2020-08-02, 20:05
Medlem
Hej, jag undrar vilka utrustningspaket b8 har och lite vad som ingår i dom.

Kikat lite på blocket och ser bara proline och s Line och ibland nått som kallas sport. Och så om quatro har något eget paket?

Proline ser inte ens ut att ha farthållare?

Sen undrar jag över ljudsystemet i olika paket, skiljer sej proline och s-line åt? På vilka sätt?
Jag vet att bang olufsen finns som tillval men undrar alltså om det förutom det finns det fler nivåer under den? Har dom liten sub med?

Har ni testat och kan jämföra mellan ljudsystemen?

Något annat viktigt som kan va värt att satsa på i utrustningen?
Citera
2020-08-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scaleassets
Hej, jag undrar vilka utrustningspaket b8 har och lite vad som ingår i dom.

Kikat lite på blocket och ser bara proline och s Line och ibland nått som kallas sport. Och så om quatro har något eget paket?

Proline ser inte ens ut att ha farthållare?

Sen undrar jag över ljudsystemet i olika paket, skiljer sej proline och s-line åt? På vilka sätt?
Jag vet att bang olufsen finns som tillval men undrar alltså om det förutom det finns det fler nivåer under den? Har dom liten sub med?

Har ni testat och kan jämföra mellan ljudsystemen?

Något annat viktigt som kan va värt att satsa på i utrustningen?
I proline från 2018-ingår adaptiv farthållare med mera, Alpinpaket är krav ! Finns ett lite större stereo pkt men mindre än B&0 som är prisvärt! Sline påminner mer om sportpaketet , / sportpaketet är mer prisvärt tycker iaf jag!
Citera
2020-08-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
I proline från 2018-ingår adaptiv farthållare med mera, Alpinpaket är krav ! Finns ett lite större stereo pkt men mindre än B&0 som är prisvärt! Sline påminner mer om sportpaketet , / sportpaketet är mer prisvärt tycker iaf jag!

Tack men jag undrar över a4 b8 09-15.
Citera
2020-08-02, 21:12
Medlem
Citat:
Tack men jag undrar över a4 b8 09-15.
ok, säg det då--nej där ingår inte farthållare
Citera
2020-08-02, 21:50
Medlem
Citat:
ok, säg det då--nej där ingår inte farthållare
Står i titel och text.
Citera
2020-08-02, 21:58
Medlem
Citat:
Står i titel och text.
ok, är det b9 nu och från när edit såg det nu,
Senast redigerad av Monday1 2020-08-02 kl. 22:06.
Citera
2020-08-02, 22:19
Medlem
Citat:
ok, är det b9 nu och från när edit såg det nu,

Lungt, kunde skrivit årtal för o va tydligare.

Konstiga saker dom snålare på i basutförandet på audi. Ingen farthållare som nästan alla golfklassare från 09 har och bas golfen har även fläkt till baksätet som standard medan inte ens s-line paketet har det som standard..
Det är ju ändå en bil som kostar 150k mer ny i basversionen.
Citera
2020-08-02, 22:36
Medlem
Citat:
Lungt, kunde skrivit årtal för o va tydligare.

Konstiga saker dom snålare på i basutförandet på audi. Ingen farthållare som nästan alla golfklassare från 09 har och bas golfen har även fläkt till baksätet som standard medan inte ens s-line paketet har det som standard..
Det är ju ändå en bil som kostar 150k mer ny i basversionen.
jo så är det, audi har blivit lite mer basutrustade nu, alla nästan väljer nog proline pkt etc och då får man ju lite extra, men på b8 så var väll nästan broms o ratt tillval, har själv en b9 och allt skit som man vill ha kostar ganska rejält, men det har som sagt var blivit lite bättre än på b8, kolla service etc kostnader också innan du bestämmer dig. ibland kan det vara bättre att kolla på en lite nyare bil kanske, beror väll på
Citera
2020-08-04, 10:54
Medlem
Både standardutrustning och paketinnehåll kan skilja sig åt mellan de olika årsmodellerna av A4 B8. En hel del info finns att hämta här: https://faktablad.audisverige.com/

När det gäller ljudsystemen så är både Audi Sound System och B&O utrustade med Subwoofer. B&O innehåller fler högtalare samt mer effekt och i mitt tycke riktigt bra ljud.

När det gäller rekommenderad utrustning så är det alltid en smaksak. Sportstolarna är dock alltid populära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in