Finns det flera bank-konton som utredarna inte fått tillgång till?
När jag tittar på SD:s kontoutdrag slår det mig att det inte ses några kontanta uttag över huvud taget under det halvår som kontoutdragen på hans tre konton visar. Kan det tyda på att han har ytterligare konton som användes när t ex han och L*na träffades i smyg? Jag tänker på att Medinsyn berättade att det skulle finnas kvitton för några butiksbesök som bevisade Nordsjö-turen m L*na den 30 mars, men det finns inga köp alls noterat det datumet i kontoutdragen.
Jag har också reagerat på att han har tankat förhållandevis få gånger (6 ggr á ca 8-900 kr) med tanke på hur mycket han reste runt och geocachade. Det borde helt enkelt finnas fler tankningar redovisade, men han kanske även använde ett tankkort från arbetsgivaren? I så fall borde det även finnas utdrag redovisat för detta, men det har jag inte funnit i FUP ännu.
L*na mördades av ett iskallt rovdjur i mänsklig skepnad
Den som har mördat L*na är ett mänskligt iskallt rovdjur som utan problem klarar att mörda för att sen gå vidare och låtsas som om ingenting har hänt? En helt samvetslös individ utan ånger och helt iskall för andras känslor eftersom hen inte vill medverka till att mordet ska klaras upp. Det är märkligt att den misstänkte visste redan när L*na var försvunnen "att det här kommer aldrig lösas".
Det dödliga våldet mot L*enas huvud utfördes i en målmedveten och utdragen process. Det talar inte för en plötslig ingivelse. Mordvapnet saknas och mördaren tog L*nas mobil för att dölja spår. Det är inte till fördel för den misstänkte att han, hans exfru och tidigare bästa vän har gjort raderingar i sina digitala enheter vid tiden före, under och efter mordet. Har de andra två uppmanats av den misstänkta att göra raderingar eller har de på egen hand ansett att de bör radera?
Den speciella rösten
Den misstänktes röst upplevs som speciell och mekaniskt entonig. Han säger "Företaget Familjen" istället för "min/vår familj". Han säger att han aldrig varit svartsjuk på Hanna, men medger att det kan ha funnits svartsjuka i relationen med L*na -13/14 när han hade tankar om ett gemensamt liv med henne. I vad än han säger saknas det känslomarkörer "han kan orden, men inte musiken" (ej eget citat).
Den misstänkte verkar inte ha fullt förstånd om hur fel det blir när han grandiost skrattade åt andra i rättssalen för att han tyckte de begick "grodor". Hans upprepande flinande och skrattande när det handlat om ytterst känsliga saker om brottsoffret visar ett mycket oempatisk förhållningssätt.
Den som har mördat L*na känner sig hemma i området och har rört sig målmedvetet. Hen har troligtvis rationellt och minutiöst förberett sin mordplan och visste exakt var hen skulle göra av tillhygget och L*nas mobil. Hen har inloggningsuppgifter till offrets olika digitala konton och hen har inte klarat av att låta bli att logga in efter mordet. Inloggning 5 månader efter mordet tyder på att mördaren upplever en bindning till offret som hen inte kan släppa. Det kan finnas ett behov av att återuppleva stunder de haft tillsammans och mördaren kan ha svårt att motstå att logga in på hennes konton. Om mobilen är intakt och gömd på ett snillrikt ställe kan det innebära känslor av kontroll och spänning för mördaren.
Någon som fått höra något om kompletteringarna till HR?
Är det någon i tråden som hört talas om SD:s inställning till ÅH:s kompletterande material? Blir det besvärligt för honom i HR eller är han fortfarande övertygad om att mordet inte kommer lösas?
------
För eventuella nytillkomna i tråden:
SD har varit häktad som misstänkt för mord 8 månader, genomgått rättegång och friades av TR som ansåg att bevisningen inte räckte till fällande dom. Åklagaren överklagade till Göta Hovrätt. Kompletteringar i bevisningen till ärende B1752-20 skulle vara inlämnat senast 10 juli.
ÅH lämnade ett tilläggsprotokoll på 150 sidor till försvaret den 6/7. I den nya bevisningen finns också en digital sekvens som ska lämnas till hovrätten. ÅH förväntar sig att HR ska ändra den friande domen. Försvaret, som hade tre dagar på sig att gå igenom det kompletterande materialet, begärde tid till 21/7. Då passade ÅH på att begära ytterligare förlängning till den kompletterande bevisningen och Göta Hovrätt beviljade detta. Senast 21/8 ska det vara HR tillhanda.
Sammanfattning, länkar till FUP och annat
www.flashback.org/p72182112#p72182112