Citat:
Ursprungligen postat av
Keldon
Låt mig ge mig på en gissning. Av de 1000000? Som följer /intresserar sig för allsvenskan så är det en försvinnande liten minoritet på ett par promille som ser hela matcher med andra lag än sitt eget. Jag kan ha fel men det är min gissning. Det är inte heller allt för länge sedan det spelades 7 allsvenska matcher på samma tid varje söndag år ut och år in.
Tycker mig ändå höra att en hel del folk ser andra lags matcher hyfsat ofta med. Givetvis inte lika ofta som sitt eget lag och en normal säsong missar man ju mycket av andra lag då man varannan omgång är på resande fot.
Jag hävdar att en normal säsong skall schemat vara anpassat för oss som alltid ser laget på plats och inte för soffsupportrar som bara ser på tv så starttider vid 12-13 är lite väl tidigt när du måste resa 3timmar och sedan ha lite marginal och pauser på det. Visst, åka dagen innan etc men det gör man ju vid dom långa resorna och det går inte alltid att hålla på att ta extra dagar ledigt mer än vid matchdag.
Detta år är dock lite annorlunda kan jag tycka. Igår kunde ju DIF-Häcken startat 13:30 och ÖSK-Falken 16. Idag hade det inte varit orimligt med starttider 13, 15:30 och 18 t.ex. Men icke en normal säsong då är 13 för tidigt och 18 sent en söndag för resande fans.
Ja, det var väl i princip 18 på söndagar för 6 av 7 matcher och en på måndagen rätt många år under 90-talet om inte minnet sviker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Inte mig emot om Örebro ryker. Fuskarlag vill man ju inte ha, totalt oförlåtligt med magsjukan i laget som man mörkade.
Det viktigaste är att lag utan fotbollsplan åker ur och lag med detsamma går upp. Därför är inte botten så trevlig nu, skicka ut Östersund, Örebro och sedan vete tusan, ta Sirius då (inte för att jag tror dom åker men det är plast och seg resa).
Skicka upp Degerfors, Halmstad och Öster.
MFF hemma idag igen då. Frågan är vilka som eventuellt vilas. Jag tror nog inte vi gamblar med Jakob utan att han ersätts av Calisir. Sedan vete tusan. Giorgi är ju fortsatt skadad och Noah är utanför truppen pga nån skada med tydligen.
Hasse lär ju lira 90 igen, han är ju aldrig trött eller sliten och Greken lär vakta buren. Rimligen startar Sargon längst fram i brist på andra alternativ, Farnerud gjorde ju comeback i finalen men lär inte vara fit för startplats än och varken Vilhelmsson som inte är med i truppen eller CK som inte är redo än (briljant...) kan ju lira.
Det lär ju ändå roteras lite men frågan är som sagt var... Dessutom tror jag vi kommer använda vartenda byte vi har för en gång skull.