2020-08-01, 19:52
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fascinerande att det fortfarande, efter snart ett halvår, finns vissa som inte tror på pre- eller asymptomatisk smitta. Trots alla rapporter/bevis för att det är relativt vanligt.
Märkligt.

Självklart tror jag att det finns det. Du menar att folk ska testa sig rutinmässigt en gång i veckan ut ifall att? Med tanke på att läget i Sverige ser rätt bra ut, så tror jag inte att folk i allmänhet ser det som högsta prioritet. Däremot kan det vara en idé att testa vård och äldreomsorgs-personal regelbundet oavsett symtom.

Hur som helst är det inte ett dugg märkligt att folk inte testar sig i hög utsträckning om de ej har symtom. Och alla kan väl inte vara sjuka utan symtom?? Det har ju bevisligen lugnat ner sig.
Citera
2020-08-01, 19:53
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tegnell: "Det finns inget skrivet om effekterna av munskydd."

Överläkare: "Vid tiden för när COVID kom till Sverige fanns närmare 100 studier av effekterna av munskydd, nu (16 juni) finns minst 70 till."

https://www.youtube.com/watch?v=9UCf2gWtSlc
Han kanske menade effekten av och riskerna med munskydd just för covid19. Det är ju inte säkert att samma sak som gäller för nån annat patogen även gäller för just detta virus. Dessutom kanske inte allt som skrivits är jämförbart med svenska förhållanden. Du vet det här som alarmisterna gormar på om, att det bara finns ett fåtal länder, nämligen Norge, Danmark och Finland, som är jämförbara med oss. Alla övriga länder är så annorlunda att de får vi inte jämföra oss med. Då måste ju det även gälla munskydd och precis allt som har med viruset att göra. Så nån asiatisk studie är inte intressant, och det är väl bara där massorna brukat använda munskydd.

Dessutom bygger visst vissa studier på berakningar och simuleringar, och vi har ju sett hur uppåt väggarna galna resultat såna kan ge.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-08-01 kl. 19:57.
Citera
2020-08-01, 19:54
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Mördar människor...
De som säljer cigaretter och tjänar stora pengar på det, är de mördare med eller är det bara Tegnell som ska ha det epitetet?

Skillnaden är rätt stor. De som säljer cigaretter tvingar ingen att välja deras produkter utan det upp till varje individ att bestämma. Att det är ett beroende är en sak men återigen så är det varje individs ansvar.
Det Tegnell gör är mord då han tar beslut som gör att folk dör och han tar inte beslut så fler dör. Det är en skillnad. Poängen är att många dör av Covid-19 pga av det är en hemsk sjukdom. Men Tegnell har gjort så fler att ha dött i onödan.
Citera
2020-08-01, 19:55
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja. Och om en vecka är de sjuka. Om två veckor är många av dem på sjukhus. Och om tre veckor dör vissa av dessa. Samt följdvågorna på detta, när personer som dessa idioter i sin tur smittat - insjuknar, läggs in på sjukhus och dör.

Sanna mina ord!

Hur kan du vara så säker på det?
Ledde studenten och demonstrationerna här i Sverige till ökade inläggningar och dödsfall??
Restauranger och tunnelbanor är fulla - har det lett till att siffrorna gått upp?
Citera
2020-08-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Men varför blev inte BLM demonstranterna smittade i USA? har de nån annan variant där? Eller hade svartingarns munskydd?

Dr Fauci förklarade (inte alls) detta mysterium i Kongressen igår. Mycket avslöjande. Länken hittar du i mitt tidigare inlägg idag.
Citera
2020-08-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Det är inte idioter tbf det är hederligt hårt arbetande människor som inte tycker det är rimligt att etablissemanget ska tillåtas atombomba sönder landets företag och ekonomi och pissa på all form av personlig frihet och integirtet bara för att politikerna i slutändan ska kunna skryta över att de räddat livet på några gamla och multisjuka som ändå var på väg ut
Men det är ju de som byggt landet! Innan dem fanns inget av värde, precis allt är deras förtjänst.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Allt handlar om kommunikation och hur man slätar över misslyckandet. Tror inte det skall vara några problem att komma undan med några 100 döda i Norge.

Det är bara att skylla på otur så slipper man ansvar. Norges motsvarigheter borde lära sig av FHM och Johan Carlsson.

Anlita Giesecke, JT och JC som konsulter vettja!
Vad skyller Norges motsvarigheter sitt misslyckande på då?
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Det är inte idioter tbf det är hederligt hårt arbetande människor som inte tycker det är rimligt att etablissemanget ska tillåtas atombomba sönder landets företag och ekonomi och pissa på all form av personlig frihet och integirtet bara för att politikerna i slutändan ska kunna skryta över att de räddat livet på några gamla och multisjuka som ändå var på väg ut

Bra talat! Bästa sansade inlägget på mycket länge bland alla dessa irrationella j-la alarmister som kör japansk hikikomori på statens bekostnad och vill se alla under lockdown. Vi rationella jobbar och betalar skatt, för jävligt dock att alla fjantar här tar del av mina skattemedel.
Citera
2020-08-01, 20:06
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Skillnaden är rätt stor. De som säljer cigaretter tvingar ingen att välja deras produkter utan det upp till varje individ att bestämma. Att det är ett beroende är en sak men återigen så är det varje individs ansvar.
Det Tegnell gör är mord då han tar beslut som gör att folk dör och han tar inte beslut så fler dör. Det är en skillnad. Poängen är att många dör av Covid-19 pga av det är en hemsk sjukdom. Men Tegnell har gjort så fler att ha dött i onödan.
Vi är precis lika fria att undvika folk som kan vara på smitta. Kom ihåg att det inte alltid rätt rökförbud som idag. Nog skulle jag ha behövt säga upp mig för att slippa passiv rökning på arbetsplatsen, men det gjorde jag inte eftersom det skulle ha lett till en personlig katastrof just då. Samma sak gäller fortfarande barn, de kan inte bara rymma hemifrån för att slippa passiv rökning. Det skulle inte samhället acceptera, och det finns ingen lag mot att utsätta familjemedlemmar i beroendeställning för passiv rökning i hemmet. Och en gång rökskadad, alltid rökskadad. Det är allvarliga saker det här.

Så inte kan man väl säga att viruset är så himla annars? Man väljer själv. Kan man inte säga upp sig får man väl ta till tillräckligt med skyddsutrustning för att känna sig säker och/eller isolera sig. Det står var och en fritt! Det kanske blir obekvämt, men kom inte och säg att det är omöjligt, om det nu är så att man verkligen tycker att det är viktigare än allt annat.
Citera
2020-08-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad skyller Norges motsvarigheter sitt misslyckande på då?

Som tur är har de storebror i öster som närmsta referens så i det ljuset är misslyckandet rena succén. Vilken tur att Sverige var så groteskt usla på att skydda sina gamla.
Allt är relativt som bekant. De borde väl skicka ett tackbrev till Sverige om de har någon skam i kroppen.
Citera
2020-08-01, 20:12
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vi är precis lika fria att undvika folk som kan vara på smitta. Kom ihåg att det inte alltid rätt rökförbud som idag. Nog skulle jag ha behövt säga upp mig för att slippa passiv rökning på arbetsplatsen, men det gjorde jag inte eftersom det skulle ha lett till en personlig katastrof just då. Samma sak gäller fortfarande barn, de kan inte bara rymma hemifrån för att slippa passiv rökning. Det skulle inte samhället acceptera, och det finns ingen lag mot att utsätta familjemedlemmar i beroendeställning för passiv rökning i hemmet. Och en gång rökskadad, alltid rökskadad. Det är allvarliga saker det här.

Så inte kan man väl säga att viruset är så himla annars? Man väljer själv. Kan man inte säga upp sig får man väl ta till tillräckligt med skyddsutrustning för att känna sig säker och/eller isolera sig. Det står var och en fritt! Det kanske blir obekvämt, men kom inte och säg att det är omöjligt, om det nu är så att man verkligen tycker att det är viktigare än allt annat.

Säg till alla äldre som dött på äldreboende. De har gjort allt för att skydda sig och låst in sig men likväl så har det fått sätta livet till pga av att Tegnell och Co skitit i andra människor kan smittas.
Citera
2020-08-01, 20:12
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det där är MIN prognos, inte den matematiska som förefaller minst sagt orimlig, som jag påpekade.

Ok. Så vad säger din prognos efter tre miljoner då? Tar det tvärstopp då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in