2020-08-02, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nei her prater vi om en som klarer logge inn på ipad når han møter på jobb, han leser e-post på den, har også en eldre pc hjemme, klart han klarer skrive e-poster...
Han er sta, gnien og en som ikke liker att andre har kontroll i jobben som ellers i livet, så att han må ha hjælp til å skrive e-poster er bare for synsskyld...

Hvordan hun er som politimester hvet jeg ikke, men politimesteren er jo ikke en som jobber i etterforskningen, ikke hvar det noe nytt i den dagbladet reportasjen heller...
å att hun utalte
" Politimester Ida Melbo Øystese i Øst-politidistrikt sier Hagen-saken fortsatt har mange ubesvarte spørsmål, og at saken vil etterforskes så lenge det fortsatt er relevante etterforskningsskritt."
og
"Det er jo som et puslespill, ikke sant. "
som egentlig er det jeg så som ikke er ordrett skrevi før og sier ikke meg noe om etterforskningen hværtfall, alle hvet etterforskningen ikke er ferdig og 99,999% av alle politi etterforskninger er som puslespill....
Men klart att etterforskere i norge ikke får den beste og bredeste erfaringen i forhold til stater og land som usa,russland,storbritania, australia og mange mange andre, bare se på folketallet vårt, sier veldig mye att andre steder bor det minst like mange i en by som i hele norge...

Men politiet i Norge er ikke korrupt da, bortsett fra eirik jensen. Kan norsk politi velge å gi opp og be for eksempel en amerikansk ekspertgruppe innen politi/etterforskning forsøke å løse den?
Citera
2020-08-02, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hevnet de seg på feil person da ? Det var TH som vitnet så langt jeg vet.

... de kunne hevne seg på tom og familien siden kidnappingsofferet kom seg unna ved å komme inn i huset deres. hvis man først er kriminell, og har blitt dømt for kidnapping før, og sitter lenge i fengsel, har man goood tid til å klekke ut en ny plan når man kommer ut av fengsel. Hvem vil ansette kriminelle som har deltatt i kidnapping en gang? da tenkte jeg disse er de som er mest sannsynlig å kunne ha intensjon om å utføre hevn og skaffe seg masse penger, og da slipper de å jobbe.
Citera
2020-08-02, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
TH ville aldri latt andre drepe AE for seg, han gjorde det med egne hender, som han er vant til.

Han har hatt full kontroll over barna, som ga han alibi og hjalp til med planlegging, staging og frakt av lik.

En for alle, alle for en.

Du tror de 2 døtrene ville drept sin egen mor. Har du i det hele tenkt over at de har egen familie og et liv? At de ikke er onde.
Citera
2020-08-02, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Stillheten i media om dette er det rareste...
Men jeg tror ikke politiet har gjort dette hærværket, tror ikke dem behøvde gjøre det, men tviler også på TH gjorde det sjøl og da er spørsmålet hvem som er villig til å gjøre dette og hvorfor, den personen viste en del om stede og hvordan få det gjort uten å bli sett eller hværtfall å bare bli sett mens personen gjorde det og gikk til og fra..
er jo kamera i mye nye biler så fort gjort politiet har film av gjerningspersonen og att det passer med noe dem alt har i saken...
er det hettemannen som gjorde det
Ja det er vell ikke mange å velge i for hvem som lagde pakten, enten TH eller BB tror jeg, men hvar det BB så hvar ikke det smart hværtfall...

hvorfor følger ikke journalister opp med spmørsmål rundt dette? ville ikke dette kunne bidra til å finne ut hvem som står bak? tipper vedkommede har brukt maske, men allikevel. og politiet synes heller ikke den personen som kjørte inn i garasjen var så mistenkelig, så de mener kanskje at han ikke er involvert, bare var så påvirket at han tilfeldigvis kjørte gjennom både porten og inn i garasjen til hagen. ??
Citera
2020-08-02, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tja, mine voksne barn mener at jeg har ocd - jeg sverger til rennende vann.

Hva har ocd med saken å gjøre? skal du kverulere på at jeg sier at man må ha bøtte? patetisk
Citera
2020-08-02, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Bra! Noe positivt står det, men ingenting om hans person. Det står kun om hans profesjonelle væremåte. Her står det ingenting om hvordan han er på privaten mot sine barn som pappa, mot AEH som ektemann eller mot sine søsken som en bror. Jeg har lest mye, ikke alt, men finner ikke noe.

Er det ikke vanlig at den nærmeste familie og venner har noe fint å si om en mann som far, ektemann, bestefar eller venn?

Nei, for barna uttaler seg ikke om det, annet enn at det er slik at det fremkommer at han har vært mye på jobb så klart. Og det kom frem at det var en annereldes opplevelse å være gjest hos hagens ifølge den personen som stilte opp på podcasten og tror hagen er skyldig. jeg tror hagen kunne bli sint også når andre var til stede. og at aeh aldri ble sint ettersom niesen sa at aeh aldri var sint og detvirket som det var en bragd og svært imponerende og da fikk jeg for meg at de avslørte at th ble sint, selv med gjester til stede. th har mange fantastiske kvaliteter i arbeidslivet og det var nok det viktige i livet for han, så det er ikke riktig at ingen sier noe som er til hans fordel.
Citera
2020-08-02, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Intressant spörsmål!
Både när övervakningskamera installerades ..och att TH genast kände igen en av männen.
Alltså ...det KAN ju vara sant.
TH är en snabbtänkt människa, han fattar saker, vilket gör att det är lika lätt att misstänka honom
som det är att tycka att han är kompetent.

Om han känt sig övervakad kan det vara därför han installerat kamera och även sett till
att AEH blev erbjuden övervakning i hemmet.

politiet burde gå ut med informasjon om dette
Citera
2020-08-02, 07:50
Medlem
Niffys avatar
Hatt en fuktig natt eller, Gina?
Citera
2020-08-02, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror nok som du skrev, at GM har skaffet seg en ulovlig kopi av husnøkkelen i god tid (måneder før) før forbrytelsen ble utført. (Jeg leste om at det er ikke uvanlig at noen håndtverkere i kriminelle miljø formidler ulovlige nøkkelkopier og informasjon om boliger til sine kriminelle venner).

Jeg tenker at GM kan ha hatt mer enn en bil i bruk i nærheten av åstedet den dagen. Kanskje en varebil som sto parkert på et usjenert sted slik at GM kunne stikke inn dit og bytte klær og sko og ordne med andre ting?
I en artikkel (linket til for noen få dager siden) leste jeg at flere som var naboer til det stedet der lue-og telefonmannen kom gående fra, ikke hadde gjort noen observasjoner av de to mennene eller av biler. Disse naboene som var intervjuet av en journalist, hadde ikke blitt kontaktet av politiet.

Fra det området der lue- og telefonmannen kom gående fra, finnes det gangveier eller stier gjennom skogsterreng el.l. slik at man kan gå fra det stedet og til et sted i nærheten av Lørenskog ishall? Finnes det gangveier i samme strekning der man kan kjøre bil (ulovlig)? Jeg tenker på hvordan de kan ha kommet seg usett fra Futurumområdet (politiet uttalte at de to ikke var fanget på noen andre kamera).
Telefonmannen snudde jo ikke, men han kan kanskje ha tatt seg til fots gjennom skogen (hvis det finnes skog der) eller på veier, gangveier eller stier og møtt luemannen på et avtalt sted?
Jeg tror mest på at telefonmannen (som kanskje er samme mann som hettemann 2) holdt gangveien under oppsikt (i tilfelle TH kom til fots til jobb) og at telefonmannen eller en annen GM/medhjelper deretter kom til Sloraveien (i bil eller til fots), men jeg tror at de var 2 GM på åstedet i perioder (og at en av de kom med bil og den andre kom til fots til åstedet).

ok. hva er forklaringen din på at det ikke finnes dna fra ukjente personer i huset? det ser ut som gjerningsmenn har vasket kun deler av huset ettersom det jo finnes dna fra andre personer, mener det finnes dna fra ghh som var der bare dager i forveien. og da er vel han sjekket ut av saken for lengst. og det fantes vel spor av aehs tøfler eller baderomsko? det ser ut som det er delvis vasket. rart ikke politiet sier mer om sporene.
Citera
2020-08-02, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Spørs hvem han er, det. Skulle tatt seg ut om det begynner å dukke opp lik i kjølvannet av AEH-saken.

Såvidt jeg kan bedømme er det én mann i førtiårene som er i periferien av denne saken.
Men det fins ingen indikasjoner på at han er involvert eller mistenkt på noen måte, selv
om han visstnok ble nevnt i trusselbrevet.

en mann i førtiårene i periferien? hva betyr det? hvorfor blander dere inn christian halvorsen på 43 år som ble drept i askim?
Citera
2020-08-02, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
AEH fick kanske t.o.m. bli begravd med sin? :-)

så smiler du?
Citera
2020-08-02, 08:33
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Neida. Du skrev at hhb1 eller hhb2 hadde gjort ett eller annet i forbindelse med den kriminelle handlingen, lagt telefonen et sted var det vel. Da spør jeg deg': tror du virkelig en av døtrene hadde gjort noe sånt mot sin egen mor?
Jeg hadde en teori angående at datter, sammen med de andre barna hjalp AEH å flykte. Men som sagt, har valgt å se bort fra denne teorien da dette ikke virker sannsynlig. Selv om puslespillbrikkene kan legges på denne måten så betyr det ikke at løsningen er riktig / sannsynlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in