sällskap skrek i förtvivlan när han föll, exakt alla visste vad som skulle ske, dvs kvittering och sen förlust.
Nej det är udda händelse, men sådan är fotbollen, det räcker med en snedspark så är dagen förstörd, jag menar att det är en del av spelet, och inte konstigare än så, alltså en ganska så "normal" händelse.
Det finns såklart mentala aspekter i fotboll, det kan spridas en rädsla efter den där snedsparken, att man blir rädd för att förlora och att det då låser sig lite och/eller att man tappar momentum, samtidigt som det andra laget får energi och hopp om poäng/seger. Att ett jagande lag får energi av t ex ett reduceringsmål är ju ganska normalt samtidigt som det kan bli syrebrist och jobbigt att jaga vidare om en ledning utökas.
Om det är den rädslan som är förbannelsen så kan jag väl förstå vad MFF menar med förbannelse, men då är det ju en mental svaghet i ett cup-sammanhang, lite motsatsen till vad MFF visat upp i Europa, samtidigt är det ju konstigt att det skulle sitta så hårt i individerna för lagen förändras ju och saker som formtrender påverkar självförtroendet.