2020-08-01, 07:45
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Skulle precis skriva något liknande när jag såg du gjort det.
Exakt! Vi måste sluta påstå man ursäktar Caritas övergrepp bara för att man inte tror hon är pedofil.
Jag tror CA är pedofil och utövat skev sex länge. Jag tror hans ex Emma vet han ser på barnporr. Har man varit ihop så länge och med tanke på hur manipulativ han är har han iaf invigt henne i sina fantasier. Sen kanske responsen inte varit det han önskat men i en relation med en partner börjar man ju prata om vad man tänder på.
Han träffar iaf sen CL och de fattar tycke för varann. Relationen är svajig och hon gör bort sig och förlorar sitt ex helt. Hon är bostadslös till och från och börjar bli desperat. Hon har tidigt i sin relation med CA börjat förstå hans diverse läggningar. De samlar barnporr ihop.
Hon väljer att offra sina barn och för det visar att hon är kall och hjärtlös och har allvarliga störningar. Hon gör det för hans kärlek. Det rättfärdigar inte hennes gärningar men jag tänker så här. Hade hon inte träffat CA hade detta aldrig hänt. Det är jag helt säker på.
Det är vidrigt att hon väljer sin killes njutning före sina barns välbefinnande.
Håller med i det du skriver.
CA berättade vad han tänder på efter kort tid enligt en som skrev i tråden tidigare. Sannolikt vet Emma då de var ihop länge

En som skrev i tråden;
Citat:
Jag har haft en sexuell relation med C.A för många år sen. Vi träffades ett par gånger och av vad han uttryckte så tänder han på urofili
Citera
2020-08-01, 07:55
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Ska Carita som uppenbarligen begått pedofila/kriminella handlingar slängas på en offerkofta? Det är som att säga att en lejd mördare blev manipulerad då det va någon annan som anstiftade mordet.
En lejd mördare får oftast betalt,alltså inte manipulerad. Det är ett jobb för lejda mördaren. Viss skillnad.
Ingen slänger på offerkoftan på Carita? inte som jag läser inläggen iaf, däremot att hon är lättmanipulerad. Det hon gjort mot sina barn är inte mindre avskyvärt för att hon är lättmanipulerad
Citera
2020-08-01, 08:12
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravndal
Läser FUP och ser till min förskräckelse att CL verkar ha haft samröre med en viss C*rin* Gyllensv**n. Det är väl den ömma modern till en viss E...n med samma efternamn?

Vad är det för fel på de här människorna?
Ja, CL var fosterbarn hos dem i 6 år, och mördaren är deras biologiska son
Citera
2020-08-01, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Du har rätt i att det tar år att bygga upp, men finns säkert undantag. JM hade inte kännt flyktingen speciellt länge innan hon hade honom i sitt grepp. CA är psykopat och narcissist helt klart. Jag tror däremot hon bara är en mycket svag, trasig människa. Som va desperat efter honom. Avtrubbad och brist på känslor. Möjligtvis ngt lättare handikapp då jag uppfattar henne som mkt ointelligent. Man hade gärna velat skylla på någon diagnos här.

JM använde makt. Väldigt kraftfullt vapen. Men även där så stod det nog inte helt rätt till hos de som gjorde skit görat åt henne.

Men CL ja alltså som du nämner svag intellektuellt ihop med en form av brist på empati så är man lätt styrd.
Är inte bara psykopater osv som har brist på empati. Jag har inte läst så mycket alls om själva fallet.

Men övergreppen började nästan direkt efter hon blev ihop med CA. Det är inte omöjligt att hon faktiskt hållt på innan med eller finns det något som visar på att så inte var fallet?

Tänker att de kanske hitta varandra via sina sjuka sexuella fantasier.

Hur som ingen av de här personerna bör någonsin komma ut från fängelse då det är föga troligt de skulle kunna bli normala människor.

Vad vet man om de här två personernas bakgrunder och familjer? Jag har läst lite om att CA’s familj skyddar han och anser han är helt oskyldig. Känns ju jävligt konstigt de gör det när han bevisligen har talat om för henne vad hon ska göra.
Citera
2020-08-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Ja, CL var fosterbarn hos dem i 6 år, och mördaren är deras biologiska son

Vilken mördare?
Citera
2020-08-01, 08:26
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drhouse1980
Vilken mördare?

Dubbelmördaren Edvi* Gyllensvaa*
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/polisen-bekraftar-edvin-gyllensvaan-erkanner-dubbelmordet-i-mantorp/

CL har vart fosterbarn i deras familj
Citera
2020-08-01, 08:31
Medlem
Citat:
Detta är obehagligt, nästan lite sekt likt, med CA som sekt ledare. Hur är det möjligt att han kan ha så många i sitt grepp? Jag hade spytt o skrikit mig galen om jag fått reda på ngt sånt om min son eller mina barns pappa! Fyfan hur fan agerar dem, obegripligt?

Ja säger också bara fy fan! Den här släkten liknar en sorts sekt. Och de stackars barnen är helt utlämnade. Jag lider och min ångest sköljer över mig när jag tänker på vad barnen fått utstå. Den här EH verkar ju tappad. Om hon kände till och visste om CA s sjuka läggning vilket hon måste ha gjort så förstår jag inte hur hon vågade ha deras barn hemma hos honom. Helt likgiltig vad barnen kan komma att utsättas för hos sin egen pappa. För en pedofil i hans grad har nog inte lämnat sina egna barn i fred heller. Allt är så sjukt och vidrigt!! Det är mycket mer som ska fram och jag hoppas utredningen fortsätter. Nu måste vuxenvärlden tänka på barnens bästa så livet kan vända för dem. Har svårt att förstå att något sånt här fasansfullt kan ske. Saknar ord💙
Citera
2020-08-01, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja de blev ju tillsammans i maj 2018. Den första våldtäkten som kan bevisas skedde 2018-07-01.
Däremot så döms CL för innehav av BP redan från 2018-05-29.
Och CA döms ju för samma sedan 2011.

Citat:
Barnporr kom in efter två veckor i förhållandet. Första övergreppet ca två månader.

Då mindes jag någorlunda rätt. Carita visste väl även om BP INNAN de blev tillsammans, hade hört något bråk mellan CA och hans barns mamma som handlade om just det?

Jag har så svårt att förstå hur en kille kan påverka en tjej så grovt. Är brud själv men har aldrig gjort något jag inte vill för att någon annan ska va nöjd. Så när alla skriver att de INTE tror hon är pedofil fattar jag fan inte hur det skulle gå att VÅLDTA TVÅ BARN om man inte är det!!!! Ni menar alltså att ni själva skulle kunna våldta era barn pga en kille??

Jag kan förstå att man kan bli manipulerad att tex ha trekant men detta är så över gränsen så det finns inte. Jag förstår inte hur ni anser det kan vara möjligt? Liksom hon skrattar och njuter när hon skriver om vad hon gjort mot de små barnen. Hade hon "bara" blivit manipulerad måste hon levt med grov ångest över vad hon gjorde typ dagligen varje mammavecka och inte hånat barnen i konversationer???????

Om det nu är så att Carita visste om BP innan det blev tillsammans kan de lika gärna vara hon som insisterat på att förgripa sig på sina pojkar. Hon har säkert gått i fleeera år och vart sugen på barn men nu hade hon äntligen en som kunde bekräfta att hon inte är ensam om att va pedofil. Jag tror det var hon som la fram det till CA. Jag tror hon tänder på barn och "laglig" sex med stor ålderspann. CA uppfattar jag inte som speciellt drivande eller tjatig angående att få nytt material. Tycker han känns ganska likgiltig när han får visst material med. Killar är alltid tjatiga av sig och han upplever jag inte som extrem som andra får det till här. Kanske kickar ångesten in för han?
Citera
2020-08-01, 09:23
Medlem
Vet någon vilka fängelsen dom kommer sitta på?
Citera
2020-08-01, 09:31
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/polisen-bekraftar-edvin-gyllensvaan-erkanner-dubbelmordet-i-mantorp/

Man kan ju fundera över hur det varit i den familjen... Edvin är ju även han ett tvättäkta praktsvin som borde låsas in för alltid.
Citera
2020-08-01, 09:37
Medlem
Citat:

Han som åkte dit nere i Linköping för de där gamla morden?

Ah men då har hon troligen växt upp under psykisk och ev fysisk misshandel . De förklarar en hel del.

Oftast på sådana här personer som är så sjuka är det en tragisk barndom som ligger bakom.

Dock inget man kan använda som försvar utan de är enbart en förklaring
Citera
2020-08-01, 09:58
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drhouse1980

Ah men då har hon troligen växt upp under psykisk och ev fysisk misshandel . De förklarar en hel del.
Hon har inte växt upp hos dem. Hon höll på med droger som tonåring och blev placerad.
Hon blev placerad som 14-åring tror jag. Hennes biologiska mamma är förhörd i FUP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in