2020-08-02, 16:26
Medlem
Cannibalizations avatar
Någon som har teorier kring hur kroppen har dumpats?

Leif GW tror att han fått hjälp av någon.

Kanske har han styckat kroppen och burit ut den i omgångar?
Citera
2020-08-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Det är ENORM skillnad på rättspsyk och fängelset. Tro fan att han trivdes bra, han kände väl sig överlägsen alla andra. Bekvämt med personal han kunde kalla på hela tiden osv. Så blir det inte, dit han är på väg nu. Tom plitarna kommer avsky honom och göra allt för o jävlas med honom!
Det var inte tal om hur ENORM skillnad han skulle få det i fängelset och med plitarna i det citatet. Jag citera en person som frågade om någon hade pratat T.
För att hur man visste att han verkade trivas på rättspsyk. Då svarade jag läs rapporten från rättspsyk. Klart det blir annorlunda i ett fängelse och det ska han ha.
Citera
2020-08-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbus
Det var inte tal om hur ENORM skillnad han skulle få det i fängelset och med plitarna i det citatet. Jag citera en person som frågade om någon hade pratat T.
För att hur man visste att han verkade trivas på rättspsyk. Då svarade jag läs rapporten från rättspsyk. Klart det blir annorlunda i ett fängelse och det ska han ha.
Om han HADE hamnat på rättspsyk för vård, så är innebär det att han troligen hamnat i säkerhetsklass 2 och klassats som allvarligt psykiskt störd. Då hade han inte fått umgås med andra klienter. Han hade blivit eskorterad till och från cellen med två vakter. Han hade blivit tungt medicinerad. I fängelset får han interagera med andra fångar tolv timmar om dygnet. En mycket större frihet än på rättspsyk. Så han skall nog vara tacksam att han hamnade i fängelse istället.
Citera
2020-08-02, 17:13
Medlem
Lajlikes avatar
Rent hypotetiskt, finns det någon som helst möjlighet till att en överklagan skulle kunna påverka beslutet om livstids fängelse? Eller är bevisen alldeles för tydliga för att det inte på något sätt ska kunna motbevisas i en eventuell överklagan?
Citera
2020-08-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajlike
Rent hypotetiskt, finns det någon som helst möjlighet till att en överklagan skulle kunna påverka beslutet om livstids fängelse? Eller är bevisen alldeles för tydliga för att det inte på något sätt ska kunna motbevisas i en eventuell överklagan?
Det beror helt och hållet på om HovR finner att det föreligger synnerligen försvårande omständigheter. I så fall är det livstid, annars troligen 18 år.
Citera
2020-08-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om han HADE hamnat på rättspsyk för vård, så är innebär det att han troligen hamnat i säkerhetsklass 2 och klassats som allvarligt psykiskt störd. Då hade han inte fått umgås med andra klienter. Han hade blivit eskorterad till och från cellen med två vakter. Han hade blivit tungt medicinerad. I fängelset får han interagera med andra fångar tolv timmar om dygnet. En mycket större frihet än på rättspsyk. Så han skall nog vara tacksam att han hamnade i fängelse istället.
Helt enig med dig. Men det handlade inte om skillnaden på fängelse eller rättspsykvård. Detta handlade från början om att jag citera en person läs: #50562
En person fråga en annan person hur han visste att han trivdes på rättspsyk under undersökningen. Det svarade jag på. Sen blev det massa andra förklaringar hit och dit om fängelse, psyk och plitar mm.
Blir så lätt missförstånd här inne. Har läst allt kan jag tilägga från dag 1. Men men.. Det blir bra det här.
Citera
2020-08-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Vilma fick inte bo hos sin mamma?
Vet vi varför?

Hennes nya pojkvän ville inte ha med henna att göra enligt FUP.

OT
Jag blir dock inte klok på tiden, någon som kan i detalj sammanfatta händelserna i nån sorts tidsaspekt vad GM gjort, sammanfattningen här säger inte mycket: https://www.flashback.org/sp69402729?

Hur kan han befinna sig på E6an om grannarna hör skrik i deras lgh vid samma tidpunkt den 14 nov?
Senast redigerad av Backarna 2020-08-02 kl. 19:01.
Citera
2020-08-02, 19:11
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backarna

OT
Jag blir dock inte klok på tiden, någon som kan i detalj sammanfatta händelserna i nån sorts tidsaspekt vad GM gjort, sammanfattningen här säger inte mycket: https://www.flashback.org/sp69402729?

Hur kan han befinna sig på E6an om grannarna hör skrik i deras lgh vid samma tidpunkt den 14 nov?
Det där har förklarats i förhören på rättegången, ena grannen tog fel på tiden så skriket var inte när han var hemifrån.
Citera
2020-08-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det där har förklarats i förhören på rättegången, ena grannen tog fel på tiden så skriket var inte när han var hemifrån.

Det låter otroligt om mordet begås runt 18 tiden då den första grannen tror att han hör skriken, att han hinner stycka kroppen och hamna norr om Ljungskile på E6:an kl 21:26. Något jag har missat?
Citera
2020-08-02, 19:44
Medlem
Citat:

OT

Försök läsa på lite innan du sprider osanning. Tiden grannarna hör skrik är runt 6. Han var i lägenheten vid tidpunkten som skriken hördes. Bara en granne, som vaknade av bråket, sade vid ett tillfälle att han hörde skriken mellan 21-22, något han förankrade med hjälp av NCIS på TV. Det visade sig senare att NCIS även hade gått mellan 17-18, han hade alltså fel på tiden. Övriga grannar som var vakna under bråket anger även alla samma tid.
Citera
2020-08-02, 19:45
Medlem
Citat:
Det låter otroligt om mordet begås runt 18 tiden då den första grannen tror att han hör skriken, att han hinner stycka kroppen och hamna norr om Ljungskile på E6:an kl 21:26. Något jag har missat?
Du har missat mycket. Sluta skriva inlägg och läs lite först tack.

Vem har sagt att han har styckat kroppen och tagit tåget innan 22? Han gjorde det självklart när han kom hem.
Citera
2020-08-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Har absolut ingen koppling till T och har inte snackat med honom. Försvarar inte heller dådet. Det var bara lite reflektioner.

Du hukade frågan; hur vet du att han trivdes på psyket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in