Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Ursäkta? Det är du som är dum i huvudet som inte går direkt till ursprungskällan. Kallar mig lurad av vänster-media?!? Vad fan är det för sätt?
Det jag påstod var att han sagt att han har mögel i lungorna pga att ha vistats isolerad i 20 dagar i sitt hus. Vad det sedan verkligen är han har i lungorna är en helt annan sak! Det är ju pinsamt att du påstår att det är en medveten felöversättning när det är tydligt att du själv inte begriper portugisiska? Du litar fullt på de nyhetskanalerna som du menar är trovärdiga utan att bry dig om vad Bolsonaro verkligen sa. Mögel är ju dessutom en svamp? Höj nivån lite, tack.
Bolsonaro säger mycket riktigt att han har fått mögel i lungorna. Han fortsätter med att säga att efter att vara hemma isolerad i sitt hus i 20 dagar kan man få en massa andra saker ( ej kopplade till covid) etc.
”“Também, depois de 20 dias em casa, a gente pega outros problemas. Peguei mofo no pulmão”, brincou Bolsonaro em uma de suas lives na internet, na quinta-feira.
Live video där han säger detta:
https://youtu.be/mu2icjNDySU
haha du bevisar åter igen hur slö i skallen du är
poängen är att både du och media försöker vinkla det till att det är något slags skämt när det finns en mycket logisk och naturlig förklaring bakom det.. bolsonaro känner antagligen inte ens till problemet med mögelsvamp utan har bara fått diagnosen av en läkare i samband med sin covid-infektion.
att han fått det hemma i sin isolation är dessutom mycket möjligt, men han kan även ha fått det på sjukhuset.. det är inget varken du, jag eller han vet.
jag tror att du förstår att du gått på en vinklad historia här, du kände inte ens till problematiken bakom detta utan köpte det rakt av "HAHA HAN SKYLLER PÅ MÖGEL VILKEN IDIOT HAHAHA" ungefär så
ingen idé att fortsätta denna diskussion med dig då du uppenbarligen inte kan förstå vad det handlar om utan köper vänstermedias vinklade tolkningar rakt av.