2020-07-31, 10:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kollade du påmatchen? Fram till 85:e minuten var det MFF:s som hade matchen i sin hand, även via statistiken. Efter Safaris felsteg så tog IFK över matchen via denna inbjudan.

Grattis till cupvinsten IFK! Hoppas ni överlever andra omgången.

Ni kan inte vinna titlar sedan mer än 2 år, det är något du får leva med. Gå vidare.
Citera
2020-07-31, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Du tänker på Norge? Norling lyckades också med bedriften att sänka ett betydligt bättre Brann innan han återvände och lyckades till slut vinna allsvenskan. Inte för att jag tror att Axén är tillräckligt bra för att leda ett lag som vinner allsvenskan men det hade varit intressant att se hur han hade presterat i ett lag med goda resurser.

Framförallt är jag tveksam till när klubben måste anställa en mentor till huvudtränaren.
Citera
2020-07-31, 10:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Håller med. Bättre lösning än Grezlak som har noll meriter som huvudtränare på den allra högsta nivån vilket AIK ändå behöver just nu.

Har han några allsvenska meriter som tränare? Vad jag snappat upp är en 5:e plats med Gais det bästa.
Citera
2020-07-31, 10:11
Medlem
Citat:
Har han några allsvenska meriter som tränare? Vad jag snappat upp är en 5:e plats med Gais det bästa.

Axen är ingen långsiktig lösning för AIK om man vill vinna guld framöver men Axen har däremot som både Aftonbladet och Expressen skriver ett förflutet som AIK-supporter. Så han om någon vet i alla fall vilka krav klubben ställer . Några större meriter har han ju inte men han kan nog få laget på rätt köl igen.
Citera
2020-07-31, 10:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ni kan inte vinna titlar sedan mer än 2 år, det är något du får leva med. Gå vidare.

Klart vi går vidare, match igen på söndag mot IFK. Lottning i EL är den 9:e augusti. Lycka till!
Citera
2020-07-31, 10:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Axen är ingen långsiktig lösning för AIK om man vill vinna guld framöver men Axen har däremot som både Aftonbladet och Expressen skriver ett förflutet som AIK-supporter. Så han om någon vet i alla fall vilka krav klubben ställer . Några större meriter har han ju inte men han kan nog få laget på rätt köl igen.

Fast det ska var helt irrelevant att han är en AIK-supporter. I annat fall så kan ju klubben lika gärna anlita ZlatanMania som tränare.
Citera
2020-07-31, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fast det ska var helt irrelevant att han är en AIK-supporter. I annat fall så kan ju klubben lika gärna anlita ZlatanMania som tränare.
Jo i det avseendet kan jag hålla med. Fast AIK strävar väl i första hand efter att anställa någon som kan klubben utantill ? Då är Axen ett helt ok alternativ.
Citera
2020-07-31, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Framförallt är jag tveksam till när klubben måste anställa en mentor till huvudtränaren.

Det är inte som att någon höll honom om handen i Örebro direkt. Annars ser jag inte riktigt varför det skulle vara något negativt. Jag kan lova dig att många tränare pratar med sina mer erfarna kollegor utan att vi känner till det och om de inte gör det så hade jag inte velat ha den tränaren som tränare för mitt lag. Tränaryrket är så pass dynamiskt så det finns alltid något att lära sig från någon annan.

Citat:

Gais och ÖSK. Tycker dock inte man kan bedöma honom på placeringar utan att även ta i beaktning på vad det var för trupper han förfogade över.
Citera
2020-07-31, 10:22
Avslutad
Citat:
Det är inte som att någon höll honom om handen i Örebro direkt. Annars ser jag inte riktigt varför det skulle vara något negativt. Jag kan lova dig att många tränare pratar med sina mer erfarna kollegor utan att vi känner till det och om de inte gör det så hade jag inte velat ha den tränaren som tränare för mitt lag. Tränaryrket är så pass dynamiskt så det finns alltid något att lära sig från någon annan.

Gais och ÖSK. Tycker dock inte man kan bedöma honom på placeringar utan att även ta i beaktning på vad det var för trupper han förfogade över.

Fast det är ju skillnad på att bolla idéer med kollegor och att klubben känner sig nödgad att anställa någon mer för att han inte klarar sitt jobb själv. En klubb som aldrig varit nedlusad med pengar heller skall sägas.
Citera
2020-07-31, 10:26
Medlem
simonvps avatar
https://twitter.com/nyasoderstadion/status/1289090613602852864?s=21

Detta klipp måste stötas och blötas mycket mer än vad det hunnit göras. Om än att det kanske är taget ur sitt sammanhang, men det är ett helt otroligt resonemang han har kring matchen mot Peking. Hade Kindlund resonerat sådär om det hade varit Bajen hade jag kreverat totalt.
Citera
2020-07-31, 10:33
Medlem
Axen är ju en förespråkare av ett bra passningsspel och offensiv fotboll. Så frågetecknet med Axen är väl om hans spelide stämmer överens med den typ av spel som AIK vill spela. Senaste åren är det ju främst defensiven som varit AIK:s styrka.
Citera
2020-07-31, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast det är ju skillnad på att bolla idéer med kollegor och att klubben känner sig nödgad att anställa någon mer för att han inte klarar sitt jobb själv. En klubb som aldrig varit nedlusad med pengar heller skall sägas.

Fast hur vet du att man resonerade just på det sättet? Jag kan erkänna att jag inte har inte koll på varför (om vi nu diskuterar Norge) Start valde att anställa två tränare. Att Benny Lennartsson varit en stor förebild för Axén är ganska uppenbart då det var han som fick honom att bli tränare så jag ser verkligen inte problematiken kring att han delade ledarskap med en annan tränare.

Edit: Läser man på Starts hemsida om säsongen 2007 så är det Lennartsson som är huvudtränaren och inte Axén. Så jag vet inte ens var ryktet startade att Axén skulle ha varit huvudtränare där.

Starts trenere i sesongen:
Stig Inge Bjørnbye hovedtrener til 5. sept. 2007
Hans Tvedte assistenttrener
Benny Lennartsson fra 7. september
Assistenttrener Alexander Axén

https://ntf-sta.customer.enonic.io/start-historien/sesongoversikter/sesongen-2007
Senast redigerad av AIP 2020-07-31 kl. 10:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in