2020-07-31, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexamera
Såklart alla får ha sin åsikt. Någon frågade vart någon hade försvarat/förmildrat CL handlingar vilket jag svarade på.

Yes. Hoppas dock fortfarande att hovrätten skärper straffen för båda två till det som åklagaren yrkade på i vart fall.

Så i augusti kan alltså själva straffet ändras? Eller är det bara om de överklagar?
Citera
2020-07-31, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
CA har ju 3 egna barn,som han hade vecka/vecka ,med EH(mamman).
Funderar på vad som kan ha hänt den veckan han var själv med sina barn

Tänk bad,toalettbesök,byta blöja, sängdags m.m

Ingen som tänker tanken att han faktiskt var hela veckor ensam med barnen?
Jo fy fan, det har man tänkt mycket på! Hoppas barnen får "rätt" personer att prata med, som de får förtroende för. De är ju trots allt lite äldre än CLs barn, så OM det är ngt borde de kunna berätta det me tiden, efter långa samtal, stöd och terapi.
Citera
2020-07-31, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
CA har ju 3 egna barn,som han hade vecka/vecka ,med EH(mamman).
Funderar på vad som kan ha hänt den veckan han var själv med sina barn

Tänk bad,toalettbesök,byta blöja, sängdags m.m

Ingen som tänker tanken att han faktiskt var hela veckor ensam med barnen?
Som jag förstod, av det lilla jag läst i fupen, så kom mamman och hämtade barnen hos CA så snart det blev känt att CL plockats in av polisen. Det är ju möjligt att mamman till CAs barn hade starka aningar om CAs böjelser.
Citera
2020-07-31, 15:43
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommaren19
Jo, och jag får sån ångest av att tänka tanken. Vet ej hur verbala hans barn är och kunna uttrycka sig om något är fel? Det är nog mycket detta monster har gjort som inte kommit fram.
Hans söner är födda 2012 och 2014. Dottern är född 2018 .

Hon lilla kan säkert inte säga så mycket
Citera
2020-07-31, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Har den kvinnan barn med CAs bror eller kanske CA passat brorsbarnen?
Kvinnan kanske går in i förvar för att inte behöva ta något ansvar för att ha blundat på tecken som funnits.

Nu menar jag inte att klaga på hur någon ser ut, men hon har skrivit helt öppet ett försvarstal på facebook angående CA, men hon ser ju helt deprimerad ut, väldigt ledsen och sorgsen.
Sen kanske hon ser ut så, men hon kanske inte har det så lätt med CAs bror.

Jag kan förstå hur närstående inte kan tror att en familjemedlem begått dessa brott, jag hade helt säkert förnekat i det längsta om mina barn eller deras partner blivit anklagad för något sådant här, men bevisen är överväldigande det går helt enkelt inte att förneka dem.

Hon ser verkligen olycklig ut.
Hela den familjen är sorgsen.

Hon har nu tagit bort sin facebook såg jag.

Förrutom att de lever i förnekelse, så vill de inte ens se bevis eller sanning.
Innerst inne vet de sanningen men väljer stötta en pedofil. De är medbrottslingar i mina ögon.
Hela äckliga högen mamman Annel* Berg*r, Emma* Hess*l som hänger med resten av klanen och stöttar istället för att skydda och tänka på oskyldiga barn, hans bror M*chael Ambjörnsso* , svägerskan Ang*line Erlands*on
Ni kan leta upp dom alla på fb och skicka ett privat meddelande och påminna dom om alla bevis som finns!

Hoppas fan det finns människor med sunt förnuft i deras omkrets och grannskap som ifrågasätter och påminner dom om allt CA har hållt på med
och fortsätter de stötta honom så borde de få ett helvete!
Citera
2020-07-31, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som jag förstod, av det lilla jag läst i fupen, så kom mamman och hämtade barnen hos CA så snart det blev känt att CL plockats in av polisen. Det är ju möjligt att mamman till CAs barn hade starka aningar om CAs böjelser.
Det var väl socialen som hade talat om att EH skulle hämta barnen direkt då de fått in en orosanmälan.
Citera
2020-07-31, 15:56
Medlem
O nej, jag har inte förståelse för de som stöttar pedofiler, inte ens hans mamma.
Hon borde tänka på stackars barn istället.
Sina egna barnbarn!!! Och hans styvbarn!!

En pedofil som han har inte bytt blöja utan att ha gjort något det är jag säker på.
Samlat porr så länge och njutit av det CL skickat och beordat mer och tvång!!
Fy så sjukt

De borde båda fått längre straff med dessa starka bevis.
Citera
2020-07-31, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Det var väl socialen som hade talat om att EH skulle hämta barnen direkt då de fått in en orosanmälan.
Ok. Jag får kika lite noggrannare.
Citera
2020-07-31, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack

Ja precis. Det var socialen som ringde och sa att barnen ej fick vara hos CA
EH själv skulle ej brytt sig.
Citera
2020-07-31, 16:02
Medlem
okok1s avatar
Vad är minimum och maximum straff för brotten?
Citera
2020-07-31, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsFarsta
Det är faktiskt ganska många i tråden som sedan start menat på att det är CA som ligger bakom detta och anser att Carita inte är pedofil utan "bara" under hans kontroll. Vilket kan tolkas till viss del som att försvara henne, särskilt i detta fall då hon glädeligen överraskat honom frivilligt med massa filmer och bilder.

Och det är just det kvinnor gör när dom blir påkomna för sånt här, sätter på sig en offerkofta. Det finns alltid dårar då som ska säga att det absolut måste vara killen som påverkat pedofilkvinnan fast så inte behöver vara fallet.

När man talar om pedofiler tänker man oftast på en gubbe/man och det är nog väldigt många kvinnor som kommer undan med detta pga det.

Det är ju din tolkning då.
Man kan ju tolka och inbilla sig och slänga ut sig påståenden som ej stämmer.
Läs ordentligt och tänk lite sá uppfattar Du bättre nästa gång om Du är kapabel till det.

Du fattar fortfarande inte att oavsett läggning så är hon sexualbrytare, våldtäktman på barn!!
Och ingen förminskar det faktum!!!
Citera
2020-07-31, 16:13
Medlem
Nikhitas avatar
Jag förstår inte hur släkt till CA kan tro att CL skrivit till sig själv från CA mobil. Polisen har ju kollat vart mobilerna befann sig vid tidpunkten dom skrivit till varann och våldtäkterna skett. Suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in