2020-08-02, 11:30
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wei-Bellatrix
Jag tror också att det finns en viss substans i Andsveds reaktioner. I synnerhet gällande E.H. men även sms-konversationen mellan A.B och C.L. Även jag reagerade på den då jag fick en dålig magkänsla. Vill påängtera att jag ej påstår något och att jag varken känner de berörda eller vet mer än ni andra. Dock kändes konversationen något konstig med tanke på att han faktisk fick kännedom om, i alla fall, ett övergrepp innan samtalet med C.L., i och med att S.J. tog kontakt med honom samma kväll som lapptopen lämnats in. Sedan kontaktas han av socialtjänsten, som visserligen inte fick/får säga vad det handlar om men som måste ha upplyst om att det rör C.L. De reaktionerna jag reagerade på rör "tålamodet" i konversationen den 11 samt "normaliteten" I sms-konversationen den 12.

Mina reaktioner på ovan nämnda sms-konversationer handlar ej om att jag tror att pappan hade något med övergreppen att göra. Mina tankar, utifrån både aktuella men även några äldre sms, handlar om följande soekulationer:
1. Det känns som att han har starka känslor för C.L. då det, enligt min mening, framstår som att hon kan manipulera honom ganska enkelt. Mina reaktioner på de nämnda konversationerna har samband med hans kännedom om C.L:s benägenhet att ljuga, hans erfarenheter av hennes tidigare lögner, etc.

2. Den andra känslan jag fick, (utifrån vissa uttryck i C.L:s sms till honom samt hans svar och/eller reaktion på dessa), handlade om ifall C.L. hade nåt hållhake på honom eller tänkt utpressa honom? Detta även mot bakgrund av äldre sms (d.v.s. sms som inte har något med övergreppen att göra). Exempelvis det om PlayStation och parfym...

Oj, jag tyckte att jag var sen när jag var några sidor efter.
Men du är typ 1000 inlägg efter?

AB har två barn med CL, att han försökte ha en hyfsad relation med sina barns mor är väl inte så konstigt, utan snarare ett tecken på att han vill kunna samtala och samarbeta runt barnen.
Jag anser inte heller att det är direkt uppseendeväckande att han vill ha en förklaring, och att han hoppas att det inte var så illa.
Självklart gäller det inte nu när allt detta har uppdagats, utan innan det kom fram.

Jag själv - som helt utomstående - hoppades att det skulle handla om några nakenbilder från badet som CL sålt eller något liknande. Jag kunde inte i min vildaste fantasi ana att det var så vidrigt som det faktiskt är.
Så om mannen som har barn med CL, tror och hoppas att det hon säger (alltså att det handlade om en gång och att den gången inte var så farlig) är väl inte jättemärkligt?

Du är ju ny här, men Ansved är totalt tappad, så bry dig inte om honom.
Citera
2020-08-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommaren19
Det här är så fasansfullt att det inte går att ta in att det har hänt. Blir alldeles chockad och mår illa. Jag greppar hela tiden efter tröst och halmstrån över pojkarna. Kommer de att få det bra och har de det bra idag? Tänker på dessa pojkar varje dag. Hade gärna öppnat upp vårat hem för er. Allt är lätt i tanken men kanske inte lika lätt i praktiken.

Deras biologiska pappa verkar vara en bra människa och lämplig som vårdnadshavare. Han verkar genuint bry sig om sina söner, ger sig tid när han hämtar på förskolan och vill veta hur barnens dag varit osv.
Dessutom verkar äldste gossen vara fäst vid sin far och finner trygghet hos honom.
Citera
2020-08-02, 12:34
Medlem
I början av den här tråden dök det upp en användare som skrev ett antal inlägg där han kom med påståenden om att det skulle finnas en tredje misstänkt i den här härvan. En kvinna med initialerna E.W.

Fråga till er som läst FUP:
Fanns det någon som helst substans i dessa påståenden, eller var det helt taget ur luften?
Citera
2020-08-02, 12:40
Medlem
CL har en tatuering på vänster arm som är maskerad. Har hela tiden tagit för givet att det är namn på ett eller båda barnen och inte känt något behov av att se. Men när jag läste FUPen så fick jag intrycket att tatueringen skaffades innan något av barnen föddes. Har jag missuppfattat det? Annars, är det någon som vet vad tatueringen föreställer?
Citera
2020-08-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drhouse1980
Jag skrev just det att det tar längre tid att få en sådan kontroll över en person.

Självklart ska kvinnor ställas till svars för vad dem gör även om det är jäkligt lätt för en kvinna att komma undan för vi som samhälle har så förbannat svårt att tro illa om en kvinna.

Tro mig jag vet. Har levt med sådana monster till kvinnor som är helt utan känslor men ändå kommer undan genom att själva spela offer inför sina vänner familj osv.

Om någon är stark och självsäker pga va personen skriver tror jag inte man kan avgöra. Människor ljuger. Hon kanske ville bli sedd som en stark person och spelade det. Även om hon gjort allt de här utan påverkan kan jag säga att en sådan här person är absolut inte en stark person.

Sådana här personer är fegisar och riktigt lömska

Jag menar att hon har gjort det för att hon vill det. Hon mår bra för att CA gillar det. Det står inte någonstans att Carita äcklas av det hon gör eller verkar göra det motvilligt. De har ju filmer där de ser Carita agera.

På samma sätt som normala kvinnor gör normala saker för den de älskar. Alla kvinnor som gör något för mannen de älskar, är de manipulerade då?
Det räcker att tänka på alla sexiga underkläder kvinnor köper för att de vill glädja killen och så vidare.....
Citera
2020-08-02, 12:55
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drhouse1980
Alltså klarar knappt att läsa. De borde göra en utredning på vad som är fel. Hon har hur som någon form av empatistörning . Troligen något som inte går att bota och jag personligen tycker att alla personer som har en empatistörning ska sitta inne tills de har en normal empatisk förmåga . Varför släppa ut någon som inte är rehabiliterad ?
Syftet med ett straff är inte att rehabilitera. Hoppas jag åtminstone annars finns risk att många skulle släppas omgående

Hade det varit bättre om hon hade mördat barnen tycker du? Hade du klarat läsa fupen om det var mord istället för att kissa på någon?

Om du läser utredningem så finns en person som heter CA som har varit drivande och orsaken till brotten
Citera
2020-08-02, 13:01
Medlem
Wei-Bellatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Oj, jag tyckte att jag var sen när jag var några sidor efter.
Men du är typ 1000 inlägg efter?

AB har två barn med CL, att han försökte ha en hyfsad relation med sina barns mor är väl inte så konstigt, utan snarare ett tecken på att han vill kunna samtala och samarbeta runt barnen.
Jag anser inte heller att det är direkt uppseendeväckande att han vill ha en förklaring, och att han hoppas att det inte var så illa.
Självklart gäller det inte nu när allt detta har uppdagats, utan innan det kom fram.

Jag själv - som helt utomstående - hoppades att det skulle handla om några nakenbilder från badet som CL sålt eller något liknande. Jag kunde inte i min vildaste fantasi ana att det var så vidrigt som det faktiskt är.
Så om mannen som har barn med CL, tror och hoppas att det hon säger (alltså att det handlade om en gång och att den gången inte var så farlig) är väl inte jättemärkligt?

Du är ju ny här, men Ansved är totalt tappad, så bry dig inte om honom.

Haha, vet att jag är jättesen med kommentaren men det beror på att jag inte har varit registrerad. Har dock hängt med i tråden sedan den startat och läst alla inlägg och filer, inklusive domen och FUP:en. FUP:en ångrar jag för det var den värsta av väldigt många "råa" sådana som jag har läst. Den väckte känslor som inte går att skaka av sig.

Gällande det jag skrev handlade det, som sagt, bara om min känsla och mina tankar som jag fick i samband med läsningen men som finns kvar och "gnager". Som flera skrivit tidigare reagerar vi på olika sätt och jag är medveten om att min känsla och mina tankar färgas till stor del av hur jag själv hade reagerat. Därför var jag noga att betona att det handlat om en känsla, för jag, precis som du m.fl., tycker inte heller man ska slänga runt en massa påståenden som det inte finns några bevis för. För min egen del krävs det runt 99% säkerhet, underbyggt med vattentäta bevis, för att jag ska påstå något. Det går att diskutera utan att behöva påstå saker.

Har kollat runt lite bland mina bekanta men ingen av dem känner de två berörda (vilket på något sätt känns bra). Fåtal vet bara vem C.L. är.
Citera
2020-08-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
I början av den här tråden dök det upp en användare som skrev ett antal inlägg där han kom med påståenden om att det skulle finnas en tredje misstänkt i den här härvan. En kvinna med initialerna E.W.

Fråga till er som läst FUP:
Fanns det någon som helst substans i dessa påståenden, eller var det helt taget ur luften?
Nej ingen fatta vart det kom ifrån, skulle varit ngn Erika enligt ngn användare här. Men hon existerar varken i fup eller någon annanstans.
Citera
2020-08-02, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wei-Bellatrix
Håller med, hon är inte sjuk, hon är riktigt störd I ordets rätta bemärkelse. Jag skulle tippa på en sammansatt personlighetsproblematik, d.v.s, flera personlighetsstörningar inom kluster B.

C.A. låter som en sociapat pedofil...

Som sagt mina gissningar. Krävs en längre och omfattande utredningar för dessa diagnoser.
Håller med i den analysen!
Citera
2020-08-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Syftet med ett straff är inte att rehabilitera. Hoppas jag åtminstone annars finns risk att många skulle släppas omgående

Hade det varit bättre om hon hade mördat barnen tycker du? Hade du klarat läsa fupen om det var mord istället för att kissa på någon?

Om du läser utredningem så finns en person som heter CA som har varit drivande och orsaken till brotten
"Orsaken till brotten"? Nu är du ute och cyklar. Hade inte CL begått övergreppen så hade barnen varit trygga. Det är två grova brottslingar i ärendet. Inte EN. Mammarollen hade CL fullständigt missförstått. Här finns en anstiftare och en förövare. Förövaren i ärendet, OCH anstiftaren, har i textmeddelanden till varandra hånat barnen, skrattat åt dom, de har triggat varandra, garvat, föreslagit olika övergrepp. Och under tiden detta sker, under många månader, så har denna fantastiska mamma sugit av sin 4-årige son, stoppat en dildo i rumpan på en annan son, kissat ett av barnen i ansiktet och gud vet vad mer hon gjort - jag orkar inte ens läsa skiten fullt ut. Allt detta under tiden som hon filmat och därefter delat detta med CA.
Citera
2020-08-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brobertsta
CL har en tatuering på vänster arm som är maskerad. Har hela tiden tagit för givet att det är namn på ett eller båda barnen och inte känt något behov av att se. Men när jag läste FUPen så fick jag intrycket att tatueringen skaffades innan något av barnen föddes. Har jag missuppfattat det? Annars, är det någon som vet vad tatueringen föreställer?
Vet att hon har barnens namn o person nummer, hon har även Christian med en diamant, och en med ngt typ : Never give Up. Men vet inte var på kroppen dessa sitter. Sen har hon säkert fler.
Citera
2020-08-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brobertsta
Hon har namnet "Christian" tatuerat såg jag på en bild som var oretucherad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in