2020-08-01, 10:31
Medlem
Novotars avatar
Vilken krånglig App Patreon! Den funkar ju inte 😡 medlem youtube o bara avsnitt 1 hittas Förhör Tishko??? Ngn mer som upplever detta? Patreon ligger nere pga ”städning”
Citera
2020-08-01, 10:36
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jag har han ju lyckats med att döda henne.
NEJ! Inte strypt.
Han har använt kraftigt våld mot huvudet, kroppen ej hittad så han har troligtvis använt kniv för att döda henne.
Citera
2020-08-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
NEJ! Inte strypt.
Han har använt kraftigt våld mot huvudet, kroppen ej hittad så han har troligtvis använt kniv för att döda henne.
Okej han har dödat henne iallafall och det är med ett stickvapen och han har säkert misshandlat henne innan han använde kniven.
Citera
2020-08-01, 10:39
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ha ha! Jaaa! Åklagaren tror faktiskt inte sina öron. Men att det ligger honom till last vet jag inte, man får som tilltalad ljuga som en häst travar, det ingår i paketet. Bevisbördan ligger hos åklagaren. Men T kommer aldrig kunna slingra sig ur detta. Det finns alldeles för mycket på honom. Hans arrogans kommer fälla honom. Och han säger emot sig själv väldigt ofta. Han är körd även i HR. Tror jag.

Om jag var åklagare skulle jag ju helt klart föredra att den tilltalade ljuger så mycket som möjligt för då har jag ett helt "smörgåsbord" att jobba med. Det ger mig massor av chanser att visa att något av det han hävdar skiljer sig ifrån sanningen.

Betydligt värre om nästan allt han säger är sant och enbart kanske skiljer sig ifrån sanningen på en avgörande punkt. Då kan du som åklagare bara hoppas att vad du har på just den punkten håller i domstolen.
Citera
2020-08-01, 10:42
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej han har dödat henne iallafall och det är med ett stickvapen och han har säkert misshandlat henne innan han använde kniven.
Yapp. Det är konstaterat att hon inte strypts gm att tungbenet var intakt. Hon var också ute på balkongen och ”sökte” räddning/hjälp.
Citera
2020-08-01, 10:43
Medlem
Citat:
Vilken krånglig App Patreon! Den funkar ju inte 😡 medlem youtube o bara avsnitt 1 hittas Förhör Tishko??? Ngn mer som upplever detta? Patreon ligger nere pga ”städning”
De har lagt ihop alla förhör till del 1 och del 2 för medlemmar läste jag. Dvs alla de 8 delar man lovat lägga ut är nu komprimerade till den fil på drygt 3 timmar som på YT ligger i två delar för medlemmar. Den fil som en användare delade till oss, drygt 3 tim, är samtliga förhör med honom.
Senast redigerad av Picasso2 2020-08-01 kl. 10:46.
Citera
2020-08-01, 10:46
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har lagt ihop alla förhör läste till del 1 och del 2 för medlemmar läste jag. Dvs alla de 8 delar man lovat lägga ut är nu komprimerade till den fil på drygt 3 timmar som på YT ligger i två delar för medlemmar. Den fil som en användare delade till oss, drygt 3 tim, är samtliga förhör med honom.
Tack, skall leta igen.
Citera
2020-08-01, 10:47
Medlem
Citat:
Tack, skall leta igen.
Den lades upp här vid 8-8.30 igår morse - så du vet ungefär var du ska leta
Citera
2020-08-01, 10:50
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Varför är det bråttom? Detta är ett solklart fall för HR att fastställa dom. Inget annat kommer ske.

Här är det både "Hängslen och livrem" som gäller. Arrogans undanbedes. Att ta ut segern i förskott kan fälla vem som helst. Det är bara att fortsätta jobba på och se till att läget är så bra det bara går inför HR.
Citera
2020-08-01, 10:59
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Alltså fysiska bevis i form av fingeravtryck på folie och tape är inga indicier de är bevis. huvudet i väskan är inga indicier det är bevis. Dessa bevis är bara toppen på isberget som fällde T.
Alltså konkreta bevis. Evidensbaserad empiriskt utredningsarbeta från polisens sida med åklagare som förundersökningsledare.
Ett skolexempel på att använda utredningens bevisunderlag för att leda målet till fällande dom.
Det är bara en dåres försvarstal från T som hörts. Advokaten gjorde sitt jobb inte mer. För övrigt så var ju T hemma fem gånger under sitt arbetspass. Vad vägde Wilma vi säger 50 kilo minus huvudet, vi hamnar på att T bar ut fem paket påsar eller motsvarande som vägde någonstans runt 8 kilo per gång och om det var i två påsar per gång kanske 4 x 2 då kan man tänka att i varje påse 4 stycken 2 liters med mjölk eller juice . Ni som har svårt att tänka nu att det var busenkelt för svinet T att bära ut kroppen kanske kan börja tänka hur lätt att göra sig av med detta det är egentligen. Det svåra och sjuka är ju hur man är funtad som kan stycka en människa det är det som för mig är en gåta.

Om du väljer att ta en annan människa av daga så är det ju naturligtvis bara att löpa linan ut och göra vad som krävs, oavsett vad det månde vara, utan att blinka. Kan du inte göra det så ska du inte döda.

Detta gäller vid all konfrontation, antingen är du beredd att ta det hela vägen eller också undviker man konfrontation.
Citera
2020-08-01, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu kan detta mål inte betraktas som något indiciemål. Domen bygger på god teknisk bevisning och den tilltalades utsaga.
Vad som kommer att hända beror på vad som åberopas i överklagan. Jag är dock övertygad om att HR kommer att delge samma resultat som TR.

Man kan nog tolka detta mål på olika sätt - Det beror nog på vem man frågar. Men det kan absolut räknas som ett indiciemål!

Det som utgör ett indiciemål är att det inte finns någon DIREKT bevisning mot den misstänkte. Man får heller inte glömma att teknisk bevisning kan vara både direkt och indirekt.
Tittar man på bevisningen som finns är jag beredd att säga att det är direkt bevisning mot Brott mot griftefriden, men bara indirekt bevisning (indicier) när det gäller själva mordet. Så jag skulle vilja säga att detta faktiskt är ett indiciemål.
Citera
2020-08-01, 11:25
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Yapp. Det är konstaterat att hon inte strypts gm att tungbenet var intakt. Hon var också ute på balkongen och ”sökte” räddning/hjälp.

Exakt så. tungbenet var inte skadat, inga märken på halsen.

Han har helt enkelt bankat ihjäl W. Använt kniv eller metallföremål.
Det känns som att detta har skett i utomordentligt raseri och hat mot kroppen.
Riktigt jevla sjukt!!

Jag har återigen, läst igenom FUP sidan 177-178.

"I kanterna på skadan ses inga blödningar eller
missfärgningar. Underliggande skadan ses ett tiotal, strimformade,
huvudsakligen parallella, tvärgående, ytliga skador på pannbenet. I ovankanten
och i hudskadan ses ca fem stycken ca 2 – 3 mm stora jack i benet.

På högra övre ögonlocket, under ögonbrynet, ses en 1,5 x 0,8 cm stor hudskada
med antydan till skarpa kanter
med inre begränsning 3 cm till höger om

Ögongloben är insjunken och strax
utanför högra iris ses en 0,5 x 0,5 cm stor skada vilken fortsätter in till den
högra främre skallgropen där en 0,4 cm x 0,1 cm stor skada belägen 2 cm
"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto