2020-07-05, 22:33
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Lyckats låta bli att kräkas. Med nöd och näppe. Känns lite som att allt meckande och illamående är en bra grej. 0% risk att bli beroende trots att det är det bästa jag någonsin provat. Allt annat jag provat (cb, kokain, amfetamin, svamp, lsd, alkohol, benzo) känns futtigt i jämförelse. Ändå gör arbetet som krävs och äckelsmaken att det aldrig skulle kunna bli en dålig vana. Perfekt :-)

Fast beroende blir man väll inte? Ingen annan hallucinogen har beroende utveckling vad jag känner till bara en del dissociativa. Sen skjuter ju hallucinogener i höjden typ direkt så typ tredje dagen behöver man bisarra mängder för att bli hög.

Annars bra input.
Citera
2020-07-05, 23:08
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Fast beroende blir man väll inte? Ingen annan hallucinogen har beroende utveckling vad jag känner till bara en del dissociativa. Sen skjuter ju hallucinogener i höjden typ direkt så typ tredje dagen behöver man bisarra mängder för att bli hög.

Annars bra input.

Ja jo, använde kanske ordet beroende fel där. Tänkte mer att allt som är för enkelt lätt kan bli en dålig vana. Chips, folköl, godis och gräs. Den risken finns inte heller. Här bjuds det på lagom motstånd i form av arbete och bitter smak.
Citera
2020-07-05, 23:35
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Funkar det så? Att man kan sprida ut det under längre tid? För många andra hallucinogener funkar det inte. I varje fall inte så bra. Jag har kört på morgonen faktiskt -på fastande mage.

Om det går på 1-2 timmar gör nog inget. Det håller ju på & pumpar i 12 timmar eller nått. Effekten är nog bättre än om man spyr upp det.
Citera
2020-07-06, 10:42
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Ja jo, använde kanske ordet beroende fel där. Tänkte mer att allt som är för enkelt lätt kan bli en dålig vana. Chips, folköl, godis och gräs. Den risken finns inte heller. Här bjuds det på lagom motstånd i form av arbete och bitter smak.

Hehe ja men då förstår jag, lätt att få för mycket av det ”goda” även om man inte ekan bli beroende av det.
Citera
2020-07-06, 10:43
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Om det går på 1-2 timmar gör nog inget. Det håller ju på & pumpar i 12 timmar eller nått. Effekten är nog bättre än om man spyr upp det.

Tror jag med, tror även jag förlorat mycket effekt av kräkningarna även om dom kommit typ 2,5 timmar efteråt.
Citera
2020-07-06, 10:58
Medlem
Jo man kan utveckla ett rejält beroende på psykedelia
Citera
2020-07-06, 22:25
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingrar
Jo man kan utveckla ett rejält beroende på psykedelia

Ja dissociativa men inte hallucinogena. Men sen finns det ju bänghuvuden till alls så säkert är någon beroende av det också någonstans i våran galna värld!
Citera
2020-07-08, 07:57
Medlem
Jo bänghuvuden kan man säga ja
Citera
2020-07-31, 12:20
Medlem
Upplever ni att det får bättre effekt om man lyckas att inte spy?
Hört att CBD kan hjälpa mot illamåendet, men det kanske knappt har någon effekt i detta fallet.
Citera
2021-06-16, 21:26
Medlem
Vad är den legala statusen för meskalin 2021? Har det skett någon uppdatering i lagstiftningen eller är det fortfarande tillåtet att odla och inneha kaktus så länge meskalin inte extraheras?
Citera
2021-06-17, 00:17
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chickenlegss
Vad är den legala statusen för meskalin 2021? Har det skett någon uppdatering i lagstiftningen eller är det fortfarande tillåtet att odla och inneha kaktus så länge meskalin inte extraheras?
Stämmer bra det, jag har iaf inte hört nåt annat.
Citera
2021-08-11, 15:40
Medlem
Citat:
Varför då? Som en slags rening eller? Hört att man spyr på vid en ayahuasca ceremoni visserligen, men trodde inte det var en del av meskalin ceremonin.

Vad gäller illamåend så meskalin är som dmt och en maoi.. . kan du slippa att spy så är det najsare tripp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in