2020-08-02, 18:20
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Så hvorfor har ikke politiet prøvd seg på å varetektsfengsle TH igjen?

Jeg tror på SH som sier:

– Det som forundrer meg aller mest er at tingretten viser til dokumenter som ble påberopt av politiet i begjæringen om varetektsfengsling av Hagen, samt andre dokumenter som lå i saken. Dette er jo forhold som lagmannsretten allerede har vurdert og ikke funnet særlig tungtveiende, og da er det uventet at tingretten bruker dette som del av begrunnelsen for sitt standpunkt. Når det gjelder det øvrige dokumentene, så gir de etter min oppfatning overhodet ikke uttrykk for noe substansielt nytt i saken. Samlet sett mener jeg beslutningen utvilsomt står i et konfliktfylt forhold til lagmannsrettens avgjørelse.
SH er bare en nyttig idiot som får betalt for å uttale seg til gunst for sin klient, noe annet ville vært unormalt.

Så fort han sier noe som «strenge-Tom» ikke liker, blir han sparket.
Citera
2020-08-02, 18:23
Medlem
Citat:
Det soleklare motivet om at AEH ville skilles, holder i hvert fall ikke.

Og politiet har jo holdt på å bygge sin sak i ganske lang tid, spør du meg.

Han har jo fått tilbake hyttene sine, så kanskje det holder for ham akkurat nå.

Det er utrolig å se hvor stor tillit det er til politiet i dette landet.

TH er livredd for en ny pågripelse. Huset er viktig for TH, og det vet politiet. Men TH anker ikke nå. Motivet er noe som ca. 1% av befolkningen forstår.
Citera
2020-08-02, 18:24
Medlem
Enneagrams avatar
P-laget og H-laget danser lansom tango, med litt skyggeboksing innimellom. H-laget må være stille, ingen lenke må ryke. P-laget må finne den avgjørende brikken. Spennende psykologisk krigføring. Hvem må gi seg først?
Citera
2020-08-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
TH er livredd for en ny pågripelse. Huset er viktig for TH, og det vet politiet. Men TH anker ikke nå. Motivet er noe som ca. 1% av befolkningen forstår.
Hva tenker du at er motivet?
Citera
2020-08-02, 18:33
Medlem
Citat:

Morsomt resonnement; politiet bruker huset som pressmiddel mot TH.

Det hadde de i hvert fall ikke kunnet vinne en rettssak på.

Og motivet er noe som 99 % av oss ikke kommer til å skjønne bæret av.

Nå tror jeg ikke det kommer til å bli tiltale eller rettssak fordi statsadvokaten kommer til å stanse tunnelidiotiet i tide, men skulle det bli en sak, kommer den til å bli særdeles underholdende.
Citera
2020-08-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det er jo ikke sånn at man automatisk havner i varetekt. Det er noe som man må begjæres først. Dette kan gjøres på nytt gjennom tingretten, nå som det foreligger nye bevis. Grunner til at det ikke er gjort ennå, er at de ikke er ferdige med husransakelsen, og andre ting. Dessuten er det kanskje ikke behov for det, siden noe av grunnen til at man havner i varetekt er p.ga. bevisforspillelsesfare. Man ransaker jo huset nå på grunnlag av såkalt tredjemannsransakning, altså at det er huset til antatte drepte Anne man ransaker, ikke først og fremst huset til TH. En annen grunn til at man kan havne i varetekt, er allmennhetens rettsfølelse.
F.eks. kan man se dette i Jensen-saken, der han har gått løs mange år, men plutselig ble han satt i varetekt.
Det er nok ikke lenge før at TH blir hektet igjen. Og denne gangen med mange nye bevis, resultat av avhør osv.
Sist han ble varetektsfengslet, så var jo Utengen ennå ikke arrestert. Man gjorde det man kunne gjøre, men med å legge færrest mulig kort på bordet.

Det hadde vært ganske spennende å se om Nedre Romerike Tingrett hadde våget å si ja til politiets begjæring om varetektsfengsling enda en gang.
Citera
2020-08-02, 18:37
Bannlyst
Citat:

Hvis han anker nå, så ryker han rett inn. Men politiet har ikke noe tape på å vente litt til med en ny pågripelse, så kan de i mellomtiden bygge opp enda mere bevis. De har jo huset under kontroll, og de vet at TH ikke kommer til å anke, så de har det ikke travelt.
Jeg tror at det som pågår nå, som gjør at det drøyer, er at medhjelpere overvåkes, i håp om at de skal forsnakke seg. Det viktige nå er å finne liket.
Det med motiv er det ikke mange som forstår nei. Ordet psykopati er for de fleste et fremmedord.
Citera
2020-08-02, 18:41
Medlem
Citat:
Morsomt resonnement; politiet bruker huset som pressmiddel mot TH.

Det hadde de i hvert fall ikke kunnet vinne en rettssak på.

Og motivet er noe som 99 % av oss ikke kommer til å skjønne bæret av.

Nå tror jeg ikke det kommer til å bli tiltale eller rettssak fordi statsadvokaten kommer til å stanse tunnelidiotiet i tide, men skulle det bli en sak, kommer den til å bli særdeles underholdende.

Psykisk spill.
Motivet er soleklart. Noen har større behov for kontroll enn andre.
Hva var motivet i den andre saken på Lørenskog i disse dager? Noe du forstår?
At saken blir underholdende kan vi enes om. Ikke bare underholdende, men særdeles intressant, på mange nivåer. Jeg tror det blir tiltale.
Citera
Bannlyst
Citat:
Det hadde vært ganske spennende å se om Nedre Romerike Tingrett hadde våget å si ja til politiets begjæring om varetektsfengsling enda en gang.

Jeg tror det blir mer spennende å se om Eidsivating lagmannsrett våger si "nei" enda en gang, nå som det kommer til å bli lagt tyngre bevis på bordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
SH er bare en nyttig idiot som får betalt for å uttale seg til gunst for sin klient, noe annet ville vært unormalt.

Så fort han sier noe som «strenge-Tom» ikke liker, blir han sparket.

... i motsetning til politiet som er ærlige, hardtarbeidende yrkesmenn, som jobber på vegne av oss alle?

Selvfølgelig er SH part i saken, akkurat som politiet.

Du velger, foreløpig, hvem du vil tro på, men jeg er redd du kommer til å bli veldig skuffet.
Citera
2020-08-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hvis han anker nå, så ryker han rett inn. Men politiet har ikke noe tape på å vente litt til med en ny pågripelse, så kan de i mellomtiden bygge opp enda mere bevis. De har jo huset under kontroll, og de vet at TH ikke kommer til å anke, så de har det ikke travelt.
Jeg tror at det som pågår nå, som gjør at det drøyer, er at medhjelpere overvåkes, i håp om at de skal forsnakke seg. Det viktige nå er å finne liket.
Det med motiv er det ikke mange som forstår nei. Ordet psykopati er for de fleste et fremmedord.

Det er for det første for sent å anke, og den saken du sikter til handlet om retten til å ransake hytter og hus, så om de hadde anket, ville det ikke ført til varetektsfengsling.

Men, de har det litt travelt, for det er en grense for hvor lenge de kan holde TH siktet.
Citera
2020-08-02, 18:48
Medlem
Citat:
Psykisk spill.
Motivet er soleklart. Noen har større behov for kontroll enn andre.
Hva var motivet i den andre saken på Lørenskog i disse dager? Noe du forstår?
At saken blir underholdende kan vi enes om. Ikke bare underholdende, men særdeles intressant, på mange nivåer. Jeg tror det blir tiltale.

Man trenger ikke motiv når man har soleklare bevis.

Litt annerledes når du stiller med indisier som ikke en gang holdt til «skjellig grunn til mistanke».
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in