Nok et vitne mener å ha sett Anne-Elisabeth Hagen i baksetet på rød BMW X3 i Ås den dagen hun forsvant.
Gro Eriksen var på vei hjem fra en tur i nærområdet i Brekkeveien i Ås, drøyt tre mil sør for Oslo.
Hun er nesten helt sikker på at det var 31. oktober i 2018.
I det hun skulle krysse veien utenfor huset sitt, la hun merke til en rødfarget bil som kom mot henne. Det satt to personer foran og en kvinne i baksetet.
– Jeg la merke til sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen. Jeg så ham rett i øynene, forteller hun.
Men det var synet av kvinnen i baksetet som gjorde sterkest inntrykk på Eriksen.
– Damen stirret veldig på meg, og jeg lurte på hvorfor hun gjorde det. Hun var blek, og jeg opplevde at hun hadde et alvorlig og desperat blikk. De øynene glemmer jeg ikke, forteller vitnet.
----------------------------------------
I et annet innslag fortalte en kvinne som heter Irene at hun hadde sett en rød BMW X3 i Brekkeveien i Ås.
Foran satt to menn, mens i baksetet satt en kvinne. Irene mente at damen i baksetet virket desperat, og hennes oppfatning er at hun er fastbundet.
– Hun beveget munnen sin som om hun sier «Hjelp meg!». Men jeg hørte ikke hva hun sa, fortalte Irene til «Åsted Norge».
Det er rundt 900 meter mellom Gro Eriksen og Irenes observasjoner.
------------------------------------------
HER ER DET KAOS PÅ FLERE PLAN
Politiadvokat Haris Hrenovica sier til NRK at de ikke kunne gjort noe anerledes. Saken gjelder at politiet nærmest ga blaffen i å søke etter Frank André Gundersen. Frank ble tidligere i år funnet død i Skogbygda i Nes.
https://www.nrk.no/nordland/kritiserer-politiet-etter-sonnens-dod-1.11990280?fbclid=IwAR0-Ng2esPInchEiq20eFtA2DfMvLnc47sarf9T7Jw 3cFE-nF41axfE2628
KAN VI STOLE PÅ POLITIET?
– Gjennom store deler av etterforskningen har politiet opplevd Tom Hagen som utfordrende å samarbeide med. Vi ønsker ikke å utdype dette nærmere nå, skriver politiadvokat Haris Hrenovica i en epost til TV 2.
https://idag.no/kan-vi-stole-pa-politiet/19.33721