2020-08-01, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Interessant!
Er det ikke mulig for politiet å finne ut om en bestemt hustelefon ble brukt til å motta ett bestemt anrop?

Tror ikke det for disse sender vel analogt signal.
Citera
2020-08-01, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Tror ikke det for disse sender vel analogt signal.
Jeg forstår. Jeg tenkte et øyeblikk at han måtte ha vært inne i huset for å hente brevet som lå på den stolen i entreen. Men hvis han er skyldig/medskyldig så var kanskje ikke brevet inne i huset i det hele tatt?
Men valpen? Han fant valpen innelåst på en stue (i 1. etasje?). Da må han vel ha vært inne i huset? Eller?
Citera
2020-08-01, 02:29
Medlem
Citat:
Jeg forstår. Jeg tenkte et øyeblikk at han måtte ha vært inne i huset for å hente brevet som lå på den stolen i entreen. Men hvis han er skyldig/medskyldig så var kanskje ikke brevet inne i huset i det hele tatt?
Men valpen? Han fant valpen innelåst på en stue (i 1. etasje?). Da må han vel ha vært inne i huset? Eller?

Tja, var den innelåst da tro ?

Eller TH fikk info om at den er innelåst ?
Citera
2020-08-01, 02:35
Medlem
Citat:
Tja, var den innelåst da tro ?

Eller TH fikk info om at den er innelåst ?
Jeg vet ikke. Hvis valpen ikke var i huset da TH kom hjem og TH eventuelt ringte til noen som "skulle komme og hente valpen for å ta seg av valpen", så kanskje vedkommende kom med valpen for deretter å reise fra huset igjen sammen med valpen?

Hvis politiet har funnet ut at det ikke var fotspor etter valpen i huset heller, da er det ugler i mosen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-01 kl. 02:42.
Citera
2020-08-01, 02:51
Medlem
Noen nevnte eventuell vasking av gulv som kan ha blitt utført på forsvinningsdagen. Men hvis gulv ble vasket den dagen, så ble neppe alle gulvene vasket ettersom politiet fant skoavtrykk fra noen personers sko i huset.

Jeg lurer på om politiet fant AEs skosåleavtrykk/tøffelavtrykk, fotavtrykk i huset som samsvarer med hennes bevegelsesmønster den morgenen? Politiet opplyste om at de så av telefonens bevegelser at hun sto opp ca kl 7.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-01 kl. 02:54.
Citera
2020-08-01, 02:53
Medlem
Citat:
Noen nevnte eventuell vasking av gulv som kan ha blitt utført på forsvinningsdagen. Men hvis gulv ble vasket den dagen, så ble neppe alle gulvene vasket ettersom politiet fant skoavtrykk fra noen personers sko i huset.

Det er sikkert bare området rundt trappa som er vasket.
Citera
2020-08-01, 02:59
Medlem
Citat:
Det er sikkert bare området rundt trappa som er vasket.
Det kan hende. Den trappa ned fra 2 etasje ender i en stue (fra den stuen må man gjennom en dør for å komme til en entre om jeg husker rett) som er på motsatt side av huset når man står i entreen ved inngangsdøren nær det gjestetoalettet i 1. etasje. Kanskje eventuelt hele eller deler av entreen også ble vasket?

Jeg vet ikke om den entreen går hele veien fra ytterdøren og mot der den nevnte stuen er?
Det er kanskje logisk at samme entre fortsetter rett frem gjennom hele huset, med tanke på trappen opp til andre etasje, og med tanke på å ha to rømningsveier når man kommer ned fra 2. etasje med tanke på brann?

Noen her i diskusjonen tilbød seg å tegne en plantegning av huset ut fra opplysninger om husets rom, hvis noen kan poste detaljerte opplysninger om rommenes plassering.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-01 kl. 03:37.
Citera
2020-08-01, 09:00
Medlem
Citat:
Jeg forstår. Og jeg tenker at hvis TH skulle ha vært medskyldig, ville det vært mest logisk å sørge for å legge AEs mobil på et veldig uvanlig sted (som feks på gulvet) og ikke på det samme bordet som hun pleide å legge mobilen på.

Legokatt: du tror altså at en datter, med egen familie, er villig til å drepe sin egen mor og havne 21 år i fengsel, miste jobb alle venner, all fremtidig støtte fra egen familie, være utsatt for hevn fra egen familie i ettertid? At hun skal ha gjort dette fordi TH ønsket det? Hvor er logikken?
Citera
2020-08-01, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Ut fra det vi vet, høres det jo ut som om TH har jugd seg inn i et hjørne når det gjelder minuttene etter han kom hjem. Absolutt avslørende.

Ble hun drept om natta, må vi regne med at han selvfølgelig vasket opp etter drapet. (Men så var det telefonene med MB og TEH, da).

Om han kjippa av seg skoene og gikk i vanlig sokkelest, vil det kanskje kunne ses som avtrykk steder han naturlig stod/tråkket litt, som når han skal ha svart oppringning på fasttelefonen? Men det naturlige vil vel være å løpe inn med sko og yttertøy på, om han virkelig var bekymret.

Kanskje kan opptak fra da han ringte politiet vise lyd av skritt med fottøy, selv om han hevder å ha gått i sokkelesten. Eller omvendt.

Ser broren til RU, PU, som har vært nevnt, har en k*ne som driver rengj*ringsbyrå. OM dette er en kidnapping (feks av amatører fra kryptomiljøet), kan de jo ha hatt med en person som vasket de ut i en viss fart. Hvis vasking er noe de «kan», liksom, og gjør som en forsikring mot å legge igjen spor. Selv om proffe ikke ville gjort det sånn.

Lurer på om det kan tas prøver av vaskemidler som er brukt på gulv. Om det er noe de fant til vanlig bruk i huset, eller om det var ukjente kjemiske bindinger som noen må ha hatt med seg inn spesielt til dette bruket.
Meeen, nå blir jeg litt vel fantasifull.

selv om proffe ikke gjør det sånn. Hvordan gjør de proffe det mener du?
Citera
2020-08-01, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei.

Jeg viser til politiets vurderinger. Og at Nedre Romerike tingrett mener at det er skjellig grunn til mistanke om at TH har drept, eller medvirket til drap, på sin kone AEH.

Noen som vet om TH pleide å bruke innesko eller tøfler? avgir tøfler fotavtrykk da? var det ikke slik at de har sånne fliser i store deler av huset, som det er mest vanlig å bruke sko på? fant politiet avtrykk fra kun sprox-sko i huset eller fant de avtrykk fra ghh som var der noen dager i forveien? da fant de vel avtrykk fra aeh også? lurer på hvor mange ulike sko de fant avtrykk fra.
Citera
2020-08-01, 09:47
Medlem
Så noen har fått frem alle TH sine avtrykk og vasket bort disse, men latt alle andre sine bli igjen? Eller var der ingen avtrykk, fra noen, men det burde vært avtrykk fra TH?

Mulig at gjerningsmannen vasket og vasket bort alle avtrykk, uten sprox skoene, og at det burde vært avtrykk fra TH da hsn lette etter henne i huset?

Hvorfor skulle han ikke ha gått inn i huset etter jobb? Hvor var han i så tilfelle? På gårdsplassen og pratet med føttene dine i en hustelefon han hadde lagt ut, fordi han ikke skulle gå inn?

Det blir for rart, for nye styr.
Citera
2020-08-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Noen som vet om TH pleide å bruke innesko eller tøfler? avgir tøfler fotavtrykk da? var det ikke slik at de har sånne fliser i store deler av huset, som det er mest vanlig å bruke sko på? fant politiet avtrykk fra kun sprox-sko i huset eller fant de avtrykk fra ghh som var der noen dager i forveien? da fant de vel avtrykk fra aeh også? lurer på hvor mange ulike sko de fant avtrykk fra.

Hvis inngangen er som beskrevet burde det finnes avtrykk av TH der. Inngangen er en stor entré der du setter av deg skoene etc. 4-5 avtrykk med sprox, som så tas av før han går videre inn, 4-5 avtrykk ut. 9 avtrykk. Egne sko var kanske i bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in