Citat:
Ursprungligen postat av
Gina33
vel, jeg tror de fleste mennesker hadde blitt avslørt av for eks dna-spor, alibi, videovervåkning, sladring i krim. miljø og andre ting som telefonspor og kryptovaluta og planlegging av den, de har jo hacket en konto på sørlandet osv. Hvis det er futurum-mennene for eksempel, og de bor her i landet, ville ikke jeg turt å gå i butikken omtrent og jeg ville ikke kunne vist meg noe sted om jeg var luemannen for han har en spesielt karakteristisk gange. TH mener futurum-mennene er interessante så da kan vel ikke de ha utført dette på oppdrag av han?
Jeg lurer på om datahackere noen gang vil klare å hacke seg frem til sender og mottaker av kryptokonti, spesielt monero som er den som sies å være tryggest. Hva vet vi om det? Det er jo utrolig hva selv unge gutter klarer å få til fra gutterommet i dagens verden.
Jeg har aldri ment at amatørkidnapperne ikke behersker data og kryptovaluta.
Jeg mener bare at de ikke har en hard voldskriminell bakgrunn. Og heller aldri har kidnappet før.
Men de kan selvfølgelig ha vært smarte nok til ikke å ha med seg mobiler, ikke etterlate nevneverdig med DNA under kidnappingen, ikke bli sett av vitner og finne fluktruten med færrest kameraer.
Hvis de i tillegg ikke forteller om dette til noen, trengs det flinkere politifolk enn de vi har i Norge for å finne dem.
25 % av alle drap i USA blir aldri oppklart, og legg til her at omtrent 75 % har «smoking guns» (typisk: ektemannen er den skyldige).
Vi har en overdreven tro på politiets evner og teknologi.
La oss si politiet fant et hårstrå i Sloraveien som stammer fra GM. Hva er sjansene for at de har analysert det?
Det kommer kanskje an på hvor mange forskjellige hårstrå de fant, som igjen kommer an på hvor flinke AEH og TH har vært til å støvsuge de siste 40 årene.
Så kommer neste spørsmål. Hvis GM ikke befinner seg i et DNA-register, hva hjelper det om politiet kjenner DNA-et til eieren av et hårstrå?
Politiet, som fortsatt (i mangel av noen bedre kandidater) prøver alt de kan å bevise at TH er skyldig, har ikke greid det engang med all den fantastiske teknologien de har.
Eller kanskje
det er et tegn på at de er på feil spor?